کد خبر: ۳۵۴۲۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
مردم ثابت کردند که از افراط و تفریط گریزانند

تحلیل هاشمی از نتیجه انتخابات 94/عدم رأی اعضای شورای‌نگهبان برای نظام خوب نیست

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم با حضور و رأی خود در انتخابات 7 اسفند ثابت کردند که از افراط و تفریط گریزانند تصریح کرد که مردم در همه شوونات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، خواهان اعتدال هستند که اصلی پذیرفته شده و مورد تأکید دین اسلام است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت و سومین همایش دانشجویی گرامیداشت شهیدان باکری و شهدای دانشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: شهدا، انسان‌های مقدسی بودند که در راه دفاع از اسلام، انقلاب و کشور، خوش درخشیدند و خود را در بزم خوبان شریک کردند.

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به دلاورمردی‌های شهیدان بزرگوار باکری و تأثیراتی که در پیروزی‌های ایران داشتند، گفت: جنگ تحمیلی با هدف از بین بردن جمهوری اسلامی و تجزیه ایران شروع شده بود و اگر خون‌های پاک و مقدس شهیدان، فداکاری و استقامت مردم و مدیریت فرماندهان نبود، نمی‌توانستیم پیروز میدان مبارزه‌ای شویم، که شرق ، غرب و ارتجاع منطقه با تمام امکانات و تجهیزات به کمک رژیم بعثی آمده بود.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات هفتم اسفند و حضور پرشکوه مردم برای اعلام وفاداری به نظام اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا اشاره کرد و با تأکید بر این نکته که «مردم ایران بلوغ سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدند»، اظهار داشت: مردم با حضور و رأی خود ثابت کردند که از افراط و تفریط گریزانند و در همه شوونات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، خواهان اعتدال هستند که اصلی پذیرفته شده و مورد تأکید دین اسلام است.

تحلیل هاشمی از نتیجه انتخابات 94/عدم رأی اعضای شورای‌نگهبان برای نظام خوب نیست

وی با بیان اینکه از اول انقلاب تندروها برای کشور و نظام، هزینه درست می‌کردند و هنوز هم ادامه می‌دهند، گفت: تأسف بیشتر اینجاست که در مقطعی افراطیون به جای اینکه از فرهنگ اسلام و خواست و اراده مردم درس بگیرند، خود را به نهادهای قدرت نزدیک کردند و انواع رسانه، تریبون و امکانات را در اختیار گرفتند و تلاش می‌کردند نگاه افراطی خویش را به نظام نسبت دهند.

هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر این نکته که مردم ایران عزیز، انتخابات معناداری انجام داده‌اند، به فرایند ردّ صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه 12 نفر در شورای نگهبان ظرف چند روز صلاحیت 12 هزار نفر را برای دو کار بسیار مهم یعنی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بررسی کرده‌اند و نظر داده‌اند، برای اکثریت جامعه قانع کننده نبود و دیدیم که چگونه به این اقدام عکس‌العمل نشان دادند.

وی به سخنان خویش درباره آیت‌الله حاج حسن خمینی اشاره کرد و گفت: اگر چه بعضی از جریان‌ها برای سوء استفاده‌های سیاسی در صدد ایجاد موج منفی بوده‌اند، اما حقیقت این است که ایشان عالمی فرزانه و شخصیتی قابل احترام است و امتیازات انتسابی را با ویژگی‌های اکتسابی درآمیخته و مردم نیز آگاهند و از حدود 60 سال پیش بیت امام(ره) را به خوبی می‌شناسم.

وی با اشاره به اینکه عدم رأی اعضای شورای نگهبان که مسؤول بررسی صلاحیت‌ها هستند، برای نظام خوب نیست، گفت: هم شورای نگهبان و هم دولت که مسؤولان قانونی نظارت و اجرای انتخابات در کشور هستند، باید به گونه‌ای عمل کنند که اعتماد عمومی را بیشتر نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود، به انتخابات سال 1392 اشاره کرد و گفت: دولتی بر سر کار آمد که با درک درست از مسایل و مشکلات کشور، برنامه‌ریزی کرد و با مقاومت مثال زدنی در مقابل افراط کاری‌های بعضی از جریان‌های داخلی و زیاده‌خواهی‌های بعضی از دولت‌های خارجی، سایه شوم تحریم را از روی کشور برداشت.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این نکته که «تحریم به هر شکلی در اقتصاد تأثیر می‌گذارد»، گفت: عده‌ای با استفاده از فضای تحریم و نیاز شدید جامعه به قاچاق روی می‌آورند که دیدید در دولت گذشته چگونه از این ناحیه فسادهای اقتصادی و اختلاس‌های میلیاردی گریبانگیر جامعه شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفاده درست از نقدینگی در جامعه را عامل مهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و با بیان این مطلب که « 95 درصد از 900 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور در بانک‌هاست»، گفت: اگر با برنامه‌ریزی درست این مبلغ که الان تهدیدی برای افزایش تورم و همچنین رکود در جامعه است، وارد چرخه اقتصادی کشور شود، طرح‌های نیمه تمام به پایان می‌رسد، کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به تولید بر می‌گردند، اشتغال رونق می‌گیرد، اقتصاد رشد می‌کند و جامعه نفس می‌کشد.

وی با تأکید بر اینکه باید به مردم تسهیلات بدهیم، تا کارها زودتر و بهتر انجام شود، گفت: اگر تولید کشور در مسیر درست بیفتد، علاوه بر حل مهمترین مشکل جامعه که اشتغال است، دولت می‌تواند به خاطر مالیاتی که دریافت می‌نماید، به برنامه‌های خویش برسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نباید اعتدال، تحمل و صبوری را از دست داد، خطاب به حاضران اظهار داشت: سعی کنید نسبت به اتفاقات پیرامون خود عکس‌العمل منطقی، عقلانی و بجا داشته باشید و هیچ‌گاه از مسیر اعتدال خارج نشوید.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه مردمی بودن و اسلامی بودن هر دو به یک اندازه در نظام جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارند، گفت: مخدوش شدن هر یک از اینها خلاف شرع، قانون و ملیت است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
2
9
اوني كه سمت چپ عكس با پاهاي دراز كرده نشسته كيه !!!؟؟؟؟
لطفآ اقايان شركت كننده در مراسم هاي رسمي را قبلا توجيه فرماييد كه خونه خاله تشريف نمي برند كه در وسط جلسه
اينجوري پاهاشون را دراز كنند!!!
ما هنوز در مسائل اجتماعي فرهنگي خيلي فقر داريم از جمله فقر اداب معاشرت اجتماعي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
1
12
راهش اینه که اعضای شورای نگهبان رفتارشان را تغیر بدهند وگرنه عوض شوند
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
1
0
درود بر هاشمی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین