کد خبر: ۳۴۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

دردِ دل اینستاگرامی وزیر بهداشت با پرستاران +عکس

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: از زمان قبول مسئولیت سلامت مردم، به همکاری با پرستاران سخت کوش افتخار کرده‌ام و البته لمس کمبودها و مشاهده تلاش طاقت فرسایشان، موجب شده لحظه‌ای از تلاش برای بهبود شرایط فروگذار نکنم.
آفتاب‌‌نیوز : سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار متنی را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

هاشمی در این باره نوشت: در لباس خدمت، گویا روزها و لحظه‌ها به سرعت برق از کنارت می‌گذرند و می‌آموزند که عمر کوتاه‌تر از گنجایش باور توست. و آن چه می‌ماند، خاطره‌ای از انسان‌هاست؛ که برخی‌شان سال‌ها با تو همراهند و بعضی‌شان شاید فقط لحظه‌ای.

 دردِ دل اینستاگرامی وزیر بهداشت با پرستاران +عکس

طی سفر به بیش از 300 شهر و گفتگو با همکاران در مراکز بهداشتی و درمانی، مگر می‌توان درددل‌های پزشک، پرستار، ماما و... را از یاد برد؟ و با پرستاران شلوغ‌ترین بیمارستان پایتخت تا دورترین نقطه مرزی سراوان حرف زد و بی تفاوت از کنار دغدغه آنها گذشت؟ چگونه می‌توان نقش پرستاران بخش مراقبت های ویژه، هنگام مراقبت از مریض‌های بد حال و چشم‌های خسته انتهای شب اورژانس و بخش اعصاب و روان و سوختگی و... را نادیده گرفت. چشم پزشک هم که باشی؛ انگار قبل از کلام، برق چشمان افراد با تو حرف می زنند.

از زمان قبول مسئولیت سلامت مردم، به همکاری با پرستاران سخت کوش افتخار کرده ام و البته لمس کمبودها و مشاهده تلاش طاقت فرسای‌شان، موجب شده لحظه‌ای از تلاش برای بهبود شرایط فروگذار نکنم. پس چگونه می توان باور کرد که به عنوان یک همکار و طی این دو سال؛ دست روی دست گذاشته و تنها نظاره گر رنج و تلاش همکارانم بوده‌ام.

قبول دارم. کمبودها فراوان است، حقوق کافی نیست؛ فشار کار زیاد است، قراردادی ها در انتظار استخدام اند و هزار و یک مطالبه و مشکل دیگر ... اما اکنون که روز شماست، بار دیگر تأکید می‌کنم که با شما و خواسته‌های‌تان بیگانه نیستم.

در این میان و با توجه به بدهی 8 هزار میلیاردی آغاز کار، تلاش برای در نظر گرفتن سختی کار، پرداخت کارانه های معوق دو ساله، افزایش کارانه از حداقل 1.7 تا 2.5 برابر، به‌کارگیری 16 هزار پرستار در طرح تحول نظام سلامت و تلاش مضاعف برای گذر از تنگنای عدم مجوز جذب و... تنها نمونه‌هایی از پیگیری برای رفع مشکلات حوزه پرستاری بوده است. حال آنکه 8 ماه است بیمه‌ها مطالبات ما را پرداخت نکرده‌اند و اعتبارات دولتی نیز تخصیص کامل نیافته است. علیرغم این، همچنان آرزوهای فراوانی برای جامعه پرستاری دارم؛ از پیشرفت روز افزون آموزش و ارتقاء منزلت این حرفه تا دستیابی به رضایت مردم، که بالاترین ارزش است.

روزی میرسد که همه ما جایگاه فعلی نیستیم و شاید در سال‌های آینده که مذاکرات دولت منتشر می‌شود، با شنیدن چانه زنی‌ها و کوشش برای تحقق‌ خواسته‌های پرستاران؛ به این باور برسید که در حد توان و امکانات، کوتاهی نشده است.

امیدوارم در سالروز ولادت حضرت زینب (س)، پرستاران عزیز با همدلی و همراهی، آینده درخشانی برای این حرفه سپید و  مقدس رقم بزنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین