کد خبر: ۳۵۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

پیام تبریک نخست وزیر کانادا به مناسبت نوروز

نخست وزیر کانادا با انتشار پیامی فرارسیدن نوروز را تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز : جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا همزمان با فرارسیدن نوروز و برپایی جشن در چندین کشور به همین مناسبت، در یک پیام ویدئویی نوروز را تبریک گفت.

ترودو پیام خود گفت: من و همسرم امیدواریم همه کانادایی‌های که نوروز را جشن می‌گیرند، سال بسیار شادی داشته باشند.

وی ادامه داد: نوروز زمانی است برای گردهم آمدن دوستان و خانواده ها در کنار سفره هفت سین.

نخست‌وزیر۴۴ ساله کانادا در پایان گفت که نوروز همچنین فرصتی است برای ما، برای قدردانی از کمک‌ها و احترام به تاریخ کانادایی‌های ایرانی‌تبار و دارای ریشه‌های آسیای مرکزی.

به گزارش ایسنا، استفان ترودو که در سال 2015 به نخست وزیری رسید، بر خلاف دولت پیشین این کشور که رویکردی تند و خصمانه علیه ایران داشت، از زمان روی کار آمدنش برای برقرای روابط دوباره با کشورمان ابراز تمایل کرده است.

دولت محافظه‌کار و راست‌گرای استیون هارپر، نخست‌وزیر پیشین کانادا در اواخر سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیک کشورش را با ایران به‌طور کامل قطع کرد. قطع یک‌طرفه روابط دیپلماتیک اتاوا با تهران، تصمیمی بحث‌برانگیز بود که به تحلیل برخی از کارشناسان سیاسی تحت فشارهای رژیم صهیونیستی گرفته شد. جان برد، وزیر امور خارجه وقت کانادا٬ در آن زمان دلیل روشنی برای اتخاذ این تصمیم ارائه نکرد اما با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن، حمایت‌های جمهوری اسلامی از بشار اسد، رییس جمهور سوریه و رویکرد تهران علیه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت.

در برخی گزارش‌ها، تهدیدات امنیتی علیه جان کارمندان و دیپلمات‌های سفارت کانادا در تهران از جمله دلایل قطع روابط دیپلماتیک ایران و کانادا اعلام شده بود. جان برد در زمان تعطیلی سفارت کانادا، دولت ایران را اصلی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی خوانده و گفته بود که همین موضوع برای بستن سفارت این کشور در تهران کافی بوده است.

اما بعدها مشخص شد که در آن زمان هیچ تهدیدی علیه کارمندان و دیپلمات‌های کانادایی در تهران وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، دولت کانادا همچنین با اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تحریم‌های خود علیه کشورمان را لغو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین