کد خبر: ۳۵۱۶۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
امروز شبیه روز قدر است/مجریان و ناظران امانتدار باشند

آیت‌‌الله هاشمی: مردم غفلت نکنند، این که رای ندهند چه ثمره‌ای دارد؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مجریان و ناظران انتخابات خواست امانت داری در این مسئولیت مهم و بزرگ را رعایت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله هاشمی رفسنجانی که صبح امروز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در حسینیه جماران حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمت مردم شریف و بزرگوار تبریک عرض می کنم که موفق شدیم آن‌ها را برای حضور در یک حرکت سرنوشت ساز دعوت کنیم. حتما مردم ما به خوبی می‌دانند و تجربه‌های گذشته را دارند که امروز چیزی شبیه روز قدر است هر رای که امروز می دهید در یک بخش هشت سال و دربخش دیگری چهار سال روی سرنوشت کشور تاثیر دارد.

به گزارش آفتاب، وی افزود: ممکن است یک رای نتواند کاری کند، اما مجموع آرا با هم کارساز است و سرنوشت مردم در کشورهای دموکراتیک در روز رای گیری نوشته می‌شود و این روز روز قدرشان است.

هاشمی رفسنجانی در ادامه خطاب به مردم گفت: مردم غفلت نکنند، این که رای ندهند چه ثمره‌ای دارد؟ صرفا این است که از حقشان استفاده نکردند و تکلیفشان را هم ادا نکردند حق به این معنی که همه حق داریم در سرنوشتمان اثر بگذاریم و تکلیف برای اینکه عزت و اعتبار کشور را بالا می بریم. اگر درصد بالایی از مردم در انتخابات شرکت کنند، این نشان آگاهی مردم است. کسی نمی‌تواند بگوید شما به چه کسی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید اصل حضور مهم است و آمار شرکت مردم درصد آگاهی و شخصیت و توجه مردم به سرنوشت کشور را نشان می‌دهد و این اعتبار کشور است.

وی خطاب به مجریان و ناظران انتخابات تصریح کرد: کسانی که کار ثبت‌نام تا شمارش آرا را انجام می‌دهند بدانند این کار یک کار ساده‌، معمولی و کارمندی نیست، بلکه امانت‌داری است و بدترین گناه در اخلاقایات اسلامی این است که در امانت خیانت کنند. اگر طرف ما یک نفر باشد حق یک نفر را ضایع کرده‌ایم اما اگر طرفمان 80 میلیون نفر باشند به اندازه خسارت همه 80 میلیون نفر گناه کرده‌ایم و باید جواب دهیم. هیچ چیز در پرونده گم نمی‌شود، البته جزا و عقاب دنیوی معمولا خفیف است ولی در آخرت خیلی دقیق است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این کار مهم و مسئولیت بزرگی است. شهادت دروغ و خیانت در امانت جزو گناه‌های بزرگ اجتماعی است که کمتر به آن توجه می‌کنند ما امیدواریم ملت نشان دهند که نهایت امانت‌داری وجود دارد و اجازه ندهیم سوء‌ظن به انتخابات پیش بیاید. دیگران هر کاری کردند چه خوب عمل کنند و چه بد جوابشان را خودشان می‌دهند. البته بعد از شما هم کسانی هستند که می‌توانند قضاوت کنند و آن‌ها هم این مسئولیت را دارند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به مسئولیت‌های خبرنگاران و روزنامه نگاران خاطر نشان کرد: از خبرنگاران انتظار می‌رود که در انعکاس اخبار دقت کنند و واقعیت‌ها را بگویند، زیرا راست‌گویی نشان از صداقت، بزرگی و امانت‌داری است در حالیکه دروغ و فریب کاری نشان از فساد اخلاقی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
19
سلام براول مردجهان
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
4
15
درود بر هاشمی
مهدی2231
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
2
12
درود بر هاشمی.فرد اول انتخابات 7اسفند.لبیک یا هاشمی
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
0
درود بر خاتمی درود بر هاشمی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین