کد خبر: ۳۵۸۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

رسوایی دوپینگ ورزشکاران برجسته در انگلیس

بونار مدعی شد بیش از 150 ورزشکار برجسته را در رشته های مشت زنی، کریکت، تنیس، دوچرخه سواری، و فوتبال کمک کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : بی بی سی گفت: 150 ستاره ورزشی انگلیس از مواد نیروز استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل شبکه تلویزیبی بی سی، رسوایی دوپینگ ورزشکاران برجسته در انگلیسونی بی بی سی ، روزنامه ساندی تایمز، چاپ لندن، به صورت مخفیانه فیلمی از مارک بونار، پزشک شاغل در لندن تهیه کرده و نوشته است این پزشک طی شش سال گذشته برای 150 ستاره ورزشی داروهای نیروزا تجویز کرده است. فوتبالیست های لیگ برتر انگلیس، بازیکنان تنیس و دوچرخه سواران از جمله این افراد بوده‌اند.

دکتر بونار این اتهامات را اساسا رد کرده و گفته است ورزشکاران را به دلایل پزشکی معالجه می کرده است.

ساندی تایمز نوشته است یکی از ورزشکاران برجسته رشته دو میدانی را برای فیلم گرفتن مخفیانه نزد دکتر بونار فرستاد. بونار مدعی شد بیش از 150 ورزشکار برجسته را در رشته های مشت زنی، کریکت، تنیس، دوچرخه سواری، و فوتبال کمک کرده است.

این پزشک ظاهرا برای این ورزشکاران داروهای نیروزا تجویز می کرده است. وی ارتکاب هرگونه کار خلاف را انکار کرده و گفته است فقط مشکلات پزشکی ورزشکاران را درمان می کند.

وی در این فیلم مخفی به ورزشکار دو میدانی می گوید: «روشن است که برخی از این داروها در محافل ورزشی حرفه ای ممنوع هستند. بنابراین باید مراقب این مسئله باشی. این را نیز باید بگویم که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از این درمان ها استفاده می کنند.»

سازمان مبارزه با دوپینگ در انگلیس اذعان کرد که تحقیقات درباره این ادعاها را آغاز کرده بود اما نتوانست آن را ادامه دهد زیرا این پزشک تحت مسئولیت هیچ رشته ورزشی معینی نبوده است.

جان ویتینگ دیل، وزیر مشاور در امور فرهنگ و رسانه ها و ورزش گفت: از این ادعا یکه خورده است. او با صدور بیانیه ای گفت :«من خواستار تحقیقات فوری و مستقل درباره این شده ام که وقتی این اتهامات ابتدا مطرح شدند، چه اقداماتی صورت گرفت و برای تضمین پاک ماندن دنیای ورزش در انگلیس چه کارهای دیگری باید انجام گیرد.»

ساندی تایمز هیچ گونه شواهد و مدارک مستقلی درباره افرادی که دکتر بونار مدعی درمان آنها بوده است، در اختیار ندارد. کسانی که این روزنامه با آنها تماس گرفت معالجه توسط این پزشک را انکار، یا از اظهار نظر درباره این ادعا خودداری کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین