کد خبر: ۳۵۳۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

طالبان شرکت در مذاکرات صلح افغانستان را رد کرد

طالبان امروز (شنبه) اعلام کرد: تا زمانیکه نیروهای خارجی کشور را ترک نکرده و حملات خود را علیه مواضع این گروه متوقف نکنند ، در مذاکرات صلح شرکت نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس ایمیل ارسال شده به این خبرگزاری از سوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، شورشیان طالبان هر گونه مذاکرات صلح را رد کرده‌اند و هر گونه گزارش دیگری در این باره جز شایعه چیز دیگری نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می‌رفت مذاکرات مستقیم در اوایل ماه مارس در پاکستان انجام شود اما مقامات افغان اعلام کردند که در روزهای اخیر این مذاکرات دست کم یک هفته به تعویق افتاده است.

با این حال جاوید فیصل، سخنگوی عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت افغانستان گفت: دولت مشکلی برای برگزاری مذاکرات مستقیم صلح ندارد.

این سخنگوی طالبان اضافه کرد: ملا اختر منصور، رهبر طالبان افغانستان هنوز دستوری برای شرکت در مذاکرات صلح نداده است و هم‌چنین شورای رهبری نیز این مساله را مورد بررسی قرار نداده است.

مقام‌های افغانستان، آمریکا، پاکستان و چین پس از دیدار در کابل که ماه گذشته میلادی صورت گرفت اعلام کردند که دولت افغانستان و گروه طالبان احتمالا در نخستین هفته ماه مارس سال جاری میلادی در اسلام آباد مذاکرات صلح مستقیمی انجام می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین