کد خبر: ۳۴۹۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴

ظریف وارد بروکسل شد

دقایقی پیش وزیر امور خارجه کشورمان برای انجام سفری دو روزه و دیدار با مقامات بلژیک و اتحادیه اروپا وارد بروکسل شد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در هنگام ورود به بروکسل مورد استقبال مسوولان سفارت ایران در بلژیک و تعدادی از مقامات وزارت خارجه این کشور اروپایی قرار گرفت.

طبق آنچه که از پیش اعلام شده وزیر خارجه کشورمان قرار است در جریان این سفر با نخست‌وزیر و وزیر خارجه بلژیک دیدار و گفت‌وگو کند.

رایزنی با تعدادی از مقامات اتحادیه اروپا از جمله فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هم‌چنین رییس شورای اروپا و رییس پارلمان اروپا از دیگر برنامه‌های رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در جریان سفر به بلژیک است.

روز یک‌شنبه معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگویی در مورد اهمیت سفر ظریف به بروکسل اظهار کرد: این سفر از دو جهت برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، از یک جهت در جریان این سفر دیدارهایی بین وزیر خارجه و مقامات بلژیک صورت می‌گیرد. ما با بلژیک به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا دارای مراودات سیاسی و اقتصادی هستیم.

به گزارش ایسنا، این مقام ارشد وزارت خارجه ایران هم‌چنین بعد دوم اهمیت این سفر را رایزنی ظریف با مقامات اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: هفته گذشته خانم اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد و اولین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اتحادیه اروپا در سطح بالا آغاز شد و ما شاهد فصل جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپا هستیم. در جریان این گفت‌وگوها مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌یی بحث و گفت‌وگو خواهد شد و قرار است ان‌شاالله در اوایل سال آینده خانم موگرینی به تهران سفر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین