کد خبر: ۳۵۹۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
فانی خبر داد:

پرداخت فوق العاده شغل به کارکنان آموزش وپرورش/ایمن سازی مدارس

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت فوق العاده ویژه به کارمندان اداری این وزارتخانه از فروردین ماه خبر داد و گفت: مدارس خشت و گلی تا سال ۹۶ جمع آوری می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی‌اصغر فانی امروز در حاشیه اختتامیه هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره مجلس هفتم دانش‌آموزی و دستاوردهای آن گفت: مجلس دانش‌آموزی، مجلس مشورتی است و دانش‌آموزان در مدارس، نمایندگان خود را به عنوان شوراهای دانش‌آموزی مدرسه انتخاب می‌کنند.

به گزارش مهر،وی افزود: در سطح منطقه از بین شوراهای دانش‌آموزی مدرسه، استان و کشور، افرادی انتخاب می‌شوند و این تعداد دانش‌آموزان تحت عنوان مجلس دانش‌آموزی حضور دارند که عصاره ۱۳ میلیون دانش‌آموز کشور هستند. این دانش‌آموزان در قالب کمیسیون‌های مختلف فعالیت داشته و پیشنهادات آنان در لایه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی و استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اعضای مجلس دانش‌آموزی در پایان این نشست دو روزه، سندی تحت عنوان عدالت آموزشی آماده کرده‌اند که امیدواریم با حمایت‌هایی که همه دستگاه‌ها و دولت خواهد داشت، عدالت آموزشی را گسترش دهیم و  نظر دانش‌آموزان در توسعه عدالت و کیفت آموزشی مؤثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرایی شدن پیشنهادات دانش‌آموزان تصریح کرد: دانش‌آموزان از منظر خود و مدرسه مسائلی را مطرح می‌کنند و ما این مسائل را در سطح کلان، امکانات و محدودیت‌ها بررسی می‌کنیم و تعدادی از نظرات را که امکان اجرایی شدن باشد، اجرایی می‌شود.

فانی درباره انتقاد نمایندگان مجلس دانش‌آموزی از عدم حضور رئیس‌جمهور در آیین اختتامیه این مجلس، نیز بیان کرد: دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی انتظار داشتند رئیس‌جمهور در جمع آنها حضور پیدا کند و ایشان نیز نظرشان بر حضور بود، اما برنامه‌ها اجازه نداد و دانش‌آموزان از این نظر گلایه‌مند بودند.

وی در ادامه درباره ی پرداخت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان گفت: برای کارکنان اداری به دلیل آنکه آنها نتوانسته‌اند از رتبه‌بندی استفاده کنند، بنا بر مصوبه دولت، از اول فروردین ۹۵ این فوق‌العاده برقرار می‌شود که امیدواریم گامی برای جبران بخشی از تلاش فرهنگیان در ادارات باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره ی کاهش زمان تدریس درس عربی و افزایش درس زبان از سال تحصیلی آینده گفت: جدول دروس متوسطه دوم را به تصویب رسانده‌ایم و مجموعه دروس را در قالب ۳۵ ساعت درس هفتگی در متوسطه ۲ پیش‌بینی کردیم. ورود درس‌هایی مانند مهارت زندگی، سلامت و محیط زیست، سواد رسانه‌ای را داریم که دروس جدیدی است.

ساعات درس عربی کاهش نیافته است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اجازه دهید کل جدول دروس را دراختیار بگذاریم و شما اطلاع‌رسانی کنید و بدانید کاهشی پیدا نکرده است و بنده تکذیب می‌کنم و باید کل جدول را در طول دوره بررسی کرد و به یک پایه خاص بسنده نکرد.

وی در خصوص وجود یک‌هزار مدرسه خشت و گلی بیان کرد: جهت‌گیری ما در تأمین امنیت برای ایمنی مدارس بوده است و روز پنجشنبه هفته گذشته که در شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان حضور داشتم، مصوب کردیم همه مدارس خشت و گلی استان سیستان و بلوچستان که بیشترین تعداد را دارد، حداکثر تا پایان سال ۹۶ ایمن شده و تبدیل به فضای مناسب شود. امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه مدرسه غیرایمن نداشته باشیم.

اختصاص ۵۰۰ معلم بالاتر از برنامه برای استان سیستان و بلوچستان

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص ۵۰۰ معلم بالاتر از برنامه برای استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی آینده نیز بیان کرد: در سال گذشته نیز افرادی که در آزمون ما شرکت کرده بودند اگر صلاحیت داشتند به کار گرفته می‌شدند که متأسفانه تعدادی از آنها صلاحیت نداشتند و امیدواریم تا قبل از مهر ۹۵ این ۵۰۰ دبیر را بتوانیم برای استان سیستان و بلوچستان جذب کنیم.

وی در خصوص تکمیل کردن مدارس نیمه‌تمام تصریح کرد: مصوبه مجلس داریم که پروژه‌های نیمه‌تمام را برای تکمیل شدن در اختیار خیرین قرار دهیم و سال گذشته نیز از این اختیار قانونی استفاده کردیم. از اعتبارات دولتی و نیز مشارکت خیرین کمال استفاده را می‌کنیم تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌کاره را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ کلاس درس به مجموع کلاس درس در سال گذشته اضافه کردیم که با زیربنایی بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار مترمربع بود و تلاش داریم که از طریق اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین و مردم در تکمیل فضای نیمه کاره استفاده کنیم.

فانی درباره ی متولی مدارس و نحوه نگهداری آن نیز توضیح داد: اعتباری از سال ۹۵ در موافقت‌نامه‌ها پیش‌بینی می‌کنیم تحت عنوان تعمیر و نگهداری فضای آموزشی که خلأهایی بوده که سال‌ها وجود داشته است و امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این خصوص  همکاری داشته باشد تا بتوانیم فضاها را با تعمیر و نگهداری به موقع نسبت به افزایش عمر مفید ساختمان اقدام کنیم.

فانی در پاسخ به این پرسش که  آیا مدارس صاحب متولی می‌شود، گفت: صاحب متولی شدن با توجه به گستردگی آموزش و پرورش کاری نیست که در ظرف یکسال امکان‌پذیر باشد، اما بحث تعمیر و نگهداری فضاها بحث مهمی است که امیدواریم از سال ۹۵ شروع شود و بخشی از اعتبارات عمرانی را به این بخش اختصاص می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین