کد خبر: ۳۵۹۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
تندروها به دنبال انتقام از شکست در انتخابات

حمله به دولت بخاطر هراس از تکرار «روحانی» در سال 96 /دلواپسان عصبانی هستند

همان زمان که برجام به فرجام رسید پیش‌بینی می‌شد مخالفان آن، که خود را دلواپس نامیده بودند، تمام تلاش خود را به کار گیرند تا بعد از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم حداقل بهارستان را از دست ندهند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اما پروژه‌شان با شکست مواجه شد و مردم در حالی ترکیب مجلس دهم را تغییر دادند و اکثریت آن را به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت سپردند که طیف دلواپس در زمان تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم هر آنچه را در چنته داشت رو کرد تا دولت را ناکارآمد جلوه دهد و دستاوردهای آن به‌ویژه دستاوردهای هسته‌ای را نه‌تنها بی‌ارزش، بلکه برخلاف منافع ملی تفسیر می‌کرد. با این حال مردم اکثریت کرسی‌های سبز بهارستان را به کسانی سپردند که در شعارهای انتخاباتی‌شان از عملکرد دولت دفاع می‌کردند و یکی از حامیان برجام بودند.

هدف از حمله به دولت و برجام برای از دست ندادن بهارستان گرچه به بار ننشست و جواب عکس داد، این طیف همچنان دست‌بردار نیست و نه‌تنها در برابر خواست مردم کوتاه نیامده، آتش توپخانه‌اش علیه برجام و دولت را گسترده‌تر کرده است. حملات شدید‌تر شده است و واژه‌ها تندتر. به نفرات‌شان هم افزوده می‌شود و از تریبون‌های مختلف به برجام حمله می‌کنند یا به قول حسن روحانی از جای بخیه ایراد می‌گیرند.

غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه دلیل تشدید حملات به دولت و برجام را در یک جمله خلاصه می‌کند: «انتقام شکست در انتخابات مجلس دهم.» او شرایط کشور قبل از برجام را با استناد به آمار و ارقام یادآور می‌شود و مانند رئیس‌جمهوری تاکید دارد اگر برجام نبود امروز حتی یک بشکه نفت هم نمی‌توانستیم بفروشیم.

این فعال سیاسی از آرامش بازار، ثبات قیمت ارز، کاهش نرخ تورم، بازگشت امید به کشور، میزان تبادلات بین‌المللی و سفرهای مقامات اروپایی و همچنین همسایگان به کشور به‌عنوان دلایلی برای اثبات موفقیت سیاست‌های دولت یازدهم نام می‌برد. او تصریح می‌کند: «ادامه پیروزی‌های دولت اعتدال در انتخابات مجلس دهم کامل شد و برخلاف تمامی تخریب‌ها و همچنین با توجه به ردصلاحیت‌های گسترده مردم پیام خود را مبنی‌بر حمایت از اعتدال و سیاست‌های دولت یازدهم اعلام کردند.»

دهقان بر این باور است پیروزی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در انتخابات مجلس این جریان سیاسی را غافلگیر کرده و باعث عصبانیت آنها شده است و برای همین اکنون این گروه پرخاشگرانه علیه دولت سخن می‌گوید و به برجام حمله می‌کند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اما این حملات را صرف حمله بدون هدف نمی‌داند و معتقد است این طیف برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برنامه دارد و دستاوردهای دولت را بی‌ارزش جلوه می‌دهند تا مانع اقبال دوباره مردم به آقای روحانی شود.

به گزارش فرهیختگان، این تحلیل را عباسعلی منصوری‌آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم دارد. او نیز با اطمینان می‌گوید تندروها انتخابات 96 را با تخریب برجام کلید زده‌اند تا دولت حسن روحانی را بی‌اعتبار جلوه دهند و مانع رای‌آوری دوباره او شوند. او تندروها را این‌گونه تعریف می‌کند: «‌بازیگران این جنگ روانی کسانی هستند که در انتخابات دوره بعدی ریاست‌جمهوری قصد حمایت از نامزدی غیر از آقای روحانی دارند. بنابراین برای رسیدن به هدف خود می‌کوشند که موفقیت‌ها و دستاوردهایی را که مربوط به عملکرد دولت روحانی می‌شود، نزد مردم بی‌اعتبار جلوه دهند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
سیدجواد از ارومیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
از ته قلبم میگم که جانم فدای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ایی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین