کد خبر: ۳۶۱۹۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

زنگنه: بانوان وظایف خود را مسئولانه تر انجام می دهند / عدم پذیرش بانوان در دانشگاه نفت تاسف‌آور بود

به گفته زنگنه، اگر از این به بعد استخدامی در نفت صورت گیرد که احتمال آن بسیار اندک است، قطعا در این شرایط تبیض مثبت به نفع بانوان خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر نفت پذیرش نشدن بانوان را در دانشگاه صنعت نفت در دولت دهم تاسف آور دانست و گفت: خانمها نسب به آقایان وظایف خود را در شرائط برابر دقیق تر، مسئولانه تر و سالمتر انجام می دهند.

به گزارش شانا،  وزیرنفت امروز(سه شنبه، ٣١ فروردین ماه) در مراسم گرامیداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به این که طی این سالها تلاش کردم تا آنچه در حد اختیاراتم است برای ارتقای جایگاه بانوان در صنعت نفت انجام دهم، بر نقش زن در خانواده تاکید کرد و افزود: اگر در یک خانواده ای زن وجود نداشته باشد مرد هم نابود خواهد شد و نمی‌تواند کار مفیدی انجام دهد.

وی به نگاه تاریخی ایران به زن اشاره کرد و با بیان این که این نگاه ارتباطی به اسلام ندارد، تصریح کرد: تغییر و اصلاح این نگاه به بانوان به گذشت زمان، فرهنگ و اصلاح ساختاری نیاز دارد، حتی در صنعت پیشرفته ای مثل نفت این نگاه وجود دارد که باید تغییر کند.

زنگنه با بیان این که بانوان نسب به آقایان وظایف خود را در شرائط برابر دقیقتر، مسئولانه تر و سالمتر انجام می دهند که دستاورد بزرگی است که باید حفظ شود، افزود: البته این موضوع فقط مختص زنان صنعت نفت نیست بلکه قابل تعمیم به کل جامعه است و همه آن را پذیرا هستند.

وزیر نفت تعداد بانوان شاغل را در صنعت نفت نسبت به آقایان بسیار اندک دانسته و با بیان این که جذب آقایان در  سالهای گذشته بسیار افزایش یافته بود، تصریح کرد: البته نقشی در این موضوع ندارم چون جذب این تعداد افراد در دولت گذشته اتفاق افتاده است.

ترکیب نیروهای حاضر در صنعت نفت تبعیض آمیز است

وی با یادآوری این که وقتی سال ٩٢ بار دیگر به وزارت نفت آمدم متوجه شدم که پذیرش بانوان در دانشگاه صنعت نفت ممنوع شده است که تاسف آور و شرم آور بود، خاطر نشان کرد:  با متوجه شدن این موضوع دستور لغو آن به سرعت داده شد چون نمی توان مانع تحصیل بانوان در رشته های مربوط نفت شد.

زنگنه در عین حال افزود: البته برخی شغلها مانند اقماری برای بانوان مناسب نیست چون سبب می شود بنیان خانواده با مشکل مواجه شده و زن از نقش خانوادگی حذف شود.

وزیر نفت با تاکید بر این که ترکیب نیروهای حاضر در صنعت نفت تبعیض آمیز و به نفع مردان است اما این چیزی نیست که ما آن را خواسته باشیم.

به گفته زنگنه، اگر از این به بعد استخدامی در نفت صورت گیرد که احتمال آن بسیار اندک است، قطعا در این شرایط تبیض مثبت به نفع بانوان خواهد بود.

وی جایگاه بانوان در صنعت نفت را روبه رشد دانست و با بیان این که برای نخسین بار در صنعت نفت یک زن بعنوان معاون وزیر و مدیر عامل یک شرکت اصلی برگزیده می شود، اظهار کرد: البته هم اکنون خانمها در سمت مدیرکلی و همچنین در هیئت مدیره حضور دارند.

زنگنه سپس به دفتر امور زنان و خانواده وزارت نفت پیشنهاد کرد که در حوزه کاری خود تنها به ارتباط با شاغلان در این صنعت اتکا نکنید بلکه سعی کنید با همسران و دختران مدیران، معاونان و کارکنان این صنعت در ارتباط باشید چون اگر آنها طرفدار شما باشند هیچ مردی جرات نمی کند جلو شما بایستد. دراین صورت می  توانید به دلیل گسترش ارتباطات به اهداف این بخش دست پیدا کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین