کد خبر: ۳۵۴۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
ماموریت ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات ورزشکاران

پاسخ رئیس‌جمهور به نامه‌ها‌ و گلایه‌های رسول‌ خادم درباره رشته‌های‌ المپیکی

در پی دو نامه اخیر رسول خادم به رییس‌جمهور و گلایه وی از بی‌توجهی‌ها نسبت به رشته‌های المپیکی در فاصله پنج ماه مانده تا ر‌قا‌بت‌های المپیک 2016 برزیل، حالا رئیس‌جمهور ماموریت ویژه‌ای به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده است تا مشکلات موردنظر اهالی ورزش را حل و نگرانی‌های آن‌ها را رفع کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس ورزشی- رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی اخیراً در دو نامه به رئیس‌جمهور ضمن بیان برخی مشکلات جامعه ورزش، گلایه‌هایی را مطرح و گفته بود: «رقابت‌های المپیک 2016 برزیل، در حدود شش ماه آینده بعنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی جهان در سال یاد شده برگزار خواهد شد. از چند ماه گذشته تا کنون درخواست‌ها و گلایه مندی‌های زیادی بدلیل عدم توجه لازم به فدراسیون‌های المپیکی و قهرمانان ملی شرکت‌کننده در مسابقات المپیک، بصورت رسمی منتشر و اعلام گردیده که متاسفانه فاقد هرگونه نتیجه عملی از سوی مسئولین محترم دولت بوده است.»

به گزارش «آفتاب»، رسول خادم برای بار دوم هم به رئیس‌جمهور نامه نوشت. او در نامه دوم خود دغدغه‌های قهرمانان را نه رسیدگی مالی که حمایت معنوی از ورزشکاران المپیکی عنوان کرده بود و توضیح داد: «جناب رییس‌جمهور، من از کمک مالی به قهرمانان ملی صحبت نمی‌کنم، بلکه ضرورت توجه و همراهی با قهرمانانی را بیان می‌دارم که باید شش ماه دیگر در المپیک برزیل، در میدان مبارزه با رقبای سرتا پا حمایت شده خود، به عشق مردم و به ذوق برافراشته شدن پرچم مقدس کشورشان برای فتح قله المپیک، تا پای جان بجنگند و تسلیم نشوند. مطمئن باشید ارتباط صمیمی شما با قهرمانان ملی، بزرگترین پیام احترام و توجه به قهرمانانی است، که میلیون ها نفر از مردم عزیز ایران، با پیروزی و شکست آنها زندگی می کنند.»

این نامه‌ها واکنش‌های را نیز در پی داشت. مناف هاشمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به نامه‌های رسول خادم گفته بود دولت به تمامی تعهداتش در قبال فدراسیون‌هایی نظیر کشتی عمل کرده اما تامین تمامی نیازهای این فدراسیون‌ها خارج از توان دولت است.

بنا: 6 ماه پیش انتقاد کردم اما کسی گوش نکرد

اما محمد بنا درباره نامه رسول خادم به رییس‌جمهور  گفته بود: «من پنج، شش ماه پیش این انتقاد را مطرح کردم که فضا به هیچ وجه المپیکی نیست. وزیر ورزش هم در جواب اعلام کرد من باید با رییس فدراسیون گلایه‌هایم را مطرح کنم. من هم به دنبال این موضوع گلایه‌هایم را به خادم گفتم و او هم در نهایت اقدام به نگارش این نامه کرد. همان‌طور که خادم در نامه خود اشاره کرده است مسئولان اعلام کنند که آیا اصلا موفقیت ورزشکاران ایران در المپیک برایشان مهم است یا خیر؟ اگر هست که با این شرایط نمی‌توان امیدی به موفقیت داشت. اگر هم برایشان مهم نیست صراحتا آن را اعلام کنند تا مردم در جریان همه چیز قرار بگیرند. همیشه در حساس‌ترین زمان‌ها به جای این که دست به دست هم بدهیم همیشه جنگ و دعوا راه افتاده تا ورزشکاران با شرایط بدی راهی مسابقات مهم شوند. چیزی که در حال‌ حاضر به آن نیاز داریم فقط آرامش است که آن هم به هیچ وجه وجود ندارد.»

خادم چکیده ورزش است و دغدغه‌اش را گفته

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک نیز در یک نشست خبری درباره‌ی نامه رسول خادم به رئیس‌جمهور گفته بود: من خادم را ندیدم. خادم چکیده ورزش است و دغدغه‌اش را گفته و تا کی باید به سراغ من بیاید. با نوع ادبیاتی که به کار برده خواسته بگوید نگران هستیم و زنگ خطرها رو روشن شده و باید نگران باشید. خادم آبرویش را گذاشته است.»

پاسخ رئیس‌جمهور

حالا با توجه به نامه‌نگاری‌ها و طرح دغدغه‌های اهالی ورزش با رئیس‌جمهور، روحانی نیز به نامه‌ها و درخواست‌های آن‌ها واکنش نشان داده و از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواسته است تا مشکلات جامعه ورزش را حل کند.(اینجا)

براساس این گزارش، قرار شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهایت همکاری و مساعدت را برای برطرف نمودن هرچه سریعتر مشکلات حوزه ورزش به‌ویژه المپیک پیش رو انجام دهد.

ورزش باید بیش از این حمایت شود/ پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نیز ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خیرین عرصه ورزش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره گلایه‌های رسول خادم مبنی بر عدم حمایت از ورزشکاران المپیکی گفت: این درددل‌ها به‌حق بوده است و امروز صبح نیز در جلسه هیات دولت من خودم به اعضای دولت و رییس‌جمهور این مطالب را منعکس کردم. معتقدم ورزش باید بیش از این‌ها حمایت شود و البته اعضای هیات دولت از این حمایت بیشتر استقبال کردند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: خوشبختانه قول‌های خوبی از سوی دولت برای حمایت از ورزش داده شده و امیدوارم آرامش به فدراسیون‌ها تزریق شود و در کمال آسایش ورزشکاران فعالیت‌های خود را دنبال کنند. من نامه‌ای در این زمینه به رییس‌جمهور زده‌ام و ایشان قول‌هایی برای توجه هرچه بیشتر به ورزشکاران داده‌اند. فراموش نکنیم که سال 94 برای ما سال بسیار سختی از نظر اقتصادی بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پرداخت مبالغی تا پیش از اتمام سال از سوی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه گفت: خوشبختانه آقای نوبخت قول‌هایی برای پرداخت بودجه از سازمان برنامه‌ریزی تا پایان سال داده‌اند که قرار است پرداخت شود. همچنین پاداش‌های ورزشکاران که امسال و سال گذشته موفق بوده‌اند، پرداخت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
1
والا اگر من بودم کل بودجه المپیک رو قطع میکردم. این همه پول برای هفتاد هشتادم شدنه؟!؟!؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین