کد خبر: ۳۴۹۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

توصیه هواشناسی به شهروندان به دنبال افزایش آلاینده‌ها

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت در روزهای آینده خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی سه روزه آینده در نیمه شمالی و غربی کشور جو نسبتا پایدار خواهد بود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

وی افزود: توصیه می‌شود افراد سالمند، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند و در این شرایط کاهش ترافیک نقش موثری در جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهارکرد: از روز دوشنبه 26 بهمن، با شکل‌گیری موج تراز میانی از شمال شرق کشور و نفوذ تدریجی آن به مناطق مرکزی و شرقی، روز دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و روز سه‌شنبه برخی نواحی شرقی و مرکزی دامنه‌های البرز و زاگرس در استان‌های کرمان و شمال و شرق فارس بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز دوشنبه کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارمحلی، در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش با حداکثر و حداقل دمای 14 و 4 درجه سانتیگراد و در سه‌شنبه کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارمحلی، در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات، اوایل شب وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 15 و 4 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین