کد خبر: ۳۵۹۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

«کاروزندگی دلواپسان شده تخریب هاشمی»

غلامعلی رجایی در یادداشتی در روزنامه شرق به شرح ماجرای توئیتی پرداخت که منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و با انتشار جمله ای تقطیع شده از او، برایش حاشیه ساز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رجایی در این یادداشت نوشته است: شنبه که رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی برای عرض تبریک سال نو به آیت‌الله به مجمع آمده بودند حجت‌الاسلام علی عسکری، معاون پارلمانی، در پایان ملاقات سؤالی درباره جنجال اخیر علیه هاشمی درباره توییتی که از ایشان منتشر شد، سؤال کرد. آیت‌الله هاشمی با خنده گفت من که توییت ندارم! و درادامه گفتند این بحث اولا این‌گونه نیست و تقطیع‌شده سخنانی است که من در مصاحبه‌ای در سال ١٣٨٧ به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر با خبرنگار هلندی راجع به تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران گفته‌ام که متن آن هم موجود است. ثانیا من با خطاب قراردادن غربی‌ها در حقانیت انقلاب اسلامی، گفته‌ام آینده جهان و بشریت را گفتمان‌هایی از جنس انقلاب اسلامی رقم می‌زند نه موشک‌های دوربرد و قاره‌پیما و بمب‌های هسته‌ای، بعد گفتند البته در آن سخنان گفتم آینده از آنِ اسلام است البته اسلام اختیاری و برمبنای آیه شریفه لااکراه فی‌الدین، نه اسلام اجباری و تحمیلی. بعد که به ایشان گفته شد خوب است به این جوسازی‌ها پاسخی داده شود، گفتند نیازی فعلا نمی‌بینم.

این را که گفتند، یکی از مسئولان مجمع که در کنار من نشسته بود، به من گفت صبح که به آیت‌الله گفتیم درباره توییتی که منسوب به شماست جوسازی شدیدی در فضاهای مجازی از سوی دلواپسان ایجاد شده که گفته‌اید ما نیاز به موشک نداریم، خنده‌ای کردند و گفتند همه می‌دانند در جنگ و سپس در دولت من بود که سپاه و جهاد به سمت تولید موشک‌های دوربرد رفتند و کارهای خوبی در این زمینه انجام دادند. درباره رد انتساب توییت از سوی آقای هاشمی با اینکه تبلیغ این توییت در سایت ایشان شده و این شبهه در اذهان بعضی‌ها وجود دارد که توییت‌ها کار ایشان است، دو نکته مهم وجود دارد:

نخست اینکه ایشان بر سایتشان نظارت دوری دارند و سایتشان تحت نظارت فرزند ارشدشان مهندس محسن هاشمی و با کمک بعضی مشتاقان هاشمی - نظیر مسئول فعلی سایت- اداره می‌شود و آیت‌الله به‌دلیل پرداختن به مسائل کلان کشور و مجمع و منطقه و... فرصت رسیدگی به چنین امور جزئی و ورود به چنان موردهایی را نداشته و ندارند و دیگر اینکه ایشان همان‌گونه که گفته‌‌اند، اساسا توییتی ندارند و هرکس ادبیات این توییت‌ها را که منسوب به ایشان است نگاه کند، درمی‌یابد ادبیات به‌کاررفته در این توییت‌ها ادبیات هاشمی نیست. مثل توییتی که در مرگ مرحوم آیت‌الله طبسی منتشر شد که: خداحافظ رفیق روزهای سخت!

مسئول سایت به خود من گفت وقتی این توییت را انتخاب کردم و بازتاب و آمار دیدن آن را خدمت آیت‌الله گزارش دادم، اعلام رضایت کردند.

دیروز در یکی از سایت‌های مدعی اصولگرایی در خبری دروغ و خنده‌دار از قول من نوشته بودند غلامعلی رجایی مشاور رسانه‌ای هاشمی گفته متن توییت‌ها را فواد صادقی تهیه می‌کند! جاعلان این خبر حتی نمی‌دانند من مشاور هاشمی در مجمع هستم نه مشاور رسانه‌ای وی و اساسا ایشان در مجمع تشخیص مشاور رسانه‌ای ندارند...

کاش مسئول سایت هاشمی در بیانیه‌ای چندخطی این مسئله را توضیح می‌داد که اساسا تهیه متن توییت‌ها از متن سخنان هاشمی برداشت شخصی و سلیقه خود اوست تا دلواپسان ذوق‌زده و همیشه‌آماده‌باش برای تخریب هاشمی وقت خودشان را صرف این جوسازی‌ها نکنند. یک‌بار برای همیشه اعلام می‌شود هاشمی توییتی ندارد و توییت‌ها توسط علاقه‌مندان به وی تهیه می‌شوند.

سه‌شنبه صبح که طبق معمول آیت‌الله را دیدم، به ایشان پیشنهاد کردم برای تنویر ذهن افکار عمومی جامعه نسبت به این فضاسازی شدید تخریب که به‌نظر من دلیل عمده آن شکست دلواپسان در انتخابات اخیر از هاشمی و اصلاح‌طلبان است- دستور دهند این مطلب را در سایت بازنشر کنند تا همه کسانی که در این مقال و جال به تعجیل قضاوت و ورود نادرستی کردند و مستقیم و غیرمستقیم به هاشمی تاختند، اصل مطلب را ملاحظه کنند.

خدا امسال را به خیر بگذراند.

یک انتخابات و این‌همه پس‌لرزه؟

هفته اول دلواپسان آن‌همه دروغ درباره یک سفر چندروزه استراحتی هاشمی به کیش گفتند و در هفته دوم علیه یک توییت منتسب به وی چه تخیلاتی که خلق نکردند. دلم برای دلواپسان می‌سوزد. انگار کار و زندگی‌شان شده تخریب هاشمی؛ تخریبی که همیشه نتیجه عکس داده و می‌دهد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین