کد خبر: ۳۴۹۲۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
چه کسانی می‌خواستند پارک پردیسان را بفروشند؟

انتقاد‌شدید جهانگیری از کسانی که فساد را نهادینه و پول‌های مملکت را بردند

خودشان باید شرمنده اقداماتی باشند که کشور را به دست ویرانی می‌سپرد. آقایان در کشور ما کل پول نفت را بردند، خرج کردند و بدهی‌های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا گذاشتند/ کسانی باید شرمنده باشند که 22 میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی ها فروختند.کسانی باید شرمنده باشند که 17 هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده‌اند. کسانی باید شرمنده باشند که فساد را در کشور نهادینه کردند. کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کردند و دکل نفتی را گم کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون اول رئیس جمهوری یکی از اولین مصوبات دولت تدبیر و امید را لغو مصوبه فروش ١٦٧٠ هزار متر مربع از پارک پردیسان دانست و گفت: آنهایی باید شرمنده باشند که جسورانه مصوب کردند تا این پارک فروخته شود، ده ها فساد را نهادینه و بابک زنجانی درست کردند.

به گزارش آفتاب، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در هفدهمین همایش ملی معرفی واحد های صنعتی و خدماتی سبز که در سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

معاون اول رئیس جمهوری با ابراز تاسف از اینکه برخی گفته‌اند دولت در انعکاس یکی از شاخص‌های اقتصادی در سه ماهه گذشته تعلل داشته و باید از این بابت شرمنده باشد، گفت: البته تذکر لازم است و ما به دنبال شفافیت هستیم تا آمار مورد نیاز مردم را در اختیارشان قرار دهیم اما کسانی که این تعابیر را به کار می‌برند، خودشان باید شرمنده اقداماتی باشند که کشور را به دست ویرانی می‌سپرد.

جهانگیری ادامه داد: در سال جاری که نفت از 100 دلار به 25 دلار کاهش یافت، کشورهای منطقه با پولی که در سال های گذشته از نفت 100 دلاری ذخیره کرده بودند، کشورشان را اداره کردند، اما باز هم با شوک‌های اقتصادی روبه رو شدند و قیمت ارزشان تا 70 درصد جابه جا شد.

وی افزود: اما آقایان در کشور ما کل پول نفت را بردند، خرج کردند و بدهی‌های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا گذاشتند که در برخی آمارها گفته می شود 380 هزار میلیارد تومان بدهی دارد. کسانی باید شرمنده باشند که 22 میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی ها فروختند.کسانی باید شرمنده باشند که 17 هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده‌اند. کسانی باید شرمنده باشند که فساد را در کشور نهادینه کردند. کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کردند و دکل نفتی را گم کردند.

محیط زیست موضوعی زینتی و فانتزی نیست

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع محیط زیست اشاره کرد و گفت: امروز مساله محیط زیست موضوعی درون کشوری، زینتی و فانتزی نیست بلکه مسایل زیست محیطی، امروز به یک مساله مهم ملی، منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که هیچ طرح بزرگ و متوسطی اجرا نمی شود مگر این که به تایید مجاری ذیربط و محیط زیست برسد، گفت: بدون ملاحظات زیست محیطی هیچ طرحی در کشور اجرا نمی شود.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد که رشد اقتصادی وقتی مستمر و پایدار است که مسایل زیست محیطی را به صورت کامل رعایت کند.
جهانگیری تصریح کرد: جدی ترین چالش بشر در قرن بیستم مساله محیط زیست است و شاید در آینده مساله محیط زیست در کشورها با اقدامات تنبیهی و تشویقی شدیدتری دنبال شود.

وی شرایط اقلیمی کشور را شرایطی ویژه خواند و گفت: در سالهای اخیر با کمبود آب و خشکسالی های مستمر، از بین رفتن تالاب ها، دریاچه ها، باتلاق ها، برکه ها و نیز نشست دشت ها روبرو بوده ایم که صدمات فراوانی وارد کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری موضوع آلودگی هوا در کلانشهرها را هم از دیگر چالش های زیست محیطی کشور نام برد و گفت: خوشبختانه اراده جدی برای حل مشکلات زیست محیطی شکل گرفته است که اصلی ترین آن سیاست های کلی زیست محیطی کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و برای همه دستگاه های دولتی و خصوصی و قوای سه گانه الزام آور است.

جهانگیری با تاکید بر این که سازمان محیط زیست پیگیر اجرای این سیاست‌ها به عنوان سیاست های بالا دستی است، گفت: تفاوت این دولت با دولت های گذشته در پیگیری سیاست های کلی این است که به محض ابلاغ سیاست های کلی، موارد مربوط به دستگاه های ذی ربط ابلاغ و به طور جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
3
33
ممنون از تعقل
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
4
31
درود خدا بر مردان غیور و با شهامت و دلسوز وطن و مردم و انقلاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
2
24
دولت پاکدست نهم و دهم باید شرمنده بشود بابت این همه خیانت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
رو سفیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
1
3
به امید حضور سبز مردم در انتخابات 7 اسفند و انتخاب مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی معتدل و با عقل
فارسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
1
4
روحانی مچکریم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین