کد خبر: ۳۶۰۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

لیگ برتر فوتبال؛ هفته بیست و ششم تحت تاثیر دربی

بیست و ششمین هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال كشور فردا( پنجشنبه) با برگزاری دیدار تیم های راه آهن یزدان و ذوب آهن اصفهان درحالی آغاز می شود كه تمامی دیدارهای این هفته تحت تاثیر برگزاری هشتاد و دومین شهرآورد پایتخت قرارگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
انتظار هواداران فوتبال برای تماشای هشتاد و دومین دیدار تیم های محبوبشان درشهرآورد تهران بالاخره به سرآمده و این بازی ساعت 17 پس فردا(جمعه)‌ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

به گزارش آفتاب، بدون اغراق و به دلیل حضور تیم های استقلال و پرسپولیس درصدر جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر، دیدار برگشت این دو تیم درفصل جاری این رقابت ها را می توان نقطه جوش لیگ پانزدهم و یكی از حساس ترین دیدار های این دو تیم در سال های اخیر خواند.

هرچند پرسپولیسی ها فصل را خوب آغاز نكردند اما رفته رفته تیم منسجم و جوان برانكو روند رو به رشدی گرفت و هفته گذشته و پس از قرار گرفتن در رتبه دوم جدول رده بندی، برای نخستین بار نام این تیم بر روی كاغذ به صورت جدی به عنوان یكی از نامزدهای اصلی كسب عنوان قهرمانی مطرح شد و درحال حاضر نیز پرسپولیس تنها یك امتیاز كمتر از تیم صدر نشین لیگ دارد.

در نقطه مقابل تیم استقلال فصل را خوب شروع كرد اما شاگردان پرویز مظلومی نتوانستند روند امتیاز گیری و موفقیت های خود را ادامه دهند و این تیم دچار فراز و نشیب های فراوان شد و نتایج این تیم با تنها دو پیروزی در 9 دیدار نمودار سینوسی به خود گرفت و این روند تا هفته بیست و پنجم ادامه پیدا كرد.

پرسپولیس در بازی برگشت از شهرآورد پایتخت كمال كامیابی نیا را به دلیل سه اخطاره بودن دراختیار نخواهد داشت و از رضا خالقی فربه دلیل مصدومیت نمی تواند استفاده كند.

البته امید عالیشاه دیگر بازیكن مصدوم این تیم درتمرینات گروهی شركت دارد و به نظر می رسد مشكلی برای قرارگرفتن درتركیب پرسپولیس نخواهد داشت.

و اما استقلالی ها، آنها در این دیدار بازیكن محروم ندارند ولی سید محسن كریمی و روزبه چشمی مصدومان این تیم هستند و مظلومی نمی تواند از آن ها استفاده كند.

شاگردان برانكو در هفته بیست و پنجم با برد خارج از خانه برابر تیم سختكوش ملوان كه البته این روزها حال و روز خوبی ندارد باروحیه پای به این میدان خواهند گذاشت این درحالی است كه شاگردان مظلومی در دیدار پیش از دربی مقابل تیم سپاهان به هم ریخته با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند تا نشان دهند از روحیه بالایی برخوردار نیستند.

با این شرایط دو تیم روز جمعه و برای هشتاد و دومین بار،در بزرگترین و پرتماشاگر ترین دربی آسیا مقابل یكدیگر قرارمی گیرند.

با این همه كادر فنی و بازیكنان دو تیم می دانند این ها هیچ كدام برای برتری دراین دیداركافی نبوده و این مسابقه همچون سایر دربی های دنیا با شرایطی متفاوت برگزار می شود و به هیچ وجه برنده و بازنده آن از قبل مشخص نیست و برای كسب اطلاع ازنتیجه آن باید تا پایان این دیدار منتظر بمانیم.

درسایر دیدار های این هفته همانطور كه عنوان شد ابتدا تیم راه آهن كه هنوز با كادر فنی جدید نتوانسته انتظارات مدیران این باشگاه را برآورده كند و درآستانه سقوط به دسته پایین تر است برابرتیم ذوب آهنی قرار می گیرد كه در دو دیدار گذشته خود شكست خورده است.

به طور یقین یحیی گل محمدی و شاگردانش برای جبران نتیجه دو دیدار گذشته و قرار گرفتن درجمع مدعیان كسب سهمیه تلاش خواهند كرد و این شرایط كار تیم راه آهن را دشوارتر از قبل می كند.

جدال عبدالله ویسی و علیرضا منصوریان دو مربی جوان و آینده دار فوتبال ایران درقالب دیدار دو تیم استقلال خوزستان و نفت تهران به یقین یكی از دیدنی ترین دیدارهای هفته 26 را رقم خواهد زد استقلال مدعی كسب عنوان قهرمانی است و برای دفاع از صدر نشینی به میدان می آید و بازیكنان نفت تهران كه برغم مشكلات عدیده مالی هنوز از كسب سهمیه آسیایی ناامید نشده ودرهفته های اخیر نتایج مطلوبی كسب كرده اند تنها به دنبال سه امتیاز این دیدار هستند.

شكست استقلال اهواز مقابل نفت تهران شاید بهترین نتیجه برای دو تیم پرسپولیس و استقلال باشد چرا كه می توانند با كسب برد در شهرآورد صدرنشین را به زیر بكشند.

از دیگر دیدارهای مهم این هفته می توان به رویارویی دو تیم تراكتورسازی تبریز و صبای قم اشاره كرد و جدال شاگردان امیر قلعه نویی و علی دایی دو مربی مدعی سال های اخیر فوتبال ایران نیز دیدار تماشایی خواهد بود.

تیم تراكتورسازی درحال حاضر درشرایط آرمانی قرار دارد این تیم هم در لیگ قهرمانان و هم در لیگ برتر نتایج خوبی كسب كرده و با آمادگی كامل به دیدار صبا می رود، تیمی كه پس از هشت هفته ناكامی درلیگ برتر هفته گذشته تیم سایپا را با نتیجه 4 برصفربرد تا نشان دهد می تواند از بحران خارج شود هرچند این دوران زمان زیادی به طول بیانجامد.

برنامه كامل رقابت های هفته بیست و ششم از این قرار است.

*پنجشنبه 26 فروردین ماه: 

راه آهن- ذوب آهن
استقلال خوزستان- نفت تهران
پدیده مشهد-گسترش فولاد
تراكتورسازی-صبای قم 
سپاهان-استقلال اهواز
سایپا-سیاه جامگان

*جمعه 27 فروردین ماه:

پرسپولیس – استقلال تهران
*شنبه بیست و هشتم فروردین ماه: 

فولاد خوزستان- ملوان انزلی

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین