کد خبر: ۳۵۰۵۵۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
وحشت تندروها از دو رای اول انتخابات‌ خبرگان در تهران؛

چرا می‌خواهند ميان هاشمی و روحانی اختلاف ايجاد كنند؟/نگرانی تندروها از چیست؟

كمتر از پنج روز تا انتخاباتي مانده است كه اهميتش اين بار باعث شده تا از در سايه‌بودن بيرون بيايد و بحث‌ها در مورد آن شدت بگيرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- پنجمين دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبري در اين دوره بيشتر از همه دوره‌هاي پيشين مورد توجه قرار گرفته است. با اين حال آنچه كه در اين چند روز باقي مانده تا انتخابات به چشم مي‌آيد تلاش اردوگاه تندروها براي ايجاد اختلاف ميان دو نفر است؛ آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و حجت الاسلام و المسليمن حسن‌روحاني. اما چرا تندروها  براي پيش‌بردن اين پروژه تا اين اندازه تلاش دارند؟ با استفاده از جملاتي مثل «سه درصد راي داشتن روحاني» يا انتشار تصاويري از اين دست مي كوشند تا اختلاف‌افكني كنند؟

پيش‌بيني كه غلط از آب در آمد

به گزارش آفتاب، تندروها شايد پيش‌بيني اين روزها را نمي‌كردند؛ تصورشان اين بود كه اگر سيد حسن خميني از گردونه انتخابات مجلس خبرگان رهبري خارج شود فضاي انتخابات تغيير مي‌كند. تصور ديگرشان اين بود كه ماندن سيد حسن‌خميني در عرصه انتخابات است كه مردم را به پاي صندوق‌هاي راي مي‌كشد. همين پيش‌بيني‌ها كه با نتايج اوليه نظرسنجي‌ها از اقبال مردم به يادگار امام منتشر شده بود باعث شد زماني كه روز 21 بهمن ماه خبر قطعي عدم احراز صلاحيت سيد حسن خميني را بشنوند نفس راحتي بكشند. نفس راحتشان اما دوامي نيافت. تصور كردند سيد حسن خميني كه يكي از مشوقان اصلي‌اش براي حضور در عرصه انتخابات خبرگان‌، آيت الله هاشمي رفسنجاني بوده است حالا با هم دچار اختلاف مي‌شوند. اختلافي كه ايجاد نشد هيچ، همان شرايط سال 92 هم تكرار شد و همبستگي‌ها بيشتر شد.

نكته ديگري كه زياد به مذاق تندروها خوش نيامد حضور آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ليست جامعه روحانيت مبارز بود. موضوعي كه زياد تمايلي به آن نداشتند. در كنار آن اما ليست‌هاي ياران اعتدال و خبرگان مردم هم در هفته گذشته با استقبال ويژه‌اي روبرو شده است كه آنها از اين استقبال ويژه ناراحتند.

در اين ميان اما در چند روز اخير يك موضوع ديگر بيشتر تندروها را نگران كرده است و آن نتايج نظرسنجي‌هاي انتخاباتي است. نظرسنجي‌هايي كه نشان مي‌دهد حسن روحاني و آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني هر دو راي بسيار بالايي در تهران دارند. همين راي بالا آنچنان تندروها را نگران كرده است كه به حربه ايجاد اختلاف دست زده‌اند.

حربه ديگر انگليسي‌خواندن برخي از همين كانديداها است. حربه‌اي كه در تمام سال‌هاي اخير هم مورد استفاده آنان قرار گرفته بود و شب گذشته عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور هم به آن واكنش نشان داده و گفت: «ما باید متحد باشیم و نگوییم در انتخابات عده‌ای انگلیسی هستند. نباید اجازه دهیم دشمن در میان ما صف‌بندی کند و اتحاد ما را از بین ببرد. همه جناح‌ها باید این دخالت‌ها را محکوم کنند».

تندروها اما در حال استفاده از تمام توان خود در اين روزها هستند. با استفاده ابزاري از اظهارات حسن روحاني و آيت الله هاشمي و البته تلاش براي راي ندادن كامل به ليست جامعتين و به نحوي دور زدن ليست جامعتين. تلاش‌هاي اين چند روزه تندروها اما به نظر مثل ساير تلاش‌هاي آنان ناكام خواهد ماند و به نظر مي‌رسد پيش‌بيني‌شان از نتيجه‌بخش بودن اقداماتشان هم بي‌ثمر خواهد ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
2
27
درود بر هاشمی سلام بر روحانی مردم شریف تهران اگه میخواهید تندروها ... رای نیاورند به لیست آقای هاشمی و لیست عارف وحامیان دولت به طور کامل رای بدهید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
2
29
رای ما فقط آقای هاشمی و آقای روحانی و آقای عارف.. یعنی اصلاح‌طلب های عزیز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
2
24
ان شالله همین جور در وحشت باقی بمونن.
سورن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
1
اینها یجورایی منافق هستند که بادروغ می خواهند بین این دو بزرگوار اختلاف ایجاد کنند.وعده ما هفتم اسفند تابفهمند مردم ساده توح نیستند.
ميبدى
|
United States of America
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
1
راى ما ليست جناب رفسنجانى وجناب عارف است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
1
راى ما هاشمى و روحانى و عارف با ليست مربوطه اصلاح طلبان عزيز
و خبرگان لیست آقای هاشمی همون 16 نفر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
1
انشاالله مردم همت کنند تادرآینده پستهای کلیدی غصب شده توسط تندروها وریاکاران واقعی رایکی یکی ازدستشون بگیریم وانقلاب اسلامی مون رو به مسیر اصلی که اینها باعث انحراف وضربه زدن به آن شده اند برگردونیم تنها راه پیشرفت کشور همین است تااینها باشند نمیگذارند اوضاع سروسامان پیداکند با وحدت بین اصولگراهای معتدل وروشنفکر واعتدالیون واصلاح طلبان معتدل میتونیم کشور روآباد کنیم بایدبا انتخاب صحیح وعقلانی ناخالصیهارو حذف کنیم وگرنه اینها نخواهند گذاشت کشور سرو سامان پیدا کند وقتش رسیده مردم ازروی عقل واندیشه انتخاب کنند نه ازروی احساسات وظاهربینی ومنافع شخصی وپیروی کورکورانه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین