کد خبر: ۳۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

اظهارات وزیر ورزش درباره کی‌روش و کفاشیان

وزیر ورزش صبح روز جمعه میهمان برنامه ورزش و مردم بود و به سوالات پاسخ داد. جریان مصاحبه اما به خاطر اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ می دهد تقریبا فوتبالی شد. محمودگودرزی در مورد سرمربی تیم ملی و جدال لفظی اش علیه اسدی ، موفقیت کی روش در تیم ملی ایران ، عدم پرداخت قرارداد سرمربی ، زمین چمن تیم ملی ، انتخابات فدراسیون فوتبال و ... صحبت کرد. او در مورد تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال هم صحبت کرد و گفت امیدوار است که به زودی این اساسنامه توسط هیات دولت امضا شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرمربی تیم‌ملی انسان محترمی است اما هیچ کس اجازه ندارد در هیچ مجموعه ای اهانتی انجام دهد. ما در فضای فوتبال باید از کشمکش ها و رفتارهای سیاسی پرهیز کنیم. فضای آرام فضایی است که به ما کمک انجام دهد. فوتبال به طور طبیعی پرچالش است. در هیچ ورزشی غیر از فوتبال نمی بینید 50 هزار نفر به استادیوم بروند. در بین این افراد ممکن است مسائلی پیش بیاید.

کی روش مربی موفقی بوده

آقای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، آقای کی روش از دانش خوبی برخورد دار است و باید این دانش را در اختیار کلیه مربیان کشورمان قرار دهد. در لیگ برتر که سنگ بنای فوتبال را می گذارد، ما نیاز به این دانش داریم. به همین خاطر کی روش باید کلاس های دانش افزایی را برای مربیان لیگ برتری برگزار کند. کی روش در دوره قبل برای ورود به جام جهانی فوتبال توفیق داشت و انشاءالله مجددا این توفیق را نصیب تیم ملی می کند. به همین خاطر دوستان باید از حواشی که به تیم ملی لطمه می زند، دوری کنند و حضوری جدی داشته باشند.

پرداخت قراردادد سرمربی تیم ملی عقب افتاده

ما به کی روش احترام می گذاریم، اگرچه چند مرحله مبلغ قراردادش عقب افتاده اما مشکل را حل می کنیم. اگر فدراسیون بتواند مشکلات را حل کند،‌چه بهتر و اگر هم نتوانست به ما منعکس کند، حتما تلاش می کنیم آن چیزی که در توانمان هست را بگذاریم و مشکلات مرتفع شود.

باید کی روش را حفظ کرد

در یک مجموعه همه افراد باید در کنار هم باشند و در راستای توفیق تیم ملی تلاش کنند. ما باید بر اساس قراردادها عمل کنیم و ایشان را نگه داریم. کی روش باید طبق قرارداد عمل کند و به ارکان فدراسیون احترام بگذارد. ارکان فدراسیون هم باید احترام را نگه دارند تا فضا آرام شود. فکر هم نمی کنم مشکلات اسدی و کی روش جدی باشد.

زمین چمن مناسب نیست

من 3 بار از کمپ تیم ملی فوتبال بدون حضور رسانه‌ها و زمینی که گلایه داشتند، بازدید کردم. درست می‌گویند مشکلاتی وجود دارد. معاونت قهرمانی را موظف کردم تا زمین را بازسازی کنیم و تا زمان ترمیم چمن، دو زمین تمرین در اختیار تیم ملی قرار دهند. در دو هفته 3 بار از زمین کمپ تیم‌ملی بازدید کردم. در بقیه موارد هم اینگونه بوده است. هرگاه صحبتی از نیاز فوتبال بوده،‌ ورود کردیم.

مشکلات را حل کردیم و می کنیم

قبل از جام جهانی بلافاصله مشکلات پروازی و بلیت و پاداش ها را حل کردیم. در فضایی دوستانه تمام مسائل را جلو بردیم و من متوجه نمی شوم چرا اینقدر ایراد گرفته می‌شود. امیدوارم این بحث ها دیگر پیش نیاید. من به فوتبال علاقه‌مند هستم و نتایج آن را دنبال می‌کنم.

فدراسیون فوتبال باید زیر نظر قوانین باشد

من از ابتدا که من در این مسئولیت قرار گرفتم، نقطه نظراتی داشتم که کارشناسی بود. به فدراسیون فوتبال منتقل می کردم و بخش عمده ای از آن هم مرتفع می شد. البته نه به این شکل که بحث دخالت وسط بیاید. فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است، البته باید زیر نظر قوانین باشد. قطعا وزیری که در برابر دولت و مجلس پاسخگو است، باید این موضوع را پیگیری کنم. وقتی هر اتفاقی در ورزشگاه‌ها رخ می دهد، وزیر را دعوت می کنند و باید پاسخگو باشند. امیدوار هستیم که این روند ادامه پیدا کند.

امیدوارم اساسنامه تصویب شود

دوره های ریاست های جمهوری در اکثر کشورها 2 دوره است. در اساسنامه سال 1386 فدراسیون فوتبال نیز 2 دوره پیش بینی شده است. ضمن اینکه کفاشیان حتما خودش این 2 دوره را استناد کرده است. یک مدیر در 2 دوره می تواند آنچه که مهارت ها و شایستگی های خود را ثابت کند. امیدواریم این به تصویب دولت محترم برسد. البته برخی فدراسیون های دیگر با فوتبال فرق می کنند.

فضای المپیک نباید قربانی فوتبال شود

ما تهدیدات بیرونی از سوی کشورهای خلیج فارس داریم که لابی کرده اند. 11 اردیبهشت ماه 95 باید انتخابات را برگزار کنیم. یک کمیته بر اساس آن اساسنامه تشکیل شود. البته نهادهای ناظر نیز باید درباره کاندیداها نظر بدهند. امیدوارم فضای المپیکی ما قربانی این فضا نشود. ما هم دغدغه خاطر نداریم و مثل سایر فدراسیون ها برگزار می شود.

منبع: عصرایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین