کد خبر: ۳۵۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
رییس جمهور امریکا با تبریک سال نو خواستار شد؛

آمریکا آماده تعامل با ایران بر اساس منافع مشترک و احترام است

رئیس جمهوری امریکا گفت: برای اولین بار در چند دهه گذشته، فرصتی برای آینده متفاوتی بین ایران و آمریکا بوجود آمده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهوری امریکا مانند سال های گذشته فرا رسیدن نوروز و سال نو خورشیدی را تبریک گفت. 

این پیام ظهر روز شنبه به وقت واشنگتن منتشر شد و باراک اوباما گفته است به همه کسانی که نوروز را در آمریکا و سراسر جهان جشن می گیرند، نوروز را تبریک می گوید، نوروز یک بار دیگر در کاخ سفید جشن گرفته می شود. 

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های آمریکایی، اوباما گفت ،در جشن مربوط به نوروز کاخ سفید 'سبزی پلو ماهی' و 'نان برنجی' عرضه خواهد شد و کاخ سفید میزبان ایرانی - آمریکایی ها از سراسر ایالات متحده خواهد بود، از جمله ایرانی آمریکایی مهین پرستی که در کاخ سفید خدمت می کنند. 
وی با ذکر نام فریدون مشیری، می گوید این 'شاعر بزرگ' گفت: 'باز کن پنجره ها را، که نسیم، روز میلاد اقاقی ها را جشن می گیرد، و بهار، روی هر شاخه ،کنار هر برگ، شمع روشن کرده است' و من هر بار از نوروز استفاده می کنم تا به مردم ایران در مورد این که چه طور می توانیم پنجره جدیدی باز کنیم و روابط جدیدی بین کشورهایمان آغاز کنیم، صحبت می کنم. 

باراک اوباما با اشاره به روابط دو کشور آمریکا و ایران گفت برای اولین بار در چند دهه گذشته، فرصتی برای آینده متفاوتی بوجود آمده است. 

رییس جمهوری آمریکا گفت، بارها در سال های گذشته شنیده اید که گفته ام آمریکا آماده تعامل با ایران بر اساس منافع مشترک و احترام است و این دقیقا همان کاری بود که کرده ایم. 

او با اشاره به برجام گفت: در چند سال گذشته دیپلمات ها و دانشمندان هسته ای آمریکا و ایران با هم نشستند و رو در رو مذاکره کردند و تابستان گذشته همراه شرکایمان با ایران به توافق تاریخی هسته ای رسیدیم. 

او گفت، ایران دو ماه پیش به تعهدات مهم خود در توافق عمل کرد و مقیاس های سنجش برنامه هسته ای را پذیرفته تا به جهان اطمینان دهد این برنامه اهدافی صلح آمیز دارد و این گونه نیز باقی خواهد ماند. 

اوباما افزود: در مقابل جامعه جهانی تحریم ها علیه ایران را برداشت و این کشور به پولی که در خارج مسدود شده بود، دسترسی پیدا کرد. 
رییس جمهوری آمریکا گفت ما حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای در تطابق با تعهداتش را برسمیت می شناسیم. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین