کد خبر: ۳۵۱۰۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
قهر با صندوق‌های رای چیزی جز ضرر برای شهروندان به همراه نخواهد داشت

تصمیم مهمی که مانع ورود افراطیون به مجلس خواهد شد/دو برکت رد‌صلاحیت‌ها

این انتخابات به یک رفراندوم تبدیل خواهد شد. مردم ایران با سطح بالایی از شعور و آگاهی‌های سیاسی بخوبی می‌دانند که برای بیان خواست‌ها و مطالبات خود راهی جز حضور در پای صندوق رای ندارند. پس اطمینان داشته باشیم که مردم حتما با پیامی جدی وارد انتخابات خواهند شد تا صدای خود را به اداره‌کنندگان کشور برسانند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- ابراهیم امینی فعال سیاسی اصلاح طلب در تاکید مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت سیاسی گفت: قانون تصمیم مهمی که مانع ورود افراطیون به مجلس خواهد شد/دو برکت رد‌صلاحیت‌هااساسی جمهوری اسلامی ایران بر اداره کشور بر مبنای آرای عمومی که از طریق انتخابات تحقق می‌یابد تصریح دارد. با وجود همه محدودیت‌ها و بي‌مهري‌هايي که در این دوره از انتخابات برای جریان اصلاحات، با رد‌صلاحیت کاندیداهای شاخص آن شکل گرفت، اما معتقدم که این رفتارها با خود دو برکت در فضای‌سیاسی به همراه داشته است. یکی از این موارد نهادینه کردن سازمان رای این جریان است. 

وی در گفت‌و‌گو با آفتاب افزود: کسانی که به اصلاحات تعلق‌خاطر دارند با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای به کاندیداهایی که از سوی ائتلاف اصلاح‌طلبان معرفی شده‌اند رای خواهند داد. از این طریق سازمان راي اصلاح‌طلبان چه در این انتخابات و چه در دوره‌های بعد نهادینه خواهد شد. پس جریان مقابل بداند که با وجود تمام موانع اصلاح‌طلبان باز هم خواهند توانست این آزمون را به نفع خود به پایان برسانند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه دومین برکتی که از وجود ردصلایت چهره‌های شاخص اصلاحات نصیب این جریان شد، کادرسازی از میان نیروهای جوان است یادآور شد: رد‌صلاحیت‌های گسترده چهره‌های مورد‌نظر اصلاحات، سبب شده که اصلاح‌طلبان لیست‌های خود را با مهره‌هایی جوان تکمیل کرده و خود را برای رقابت 7 اسفند آماده کنند. این نیروها با ورود خود به انتخابات و قرار گرفتن در لیست اصلاح‌طلبان تجربه و پختگی لازم را برای اداره کشور بدست خواهند آورد. 

امینی با اشاره به لیست‌های انتخاباتی که از سوی ائتلاف اصلاح‌طلبان اعلام شده است گفت: هرچند در این دوره از انتخابات فرصتی برای حامیان اصلاحات ایجاد نشده که بتوانند به کاندیداهای اصلی خود رای دهند اما با چاره‌اندشی بزرگان این جناح کار تا حدود زیادی برای انتخاب مردم آسان‌تر شده است. مردم اکنون از این امکان برخوردار هستند که آرای خود را در چارچوب لیست‌های اعلام شده جریان اصلاحات به صندوق بیندازند. تصمیم مهمی که قطعا همچون سد در برابر ورود نیروهای افراطی و تندرو به درون مجلس شورای اسلامی خواهد ایستاد.  

وی تصریح کرد: لازمه این امر این است که نظر خود را در قالب لیست اعلام شده، اعمال کنیم تا گام بلندی در تحقق هدف اصلاح‌طلبان برای ورود به مجلس و همکاری با دولت برداشته باشیم. شناخت و انتخاب 30 نماینده مجلس شورای اسلامی و 16 نماینده خبرگان رهبری آن هم تنها در حوزه انتخابیه تهران کار ساده‌ای نیست. پس می‌توان با اعتماد به لیست، آن را مبنای تصمیم‌گیری سیاسی قرار داد. 

این استاد حقوق دانشگاه در ادامه تاکید کرد: این انتخابات به یک رفراندوم تبدیل خواهد شد. مردم ایران با سطح بالایی از شعور و آگاهی‌های سیاسی بخوبی می‌دانند که برای بیان خواست‌ها و مطالبات خود راهی جز حضور در پای صندوق رای ندارند. پس اطمینان داشته باشیم که مردم حتما با پیامی جدی وارد انتخابات خواهند شد تا صدای خود را به اداره‌کنندگان کشور برسانند. با توجه به اینکه قانون اساسی اداره کشور بر مبناي آراي عمومي و حاکمیت شهروندان بر سرنوشت اجتماعي خود را یک موهبت الهی می‌داند که هيچ‌كس نمي‌تواند آن را سلب  يا به نفع فرد يا گروهي آن را محدود كرد‌، پس چه پسندیده است که ملت ایران هم از این حق قانونی خود استفاده کند.

امینی با اشاره به تاکیدات چند روز اخیر مقامات و مسئولان عالی کشور برای حضور حداکثری در انتخابات، آن را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: مردم ایران پیام حضور و مشارکت حداکثری را بخوبی دریافت کرده و می‌دانند که قهر با صندوق‌های رای چیزی جز ضرر برای شهروندان به همراه نخواهد داشت. 

وی در پایان تاکید کرد: قطعا اگر مردم این نکته را دریابند که اکنون نیاز به مجلسی دیگر است که نمایندگان آن با خلاقیت و توان کارشناسی و همراه با دولت، به فکر رفع مشکلات شهروندان در داخل و سربلندی کشور در میان جامعه جهانی باشند، شور و هیجانی به پا خواهند کرد. مطمئنا روز 7 اسفندماه، همه از این حضور جدی و معنادار مردم در بهت فرو خواهند رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
13
1
با این لیستی که در شهرستان ها داده اید مردم میل و رغبتی به رای دادن به این افراد ندارند و بهتر بود اگر فرد مطرحی وجود نداشت کسی را معرفی نمی کردید و سطح اصلاحات را پایین نمی آوردید
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
22
بنظر می رسد رد صلاحیت ها برکت دیگری هم دارد واثر خود را گذاشته و آنهم اینکه ، آندسته از رد صلاحیت ها که به بی اعتقادی و عدم التزام به دینداری ونظام بر چسب خوردند ، بدلیل گستردگی تعداد و به تبع آن شناختی که فامیل ، دوستان ، آشنایان و همشهریان از این افراد دارند باعث تامل عمیق مردم به موضوع شد وچرایی بزرگی ایجاد کرد که در مجموع قبول این برچسب غیر قابل قبول شناخته شده بویژه اینکه عد ه ای از این افراد از رزمندگان دفاع مقدس و جانباز بود ه اند ، کسی که جان خود را برای انقلاب اسلامی و نظام در به میدان عمل آورده چطور التزام ندارد !!!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
0
یادآوری/ اسامی مورد نظر خود را در گوشی تلفن ذخیره کنید. اگر خدای نکرده در روز انتخابات تلگرام مشکل پیدا کرد، دست خالی باقی نمانید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین