کد خبر: ۳۶۱۸۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

تشکیل کانون‌سیاسی علیه دولت

دبیرکل حرب کارگزاران سازندگی گفت: در حال حاضر در صدا و سیما در بخش اخبار و تبلیغات کسی حضور دارد که سال‌ها معاون آقای جلیلی بوده است و مسئولیت بوجود آمدن این بحران‌ها به نوعی به آن‌ها باز می‌گرد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامحسین کرباسچی با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه دولت به بهانه اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: آقای سیف به عنوان عضوی از دولت وقتی می‌خواهد با طرف مقابل بحث کند، نمی‌تواند صرفا از طرف خود تعریف و تمجید داشته باشد. در هر مذاکره و معامله‌ای باید تا جایی که می‌توانیم امتیاز جدید بگیریم و از کاستی‌ها انتقاد کنیم.

به گزارش آفتاب، او افزود: در مذاکره باید همیشه از طرف خود مطالبه داشته باشیم به نظر من هم صحبت‌های آقای سیف در همین راستا قابل تحلیل است. چنین مذاکره‌ای در این ابعاد به سادگی در یک جلسه اجرایی نمی‌شود و نمی‌توان چنین توقعی هم داشت. رقبا و مخالفان دولت که از اول با برجام مخالف بودند و با دولتی این بحران را برای کشور ایجاد کرد موافق بودند و الان هم با مسئولان‌‌ همان دولت مراوده دارند و حرف‌های آن‌ها را تکرار می‌کنند در هر لحظه‌ای به شکلی طلب‌کاری می‌کنند و حرف‌هایی در این زمینه می‌زنند که جنبه سیاسی دارد.

دبیرکل حرب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دولت مشغول اجرای این توافق‌نامه است و طرف‌های مقابل مدعی‌اند که به آنچه توافق شده به تدریج عمل می‌کنند. فراموش نکنیم این مساله‌ای است که حدود هشت سال روابط پولی و مالی ما را با بحران عمیقی مواجه کرد و باعث شد بانک‌های خارجی میلیارد‌ها دلار برای رابطه با ایران جریمه شوند برای همین ریسک‌ها را محاسبه می‌کنند تا بتوانند روابط را عادی کنند و به سادگی جرات عادی سازی روابط پولی و بانکی را ندارند.

او گفت: طبیعی است که ما هم انتقاد‌ها و طلبکاری‌های خود را داشته باشیم تا طرف مقابل عملکرد بهتری داشته باشد. نمی‌توان برای یک کلمه آقای سیف که در نقد عملکرد طرف مقابل زده شده است کل این توافق را زیر سوال ببریم. فراموش نکنیم که دولت یازدهم کار عظیم و غیرقابل باوری را انجام داده است. رقبای دولت هم به خوبی می‌دانند که این کار چه از لحاظ بین‌المللی و چه از لحاظ داخلی چقدر بزرگ بوده است برای همین هم مردم و هم انسان‌های منصف به خوبی درک می‌کنند که این چه کار درخشانی است.

کرباسچی تاکید کرد: کسی هم نگفته است که همه ابعاد این کار در یک لحظه خود را نشان می‌دهد این یک کار زمان‌بر است که باید رفت و آمد‌ها و مذاکرات برای اجرای کامل آن انجام شود در برخی موارد در مذاکرات هم لازم است نقد‌ها مطرح شود اما توافق در این ابعاد گسترده کار آسانی نیست که در یک چشم بر هم زدن همه مسائل آن شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به عملکرد صدا و سیما در نقد برجام و دولت یازدهم عنوان کرد: در تمام رسانه‌ها چه صدا و سیما و چه مطبوعات افرادی حضور دارند که به لحاظ سیاسی سلایق مختلفی دارند. در حال حاضر در صدا و سیما در بخش اخبار و تبلیغات کسی حضور دارد که سال‌ها معاون آقای جلیلی بوده است و مسئولیت بوجود آمدن این بحران‌ها به نوعی به آن‌ها باز می‌گردد به نظر من در افکار عمومی این کار‌ها نتایج معکوس دارد. امروز دیگر اینطور نیست که مرجع تمام اخبار و اطلاعات مردم صدا و سیما باشد.

کرباسچی خاطرنشان کرد: فضای اطلاعاتی مردم امروز گسترش پیدا کرده است در واقع امروز قضاوت افکار عمومی آن چیزی نیست که صدا و سیما تلاش می‌کند آن را منعکس کند.

او با اشاره به اهداف انتخاباتی نقدهای مربوط به برجام یادآور شد: بحث‌های سیاسی همیشه در انتخابات داغ‌تر می‌شود من فکر می‌کنم تحلیل رقبای دولت این است که یکی از دستاوردهای دولت یازدهم که در شکل‌دهی آرای مردم تاثیر داشته است همین توافق هسته‌ای بود. طبیعی است که تلاش می‌کنند بگویند هیچ اتفاقی نیفتاده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: اینکه در تبلیغاتی همه بگویند «تقریبا هیچ» نشان می‌دهد کانون سیاسی خاصی برای این تبلیغات علیه دولت شکل گرفته و در حال فعالیت است. در رقابت سیاسی طبیعی است افراد حرف خود را بزنند مهم این است دروغ و مطالب خلاف واقع در تبلیغات گفته نشود.

کرباسچی گفت: اینکه مدام انتقاد کنیم و راه‌حلی ارائه نکنیم، منطقی نیست مردم هم این را می‌فهمند ما هشت سال با دنیا به گونه‌ای برخورد کردیم که آثارش را دیدیم حالا این دولت برای جبران این تخریب‌ها آمده است. اگر رقبای دولت نقدی دارند خوب است راه‌حل خود را هم ارائه کنند چون دنیای سیاست دنیای مذاکره و حرف است.

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند صداوسیما را از دور خارج کنند

محمد سلطانی‌فر در پاسخ به این سؤال که صداوسیما بار دیگر به بهانه اظهارات رییس بانک مرکزی هجمه‌ای را علیه دولت و برجام شروع کرده، آیا ابزار رسانه‌ای دیگری برای مقابله با این یکجانبه گرایی در دست دولت وجود دارد یا خیر، به ایلنا گفت: شبکه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که جریان اعتدال و اصلاح‌طلب می‌تواند از آن برای مقابله با عملکرد جناحی صداوسیما استفاده کند.

وی با اشاره به تجربه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تبلیغات موفقیت‌آمیز دو هفته‌ای جریان اصلاحات و اعتدال برای این انتخابات از طریق تلگرام نشان داد که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای تلویزیون حتی با وجود گستره بالای فراگیری‌اش باشند.

این استاد ارتباطات خاطرنشان کرد: اگر جناح یا گروهی فاقد رسانه باشند، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به خوبی این نقش را ایفا کنند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با تجربه انتخابات هفت اسفند مجلس، اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت احساس کردند که این تجربه موفقیت‌آمیز  قابلیت تسری به آینده را دارد، گفت: معتقدم صد در صد باید برای حضور قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری شود.

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها این اتفاق را تنها منحصر به ایران ندانست و گفت: رسانه‌های سنتی و مگامدیاها که قبلاً هدایت جریان فکری را در دنیا به عهده داشتند؛ دیگر تاثیرگذاری خود را از دست داده‌اند.

سلطانی‌فر؛ تولید محتوای درست و صحیح را مهم‌ترین اصل در بهره‌مندی از قدرت شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر کار جدی در این زمینه صورت نگیرد این بستر در اختیار دیگران قرار می‌گیرد؛ همان‌طور که شکل‌گیری فضای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در ابتدا توسط اصلاح‌طلبان انجام گرفت اما جریان‌های سیاسی دیگر به‌سرعت آن را مصادره به مطلوب کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با اشاره به اهمیت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، تاکید کرد: هر طرف که بتواند محتوای بیشتر و بهتری تولید کند، در این رقابت برنده است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی در فرصت دوهفته‌ای انتخابات مجلس توانستند نقش قدرتمند خود را ایفا کنند، پس در موضوعی مانند برجام که پروسه دو ساله‌ای بوده است این شبکه‌ها می‌توانند به ابزار تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی مناسبی تبدیل شوند و در رقابت با صداوسیما برنده باشند.

کارنامه صدا‌و‌سیما در قبال برجام سیاه است

نمانیده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی هم در مورد رفتار صداوسیما در قبال برجام به نامه‌نیوز گفت: با سیاه نمایی برجام می‌خواهند روزگار این ملت و دولت برآمده از اراده ملت را سیاه کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی در خصوص برجام یار ملت و دولت نیست اظهار داشت:با عنایت به افزایش صادرات نفتی ،سهولت مسایل بانکی و پولی خارجی و افزایش سرمایه گذاریهای خارجی ،آرامش و رونق اقتصادی برجام یگانه راه تامین ظرفیت های شغلی برای لشکر عظیم بیکاران است.

پیرموذن بیان کرد:همانگونه که در ایران افراطیون اجازه نمیدهند که برجام به مرحله اجرای مطلق برسد در آن کشورها نیز دستها و اراده های هستند که کارشکنی های برای اجرای برجام داشته باشند ولی احدی  نمی تواند برجام را که مورد قبول جامعه جهانی است زیر سوال ببرد و قبول نکند.

وی تاکید کرد: نگرش صداوسیما و یکسری رسانه های وابسته به سپاه نگرشی جناحی است و با اتهام جناحی و باندی می خواهند برجام این کارنامه موفق دیپلماسی سیاسی کشور را زیر سوال ببرندو چیزی عاید انها نمی شود زیرا افکار عمومی با برجام و نتیجه آن است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کارشکنی ها ریشه در عدم اعطای رای به این افراد درتهران و شکست آنها دارد گفت:رسانه ملی نیز به کمک این افراد آمده است، اما چیزی عاید انها نمی شود و امیدوارم با همدلی و همزبانی یارملت و دولت باشند .

وی خاطرنشان کرد:در واقع اینها می خواهند برای امثال جلیلی ها در انتخابات آتی آرای مثبتی را جذب کنند اما افکار عمومی هیچگاه اشتباه نمی کند زیرا افکار عمومی مخالف کسانی است که برجام را زیرسوال می برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
37
صدا و سیما داره از رسانه میلی به رسانه معاند دولت تبدیل میشه که این عینه خیانت به مردم و نظامه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
6
0
كارنامه دولت سفيد نيست ،دولت حقوق كارمندان را ضايع و ودر معيشت كارمندان اخلال و دست در جيب كارمندان كرده است ،سايت آفتاب نيز دسته كمي از صدا سيماي ميلي ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
10
ایران نیاز به دشمن ندارد چون در داخل به حد کافی دشمن دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
7
0
آقای کرباسچی! آقای سیف حقیقت را گفته است به همین دلیل خیلی تلخ به نظر می رسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
5
در سال همدلی و همزبانی ، هر کس خلاف این عمل کند و به جای نقد سازنده ، تخریب دولت را دنبال کند به زمره ضد نظام جمهوری اسلامی ایران پیوسته چه بداند و آگاهانه باشد و چه از نادانی باشد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین