کد خبر: ۳۵۷۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

با همسر خود همدل شوید

همدلی نوع خاصی از توجه داشتن به دیدگاه دیگری است؛ به این معنا که فرد از طریق ادراک واکنش های عاطفی دیگران، واکنش های عاطفی از خود نشان دهد که به آن همدلی می گویند.
آفتاب‌‌نیوز :
ریحانه عزیزی روانشناس، گفت: همدلی باعث بهبود روابط اجتماعی و بهتر درک کردن درد و رنج دیگران می‌شود. احساس همدلی باعث ایجاد یک سری رفتارهای حمایتی می‌شود که موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌شود.
 
وی افزود: در رابطه‌ی زوجین عواطف نقش بیشتری را بازی می‌کند. بنابراین همدلی از نوع همسرانه از اهمیت بیشتری برخوردار است، بسیاری از مشکلات زوجین از عدم درک متقابل و فهم درست از مسائل به وجود می‌آید که فرد فکر می‌کند از جانب طرف مقابل رها شده و دیگر کسی او را درک نمی‌کند.

عزیزی ادامه داد: همدلی می‌تواند در برطرف کردن ناراحتی ها بدون آنکه توافقی بین دو طرف باشد، نقش ایفا کند. درک کردن فرد مقابل به این معنی نیست که شما تمام صحبت‌های او را بپذیرید و تسلیم گفته‌هایش شوید بلکه منظور فهمیدن احساسات و هیجانات یکدیگر است. 

وی اظهار داشت: برای آنکه بتوانید بیشتر با همسرتان همدل باشید لازم است شنونده‌ی خوبی باشید و به همسر خود اجازه دهید تا به راحتی احساساتش را بیان کند. همچنین نباید هنگامی که همسرتان با شما درد و دل می‌کند به او راه حل ارائه دهید زیرا او بیشتر احتیاج دارد تا ناراحتی و مشکلاتش را با کسی در میان بگذارد. 

عزیزی بیان داشت: هنگامی که فردی با شما همدلی می‌کند، بهتر است از جملاتی که نشان از ترحم شما دارد استفاده نکنید و با مشکل همان گونه که هست برخورد کنید و از بیش از حد بزرگ نشان دادن و یا کوچک و بی‌ارزش نشان دادن موضوع پرهیز کنید.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر گاهی بتوانید به زندگی از دریچه  نگاه فرد مقابل به خصوص همسر خود بنگرید، بسیاری از مشکلات حل می‌شود همچنین سعی کنید در احساسات انعطاف پذیر باشید زیرا همین انعطاف پذیری باعث همدل شدن دو طرف می‌شود و از بسیاری از مشاجره ها جلوگیری می‌کند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین