کد خبر: ۳۵۳۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

مرتضی بانک: نتیجه ائتلاف قابل تکرار است

معاون اجرایی حزب اعتدال و توسعه با تأکید بر اینکه ائتلاف اصلاح‌طلبان، معتدلین و حامیان دولت نتیجه خوبی داشته است، اظهار کرد: با توجه به نتایج بسیار خوبی که از این ائتلاف ایجاد شده است، این نتیجه قابل تکرار است.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی بانک سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران کل فناوری اطلاعات استانداری‌های کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره استمرار ائتلاف اصلاح‌طلبان، معتدلین و حامیان دولت در انتخابات 96، اظهار کرد: تاکنون از ائتلاف نتایج بسیار خوبی حاصل شده است و فکر می‌کنم که این نتیجه قابل تکرار است.

وی همچنین به تحلیل انتخابات اخیر در کشور به ویژه در تهران پرداخت و گفت: با فراخوان مقام معظم رهبری و اراده مردم شاهد حضور حداکثری و چشمگیر مردم در انتخابات 7 اسفند بودیم. با وجود اینکه باید نام 46 نفر در برگه‌های رأی یادداشت می‌شد و این موضوع زمان‌بر بود مشاهده کردیم که مردم با شور و اشتیاق بالایی پای صندوق‌های رأی حضور یافتند.

معاون اجرایی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: به نظر من نتایج بسیار خوبی از انتخابات حاصل شد و مردم نشان دادند که همچنان پای عهد خود به نظام، رهبری و دولت هستند. آنها آمدند تا مسیری را که در سال 92 آغاز کردند را ادامه دهند و اهداف آن را کامل کنند.

بانک همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی دور دوم مجلس، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای اجرای الکترونیکی انتخابات ایجاد شده است اما شورای نگهبان باید برگزاری الکترونیکی انتخابات را تأیید کند. با وجود اینکه مدت زیادی از مرحله اول انتخابات نگذشته است احتمال برگزاری الکترونیکی انتخابات در دور دوم بعید است اما با توجه به اینکه همه زیرساخت‌ها برای انتخابات 96 فراهم است مدیران و مسئولان مربوطه باید نسبت به توجیه شورای نگهبان برای این کار اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه این نشست بر لزوم استفاده از فناوری اطلاعات در ساختار اداری کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به مزایای برگزاری الکترونیکی انتخابات در وزارت کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی علاوه بر اینکه سلامت انتخابات را بیشتر تضمین می‌کند، در ترغیب مردم و افزایش مشارکت آنها در انتخابات نیز تأثیرگذار است.

بانک با بیان اینکه مقدمات اجرای الکترونیکی انتخابات از سوی وزارت کشور و با همکاری وزارت ارتباطات فراهم شده است، اظهار کرد: امیدواریم در سال 96 و با ارائه گزارشات لازم و توجیه‌های مورد نیاز به شورای نگهبان شاهد برگزاری الکترونیکی انتخابات در کشور باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پاکی، چابکی و کوچک‌سازی نظام از طریق استفاده بهینه از فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است، اظهار کرد: وجود فناوری‌های نوین و سیستم‌های الکترونیکی در فعالیت های اداری مهمترین عنصر تضمین کننده قانونمداری در یک سیستم است.

معاون اجرایی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به مقاومت برخی از مسئولان کشور در بکارگیری سیستم‌های فناوری اطلاعات، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها نسبت به استفاده از ارتباطات الکترونیکی مقاومت نشان می‌دهند. این در حالی است که گسترش استفاده از این سیستم‌ها باعث تشویق، ترغیب و حمایت مردم از آنها خواهد شد.

براساس گزارش ایسنا، بانک همچنین بر لزوم انجام مکاتبات الکترونیکی در نهادهای دولتی تأکید کرد و گفت: در سال 92 تنها 17 درصد از مکالمات به صورت الکترونیکی انجام می‌شد، اما امروز این میزان به 84 درصد افزایش یافته است. البته باید توجه کرد که انجام الکترونیکی برخی مکاتبات به واسطه مسائل امنیتی امکان‌پذیر نیست.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پایان با اشاره به کارکردهای شبکه الکترونیکی دولت بر لزوم توجه استانداری‌ها بر استفاده از ابزارهای فناورانه و الکترونیکی تأکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین