کد خبر: ۳۵۱۲۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
محمود میرلوحی در گفت‌و‌گو با «آفتاب» عنوان کرد:

مردم اگر بازگشت‌به‌گذشته را نمی‌خواهند «گام‌دوم» را بردارند/7‌اسفند تولدی‌دوباره

واقعیت‌هایی که مردم می‌دانند اما مخالفان دولت انکار می‌کنند/همه می‌دانند رکود نفس‌گیر دولت گذشته تبدیل به رشد مثبت اقتصادی شده است/ مشارکت حداکثری درمان مشکلات امروز کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شرایط فعلی کشور، مشارکت حداکثری را یکی از از نیازهای مردم اگر بازگشت‌به‌گذشته را نمی‌خواهند «گام‌دوم» را بردارند/7‌اسفند تولدی‌دوبارهجامعه ایران دانست و گفت: در لزوم توجه مردم به تعیین سرنوشت خود باید به تاریخ انقلاب ایران رجوع کرد. در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات مهمی در عرصه سیاسی کشور به ثبت رسید. با توجه به شرایط و جایگاهی که از لحاظ استقلال کشور و عدم وابستگی آن به خارج روبرو بوده‌ایم، حضور مردم بود که با وجود همه سختی‌ها و چالش‌ها، گره از مشکلات کشور باز کرد.  

سخنگوی وزارت کشور دولت اصلاحات  در ادامه گفت‌و‌گویش با «آفتاب» با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری مشارکت مردم تاثیرگذار و گره‌گشا خواهد بود، گفت: شرایط بین‌المللی پس از دست‌یابی به برجام از یک سو و شرایط منطقه‌ای با تمام التهاباتی که شاهدیم از سوی دیگر و از همه مهم‌تر شرایط داخلی و اختلاف نظرها و کشمکش‌هایی که موجود است و سالیان سال است که جامعه ایران از آن رنج می‌برد، اهمیت حضور در انتخابات را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که صندوق رای می‌تواند فصل‌الخطاب و مشخص‌کننده مسیر حرکت کشور باشد. ‌التفات بر تاثیری که انتخاب این دو مجلس در آینده کشور دارد می‌تواند اهمیت حضور در انتخابات را بر همگان روشن سازد.

میرلوحی با اشاره به شرایط حاکم بر رقابت‌های انتخاباتی تصریح کرد: در فرصت باقیمانده تا انتخابات متاسفانه شاهد قضاوت‌هایی در خصوص عملکرد دولت هستیم. گزارش‌هایی از آمار و ارقام بیکاری، رکود و عدم اشتغالزایی از سوی تعدادی از کاندیداهای جناح رقیب مطرح می‌شود. اما مردم ما به‌خوبی می‌دانند که گام اول رفع مشکلات عدیده اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سال 92 و با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور برداشته شد. همه می‌دانیم که آن انتخابات بود که کشور را از ورطه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و افزایش اختلافات موجود با جهانیان نجات داد. همه می‌دانیم که حل پرونده هسته‌ای کشور با حضور مردم و رای به تغییر حاصل شد. حضور مردم و انتخاب آنان، آنچنان گره از سیاست کشور گشود که دیدیم چگونه قدرت‌های بین المللی پای میزه مذاکره آمدند. آن هم در حالی که در دولت قبل شاهد رفتارهای غیر دیپلماتیک بودیم. این قدرت را باید مدیون مردمی دانست که با حضور در انتخابات دولت تدبیر و امید را برگزیدند. 

وی به مشکلات دولت گذشته اشاره  کرد و گفت: با همه تلاش‌هایی که از سوی مخالفان دولت برای کم اهمیت جلوه دادن عملکرد دولت به خصوص در حوزه اقتصادی صورت می‌گیرد اما چه کسی است که نداند آن رکود نفس‌گیر دولت گذشته که رشد منفی 8/6 را در خود جای داد به رشد مثبت 2 درصدی در دولت فعلی رسیده است و حتی امید رسیدن به رشد 5 درصدی را هم در سال 95 ایجاد کرده است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب باز شدن فضای سیاسی را یکی دیگر از عملکردهای مثبت دولت یازدهم دانست و تاکید کرد: اینها دستاوردهای حضور و مشارکت مردم است. معتقدم اکنون زمان برداشته شدن گام دوم فرا رسیده است. جامعه ما اگر می‌خواهد آن گام اول تثبیت شود و هیچگاه بازگشتی به گذشته پر خطر، پر چالش و پرهزینه نداشته باشیم باید این گام را محکمتر بردارد تا آثار گام اول را ببیند. اگر گام دوم پیروز شود نباید تردید داشت که 7 اسفند تولدی دوباره برای اقتصاد کشور خواهد بود. 

وی در پایان تاکید کرد: ملت ما اگر به این فکر کنند که چنانچه به دوران گذشته بازگردیم چه هزینه‌های سنگین‌تر و تلخ‌تری را پرداخت خواهیم کرد که برمشکلات کشور خواهد افزود حتما حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رای خواهند داشت. مشارکت حداکثری درمان مشکلات امروز کشور است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
امين
|
Germany
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
5
"مردم اگر بازگشت‌به‌گذشته را نمی‌خواهند «گام‌دوم» را بردارند"
و آن رای به لیست امید و و لیست 16 نفره هاشمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
12
رای فقط برای اصلاحات . درود بر هاشمی و آقای روحانی و آقای عارف. و آقای خاتمی عزیز.
محمد
|
Saudi Arabia
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
0
دوستان ،ياران و هم وطنان گرامي پيش به سوي 2خردادي ديگر ياحق
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین