کد خبر: ۳۵۴۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

کاخ سفید، اقدام نتانیاهو را زشت توصیف کرد

کاخ سفید روش نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رد دعوت رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار دو جانبه را "زشت" توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: "اسرائیل" خوب بود به جای اعلام در رسانه‌ها، مخالفت خود با نشست پیشنهاد شده برای دیدار با باراک اوباما (رئیس جمهوری این کشور) را مستقیما به کاخ سفید اعلام می‌کرد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صراحتا اعلام کرد، با توجه به سفر کنونی جو بایدن،‌ معاون ریاست جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی، دلیل مخالفتش با دیدار مذکور فاصله گرفتن از فعالیت‌ها و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا است.

این موضع‌گیری جدیدترین حلقه زنجیره روابط گسترده و قوی میان رهبر راست‌گرای رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور دموکرات آمریکاست که هنوز از اختلافات عمیق به وجود آمده در مورد توافق هسته‌ای که سال گذشته میان قدرت‌های جهان به رهبری آمریکا و ایران به امضا رسید، بهبودی کامل نیافته است.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که از اینکه ابتدا از طریق رسانه‌های عبری زبان مطلع شده که نتانیاهو تصمیم گرفته در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا - اسرائیل (آیپک) _بزرگترین گروه‌های فشار حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا_ شرکت نکند، غافلگیر شده است.

کاخ سفید افزود: نتانیاهو 18 مارس و کمی پیش از سفر تاریخی رئیس جمهور آمریکا به کوبا در روزهای 21 و 22 همان ماه دعوت‌نامه‌ای از سوی اوباما را دریافت کرد.

زئیو الکین، یکی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی و چهره نزدیک به نتانیاهو این مساله را که دفتر اوباما از این تصمیم نتانیاهو غافلگیر شده باشد را تکذیب کرد و گفت:‌ رون درمر، سفیر "اسرائیل" پیش از این به کاخ سفید در مورد احتمال اینکه این سفر انجام نشود، اطلاع داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین