کد خبر: ۳۶۰۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

طغیان رودخانه دز فروكش كرد

طغیان رودخانه دز با كاهش دبی آن از بامداد روز جمعه فروكش كرد.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون عمرانی فرمانداری دزفول روز جمعه به ایرنا گفت: دبی رودخانه دز از 4500 متر مكعب بر ثانیه در روز پنجشنبه به 1300 متر مكعب بر ثانیه كاهش یافته و سیلاب كنترل شده است.

عبدالحسین پورركنی افزود: با كاهش دبی رودخانه دز شرایط رو به عادی شدن پیش می رود و روند بررسی خسارت های وارده به روستاها، زمین های كشاورزی و زیر ساخت های شهری آغاز شده است.

وی حجم خسارت وارده ناشی از طغیان این رودخانه و آب گرفتگی تعدادی از روستاها، زمین های كشاورزی و زیر ساخت های شهری را زیاد دانست و گفت: دستگاههای اجرایی عضو ستاد بحران این فرمانداری به ویژه ارتش ، سپاه و بسیج در كمك رسانی به آسیب دیدگان ناشی از طغیان رودخانه دز با سرعت عمل و با تمام ظرفیت وارد عمل شده كه جای تقدیر دارد.

وی افزود: طغیان دز خسارت جانی به دنبال نداشته است.

افزایش دبی رودخانه دز از 300 متر مكعب برثانیه در شرایط عادی به 4500 متر مكعب بر ثانیه در روز پنجشنبه موجب آب گرفتگی تعدادی از روستاهای شهرهای دزفول و شوش شد.

ساكنان روستاهای سیلزده به محل های امن منتقل شده اند.

شهردار دزفول نیز از آغاز عملیات پاكسازی جاده ساحلی و بوستان های شهری دزفول از گل و لای ناشی از طغیان رودخانه دز خبر داد. 

محمدرضا كرمی نژاد افزود: در پی كاهش دبی رودخانه دز و تخلیه جاده سحلی و بوستان های شهری از سیلاب عملیات پاكسازی و بهسازی تاسیسات شهری با بسیج 500 تن از نیروهای شهرداری از صبح جمعه آغاز شده است. 

وی اظهار كرد: شهرداری دزفول از ابتدای طغیان رودخانه دز با بسیج تمام امكانات و تجهیزات خودرویی و نیز نیروهای خود و با هماهنگی ستاد بحران فرمانداری دزفول وارد عمل شده و به یاری روستاییان سیلزده شتافت. 

وی ادامه داد: به منظور تسهیل در تردد شهروندان عملیات پاكسازی جاده ساحلی به صورت ضربتی در حال انجام است و هم اكنون تردد از این جاده در حال انجام می باشد ضمن اینكه پاكسازی كامل این جاده از گل و لای همچنان ادامه دارد. 

كرمی نژاد افزود: تمام بوستان های ساحلی دزفول در شرق و غرب رودخانه دز بر اثر طغیان رودخانه دز و افزایش دبی آن به 4500 متر مكعب بر ثانیه دچار خسارت شده كه كار بررسی خسارت های وارده نیز در حال انجام است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین