کد خبر: ۳۶۰۴۴۰
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
پرونده دادگاه احمدی‌نژاد در چه‌مرحله‌ای است؟/شاکیان چه‌کسانی هستند؟

نماينده حقوقی مجلس: دادگاه بايد حكم جلب احمدی‌نژاد را صادر می‌كرد

پرونده‌اي كه نخستين‌بار در خرداد ماه سال ٩٢ خبر گشوده شدنش از طريق پايگاه اطلاع‌رساني رييس‌جمهوری وقت منتشر شد و نشان مي‌داد عليه محمود احمدي‌نژاد رييس دولت وقت اعلام جرم شده است، تا امروز در قوه قضاييه مسكوت مانده بود و به گفته سخنگوي اين قوه همچنان در وقت احتياطي قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حالا سرپرست دادگاه يك كيفري مي‌گويد دليل طولاني شدن روند رسيدگي به پرونده محمود احمدي‌نژاد «محتويات پرونده» است. پنجم آذر سال ٩٢ احمدي‌نژاد به دادگاه احضار شد اما نه خودش و نه حتي وكيلش در دادگاه حاضر نشدند.

به گزارش آفتاب، سخنگوي قوه قضاييه هم در پاسخ به خبرنگاران در اين مورد گفت: اگر فرد احضار‌شده به دادگاه نيامد و قاضي مطلع بود كه دليل عدم حضورش موجه است، در اينجا يك تكليف دارد و در موارد ديگر هم كه ممكن است متهم در دادگاه حاضر نشود و دليل عدم حضورش را ذكر نكند، قاضي تكليف ديگري دارد. در مورد پرونده آقاي احمدي‌نژاد، خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وكيل او هم به دادگاه مراجعه نكرده است؛ لذا قاضي نمي‌داند عذرش موجه است يا خير؛ بنابراين وي را دوباره در تاريخ ١٦ دي ماه به دادگاه احضار كرده‌ است. احمدي‌نژاد اما توجهي به تاريخ و احضاريه‌ها نداشت و مجددا از حضور در دادگاه خودداري كرد. محسني اژه‌اي اما اين‌بار اعلام كرد: وقت اعلام شده وقت نظارتي بوده است. گاهي پرونده آماده رسيدگي است. در اين مورد وقت را تعيين مي‌كنند و به فردي كه بايد در دادگاه حاضر شود مي‌گويند شما در فلان روز به دادگاه بياييد، اما در وقت نظارتي، پرونده آماده رسيدگي نيست. مثلا استعلامي شده يا كسي را به عنوان مطلع دعوت كرده‌اند. بعد ١٦ دي ماه سال ٩٢ تا امروز فروردين ٩٥ پرونده احمدي‌نژاد در وقت احتياطي يا نظارتي قرار گرفته است.

شاكيان پرونده چه كساني هستند؟

در خرداد ماه سال ٩٢ وقتي پايگاه اطلاع‌رساني رييس دولت وقت يعني محمود احمدي‌نژاد تصوير احضاريه‌اي را كه براي او صادر شده بود منتشر كرد نام علي لاريجاني به عنوان شاكي درج شده بود. همين امر سبب شد تا بسياري تصور كنند طرح اين شكايت عليه احمدي‌نژاد به خاطر اتفاق‌هايي بود كه بر سر استيضاح وزير كار وقت در مجلس رخ داد، بوده باشد. همان روزي كه يكشنبه سياه نام گرفت و احمدي‌نژاد با پخش فيلمي از برادر رييس مجلس او را متهم به فساد مالي كرد اما موضوع شكايت مساله ديگري بود، در واقع شاكي نمايندگان مجلس و كميسيون اصل ٩٠ مجلس بود كه نام علي لاريجاني به نام رييس مجلس و به نمايندگي از ساير نمايندگان درج شده بود. در اين ميان اما مجتبي ملك افضلي نماينده حقوقي مجلس در پيگيري اين پرونده اعلام كرد محمود احمدي‌نژاد ٩ شاكي خصوصي دارد. شاكياني كه هيچ اطلاعاتي از آنها در دسترس نبود.

اتهامات پرونده مسكوت

شكايت كميسيون اصل ٩٠ مجلس از احمدی‌نژاد بابت قانون‌گريزي رييس دولت وقت و عدم اجراي قانون توسط وي عنوان شد و موارد اتهامي كه منجر به اعلام جرم مجلس عليه رييس دولت شده بود هم همين امر را نشان مي‌داد. كميسيون اصل ٩٠ سه مورد اتهام براي احمدي‌نژاد بيان كرده بود كه نخستين مورد آن عدم معرفي به موقع وزير ورزش و جوانان بود. قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان درست در روز ١٢اسفند سال ٨٩ در مجلس هشتم به تصويب رسيد اما محمود احمدي‌نژاد هيچ قدمي در راستاي ابلاغ و اجراي آن برنداشت.

تذكرهاي نمايندگان و اخطارهاي علي لاريجاني هم راه به جايي نبرد تا چهار ماه بعد كه در روز ٢٤ خرداد سال ٩٠ محمود احمدي‌نژاد در نامه‌اي گلايه‌آميز به مجلس، وزير ورزش و جوانان را به مجلس معرفي كرد. اين نخستين تعلل احمدي‌نژاد در اجراي قوانين مجلس نبود. نمونه‌هاي آن زياد بود و در همين راستا مجلس از رييس دولت وقت به قوه قضاييه شكايت كرد؛ شكايتي كه دو سال بعد و درست پنج روز پس از پيروزي حسن روحاني در انتخابات، سايت محمود احمدي‌نژاد آن را علني كرده و متن احضاريه دادگاه را به منظر مشاهده عمومي گذاشت. دومين مورد اما مربوط به عدم پرداخت بودجه به مترو با وجود مصوبه مجلس بود. قانوني كه بازهم محمود احمدي‌نژاد آن را قبول نداشت و تا روز آخر حضورش در دولت به آن توجهي نكرده و ريالي به شهرداري تهران پرداخت نكرد. در نهايت مورد سوم مربوط به عدم ارسال اساسنامه وزارت نفت جهت تصويب در مجلس بود. ماجراي شكايت مجلس از دولت بابت عدم ارسال اساسنامه شركت ملي نفت به اوايل سال ١٣٨٩ بازمي‌گردد. طبق قانون بودجه سال ٨٩ كل كشور، دولت بايد لايحه اساسنامه شركت ملي نفت را تا پايان تيرماه تقديم مجلس مي‌كرد كه با منقضي شدن اين تاريخ، دولت همچون سال‌هاي قبل از ايفاي اين وظيفه قانوني سر باز زد. به دنبال اين قصور دولت، كميسيون اصل ٩٠ مجلس هشتم گزارشي در خصوص عدم تهيه اساسنامه شركت ملي نفت ايران، شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركت ملي گاز ايران از سوي دولت با وجود تكاليف قانوني تهيه كرد كه اين گزارش در ١٦ شهريور ١٣٨٩ در صحن مجلس قرائت شد كه در آن افشا شده بود دولت نامه‌هاي درخواست‌ مجلس براي تدوين اساسنامه شركت ملي نفت را به بايگاني سپرده است.

پرونده مسكوت حالا سنگين هم شده است

پرونده محمود احمدي‌نژاد پرونده‌اي با پيچيدگي‌هاي خودش است، اگرچه اتهاماتش مشخص و شفاف است، اما تا امروز راكد باقي مانده است و احمدي‌نژاد حتي يك بار هم بابت آن به دادگاه مراجعه نكرده و سخنگوي قوه قضاييه هم مي‌گويد وقت احتياطي براي اين پرونده صادر شده است. ديروز اما سرپرست دادگاه يك كيفري تاييد كرد كه روند رسيدگي به اين پرونده طولاني شده است و گفت: طولاني شدن روند رسيدگي به اين پرونده ارتباطي به سمت او ندارد. به گزارش ايسنا محسن افتخاري اضافه كرد: درباره وضعيت پرونده محمود احمدي‌نژاد رييس دولت دهم، اظهار كرد: پرونده وي در حال حاضر در مرحله استعلام از مراجع مختلف قرار دارد.

 وي ادامه داد: دليل طولاني شدن روند رسيدگي به اين پرونده پاسخ‌هايي بود كه ما از مراجع مختلف تقاضا كرده‌ايم. سرپرست دادگاه كيفري يك استان تهران تاكيد كرد: محتويات پرونده ايشان باعث طولاني شدن روند رسيدگي شده است و اين طولاني شدن، ارتباطي به سمت ايشان ندارد. حال مشخص نيست كه محتويات اين پرونده به جز سه موردي كه پيش‌تر به آن اشاره شده است، چه مي‌تواند باشد كه روند رسيدگي به اين پرونده را نزديك به سه سال كش داده است و اين روند همچنان هم ادامه دارد.

مجتبي ملك افضلي، نماينده حقوقي مجلس در پرونده شكايت از محمود احمدي‌نژاد است. از او در مورد دلايل قوه قضاييه براي طولاني شدن روند رسيدگي به اين پرونده سوال كرديم و نظر او را جويا شديم. ملك افضلي در گفت‌وگو با اعتماد تاييد مي‌كند كه شكايت‌هاي متعددي از احمدي‌نژاد تسليم قوه قضاييه شده است و مي‌گويد: منعي براي بررسي اين پرونده‌ها وجود ندارد و دليل قوه قضاييه هم دليل موجهي براي عدم رسيدگي به اين پرونده‌ها نيست، چرا كه شكايت‌هاي متعدد داراي پرونده‌هاي جداگانه‌اي هستند و در بسياري از اين پرونده‌ها همه موارد روشن و آماده است و طبق قانون بايد در دستور كار دادگاه قرار گيرد.

 وي در پاسخ به اين سوال كه مي‌توانيد نمونه‌اي از اين پرونده‌هاي آماده را كه به گفته شما همه نكات آن روشن است را بيان كنيد، اظهار داشت: پرونده اعلام جرم مجلس عليه آقاي احمدي‌نژاد در مورد عدم تشكيل به موقع وزارت ورزش و جوانان از اين دست پرونده‌هاست. ملك‌افضلي اضافه كرد: درست است كه پرونده ايشان و موارد اتهامي متعدد و در برخي موارد سنگين است اما بسياري از اين پرونده‌ها ارتباطي به يكديگر ندارند و تخلفات جداگانه‌اي هستند كه هر كدام در پرونده مخصوص به خود قابل پيگيري است. ملك افضلي در ادامه اين گفت‌وگو و در پاسخ به اين سوال كه آيا هنوز پيگير اين شكايت هستيد، گفت: با توجه به اينكه قوه قضاييه پرونده را مسكوت گذاشته است ديگر كاري از دست من يا مجلس برنمي‌آيد، در واقع مجلس كار قانوني خود را انجام داده و عليه ايشان اعلام جرم كرده است و بيش از اين هم اختيارات قانوني ندارد. وي اضافه كرد: بعد از اعلام جرم رسمي مجلس عليه آقاي احمدي‌نژاد قوه قضاييه مكلف است كه پيگير اين پرونده شود و نتيجه را به مجلس اعلام كند. ملك افضلي همچنين با اشاره به احضار احمدي‌نژاد به دادگاه در آذر سال ٩٢ و عدم حضور او در دادگاه گفت: ايشان بايد دلايل قابل قبولي براي عدم حضورشان به دادگاه را به قاضي ارايه مي‌دادند كه تا جايي كه من اطلاع دارم اين دلايل چندان قانع‌كننده نبود و طبق قانون دادگاه بايد حكم جلب ايشان را صادر مي‌كرد كه بنا به دلايلي كه من از آن بي‌خبرم از اين كار ممانعت كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
143
11
احمدی ۳ساله رفته چرا ولش نمی کنید....،؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
کجا رفته باید جواب ان همه ویرانی و بلایی که بر سر این مردم رفته را بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
ولش کنن؟!!
درسته که الان نیست ولی دلیل نمیشه خرابکاری هاش پیگیری نشن برادر منصف.
ناشناس
| - |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
اتفاقا ولش کرده اند .اگر ولش نکرده بودند که با پررویی ایجا و آنجا میتینگ راه نمی انداخت.سخنرانی نمی کرد .به دولت و مذاکرات و ... حمله نمی کرد . اگه ولش نکرده بودند آیا الان باید کنار معاونانش در زندان بود ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
وقتي جوانهاي ما كه تازه داره شخصيت انساني و حقوقي شان شكل مي گيره، مي بييند كسي كه طبق قانون بايد جوابگوي تخلفاتش باشه علاوه بر اينكه جوابگو نيست، تازه داره بدون هيچ واهمه اي راست راست ميگرده و سخنراني هم ميكنه!!!!!!!!!!! خودتان فكر كنيد چه اثرات بد و مخربي در جامعه آينده خواهد داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! و از آن بد تر اينكه؛ آن دنيا و در پيشگاه عدل الهي چه خواهيم كرد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
در آخرین سخنرانی در آمل مخالفین خود را به زباله تشبیه کرده که با آب رودخانه از بین خواهند رفت اگر مطلب قوق درست است انتشار دهید لطقا
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
2
30
...انشالله هر وقت پرونده آماده شد رسیدگی بفرمایید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
32
21
احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور اسبق ؛ آنقدر از مقامات مدرک دارد که ..د. احمدی نژاد شهامت خاصی داشت ...

آفتاب تو هم شهامت داشته باش .
پاسخ ها
esmail
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
کدوم شهامت اینکه بدون توجه به جایگاهش و تبعات حرفهاش روی جامعه هر چی از دهنش در بیاد حماقته نه شهامت . . . متآسفانه ما حافظه تاریخی ضعیفی داریم
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
6
49
... یادمان نرود امام علی (ع) با تعدی کنندگان به اموال عمومی چه برخوردی داشتند. احمدی نژاد برای ایجاد اعتبار دروغین نزد مردم از هیچ تهمت و توهین به دیگران ابائی نداشت.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
6
56
خیلی جالبه مهدی کروبی از حصر نامه میزنه میگه منو دادگاهی کنید !؟ و اماده احضار به دادگاه هست... ولی محمود احمد نژاد مرتب به دادگاه احضارش میکنند و نمیره !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
5
74
این حرف ها نه تازگی دارد و نه نیاز به اثبات. احمدی نژاد خودش در تلویزیون برای میلیون ها بینده گفت من به مصوبات مجلس کاری ندارم . من قانونی را اجرا می کنم که خودم تشخیص می دهم.
بسیجی مخلص خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
3
30
طولانی شدن رسیدگی به پرونده فوق ارتباطی به سمت رئیس جمهوروقت ندارد!!!....!مگراعمال قانون برای افرادحامعه یکسان نیست؟...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
7
43
زندان
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
9
70
پول نفت را این قدر به این و آن داده وپرونده همه اینها را به قدری آلوده کرده که همه مثل خودش برای خودش سکوت خفت بار کنند اما مردم این خیانتها را می فهمند ودر 7 اسفند گوشه ای از اعتراض خود را نشان دادند.!!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
بزک نبین بهار میاد کمبوزه با خیار میاد
...
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
46
7
...3 سال است که کشور را به در مقابل دشمنان به ذلت کشانده اید ولی باز دست از سر خادم و نوکر ملت بر نمی دارید بابت این مقالات که نشان دهنده در یوزگی در مقابل صاحبان قدرت و سرسپردگی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی است چقدر پول می گیرید
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
این سه سال فقظ دولت وقت کرده ندانم کاری های او را حل و فصل کند
salman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
احسنت
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
6
30
اقای احمدی نژاد کی شما رو حمایت میکنه و چی تو دست داری که با این همه ... ازادانه میگردی و تازه برای اینده نظر میدید. خدا به فریاد اول تو برسه دوم به فریاد این ملت ...
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
خدای مهربان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
4
19
الهی این نفرین من بگیره از دماغشون بزنه بیرون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
1
50
اگر بازداشتي هم باشه بايد اول نمايندگان را بازداشت كرد چرا كه همه نمايندگان در همان موقه كف ميزدند و به به چه چه ميكردند
امين
|
Germany
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
60
9
دیگه فایده نداره
رای مردم از حسن روحانی برگشته
رای مردم مظلوم و ستم دیده فقط احمدی نژاد است
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
رای ها به نظرات امثال شما هم این ادعا را ثابت می کند!!!!!!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
خواب دیدی خیرباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
59
9
... مگر ملت ایران مرده اند که احمدی نژاد را تنها بگذارند ...
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
... وازطرف همه مردم حرف نزن .شما با ارفاق میتونی از طرف ده درصد مردم حرف بزنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
7
2
رحیمی.که.دیوان.محاسبات.بود.دو.سه.با.اعلام.کرد.پول.نفت.چند.ما.مشخس.نیست.کجاست.احمدنزاد.پست.معاون.پارمانی.بهشداد.بعد.که.معاون.اول.دید.چه.بلای.سرش.اورد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
2
27
یادتان باشد طبق موادی ازقانون اساسی همه دربرابرقانون یکسان اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
2
23
ملت ایران انتظار دارد که همانطوری که آقای کرباسچی شهردار وقت تهران را محاکمه و مجازات کردند، به همان شیوه هر متخلف قانو شکن را محاکمه و حکم شرعی و قانونی را صادر و اجرا نمایند . اگر راست می گویند .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
5
19
طرفداران احمدی نژاد یکی از موارد زیر میتوانند باشند:
ساده لوح , سخت نیازمند کمک مالی , بی اطلاع یا بی اعتقاد نسبت به آسیب های فراوان احمدی نژاد به کشور , باور کنندگان شعارهای توخالی ایشان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
5
18
بهوش باشید با تخریب روحانی وانداختن مشکلات اقتصادی بجا مانده از ادوار گذشته سازماندهی شده به گردن روحانی می خواهند در انتخابات 96 دوباره بر گردن و دوباره اختلاس و رانت ارمغان بیارن
شیرمجمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
15
5
مطمن باشید اگر چیز دندان گردی علیه احمدی نژاد داشتند درنگ نمی کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
3
12
وقتی دادگاه از او خواست چرا مراجعه نکرد به قول معروف نه دزد نه ترس اگر مشگلی نداشت مراجعه می کرد واز حقش دفاع می کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
2
4
به نظر من ... هم برای احمدی نژاد کمه
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
3
6
من که علت ممنوع التصویری خاتمی و ازادی محمود را با توجه به کارنامه شان نفهمیدم هر کی میدونه لطفا بگه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
2
2
صنار بدید آش ؟؟؟ بهمین خیال باش !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
3
من هم نفهمیدم بابک خان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
2
5
ما رانت خواران و دزدان ثروت مملکت هیچ وقت پشت احمدی نژاد را رها نمیکنیم و امیدواریم با ریاست مجدد ایشان بر ثروتمان بیافزاییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
2
4
چه خیال خوشی، احمدی نژاد اگر قرار بود محاکمه بشه بخاطر پرونده های کلانی که در شهرداری داشت و حتی به صحن مجلس کشانده شد محاکمه شده بود. کافیه در اینترنت سرچ کنید
ایشان مصونیت ابدی داره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین