کد خبر: ۳۵۶۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

نماینده ولی فقیه در لرستان: ملی شدن صنعت نفت سبب قطع نفوذ انگلیس در کشور شد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سلطه اقتصادی یکی از راه‌های نفوذ استعمار به شمار می‌رود، انگلیسی‌ها با گرفتن امتیاز نفت ایران توانسته بودند بر اقتصاد کشور سلطه یابند که بعد از کودتای 28 مرداد جلوی این نفوذ گرفته شد و ملی شدن صنعت نفت سبب قطع نفوذ آنها در کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد بیان کرد: اختلاف‌های بین شیعه و سنی و مذاهب مختلف، ساخته و پرداخته استعمار و استکبار است.

وی افزود: در طول تاریخ استعمارگران و استکبار جهانی از شیوه‌ها و راه‌های مختلفی برای سلطه بر کشورهای اسلامی و مسلمانان استفاده کرده‌اند که از جمله این سیاست‌ها، سلطه اقتصادی و گرفتن امتیاز نفت ایران توسط انگلیسی‌ها بود.

وی ادامه داد: از دیگر سیاست‌های استعمار، ایجاد تفرقه و اختلاف بین کشورهای اسلامی بوده که از جمله اختلاف‌های بین شیعه و سنی و مذاهب مختلف، ساخته و پرداخته استعمار و استکبار است.

نماینده ولی فقیه اضافه کرد: شیوه‌های نفوذ دشمن می‌تواند فردی و جریانی باشد، گاه دشمن از طریق یک فرد اعم از مدیر و یا مسئول، اعمال نفوذ می‌کند و گاه به صورت جریانی و شبکه‌ای اهداف و خواسته‌های خود را دنبال می‌کند که این شیوه می‌تواند به صورت نفوذ علمی و دانشگاهی، اقتصادی، تجاری، بازرگانی و فرهنگی اعمال شود.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: دشمنان دست بردار نیستند و هنوز هم از نفت به عنوان حربه‌ای سیاسی بهره می‌گیرند، کاهش دادن قمیت نفت و در نتیجه کاهش بودجه و ایجاد رکود و ورشکستگی عرصه اقتصاد نتیجه سیاست‌های استعمارگران است.

میرعمادی در ادامه گفت: کلید واژه چندین سخنرانی مقام معظم رهبری مساله انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است.

وی گفت: نباید روحیه انقلابی از بین رود و روحیه سست عنصری و سازش حاکم شود. همواره انقلابی ماندن در سایه پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه افزود: همواره باید انقلابی باقی ماند و ایستادگی و صبر و پایداری از خود نشان داد.

وی با اشاره به ارزش‌های انقلاب گفت: استکبارستیزی، خدمت دلسوزانه به مردم، پرهیز از اشرافی‌گری، پرهیز از اختلاف و تفرقه‌افکنی و پرهیز از منیت از جمله مهمترین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و باید تلاش کرد با پرهیز از منیت همواره خدمت گزار مردم باقی ماند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه استکبار جهانی به‌خصوص آمریکا بدنبال گرفتن روحیه انقلابی ماست و از بین رفتن این روحیه در جامعه اسلامی ما یک هشدار و خطری بزرگ است، با اشاره به اینکه سال 94 همراه با دستاوردها و شیرینی های بزرگی برای کشور بوده است، اظهار کرد: در سال 94 شاهد نفوذ ایران اسلامی در منطقه و جهان بودیم و دراین سال کشور جمهوری اسلامی ایران توانست در دنیا نقش‌آفرینی کند.

وی به دستگیری متجاوزان آمریکایی توسط نیروهای سپاه در خلیج فارس، برگزاری رزمایش‌های موشکی، افتتاح طرح‌های فاز 16 و 17 پارس جنوبی در عسلویه، به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه دشمنان بر کشور و در نهایت تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات که خواسته و آرزوی مقام معظم رهبری بود و اضافه کرد: در سال 94 تلخی‌هایی نیز اتفاق افتاد که از جمله مهمترین آنها فاجعه منا، درگذشت شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله واعظ طبسی و سردار همدانی و همچنین شهادت تعدادی از مدافعین حرم است.

میرعمادی همچنین ضمن تبریک عید نوروز و آغاز سال 1395 گفت: سال جدید را با معنویات آغاز کنید و عید واقعی کسب رضای خداوند متعال و پرهیز از گناه و معصیت است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به روز چهارم فروردین و سالروز وفات ام‌البنین، افزود: این روز با عنوان تکریم مادران و همسران شهید نام گذاری شده که نباید از تکریم آنها غافل شد چرا که این‌ها اسطوره مقاومت و صبر و پایداری هستند که با تربیت فرزندانی صالح و در رساندن پیام شهدا، تلاش کرده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین