کد خبر: ۳۶۲۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

نماینده رهبری در دانشگاه‌ها: 70 درصد دانشجویان نماز می‌خوانند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر بخواهیم همه اولویت‌های کشور را فهرست کنیم، تقویت ستون خیمه نظام راهبردی‌ترین رویکرد در فعالیت‌های ماست.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین محمدیان صبح امروز در گردهمایی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: امروز بزرگترین امانت انقلاب اسلامی و داشتن نظامی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است که پس از صدر اسلام هیچ‌گاه چنین فرصتی پیش نیامده بود.

وی ادامه داد: در عصری که پایان دینداری بود این انقلاب پا به عرصه گذاشت و همه معادلات را بر هم زد. با توجه به مخالفت‌های علنی هر دو ابرقدرت در اوایل انقلاب دلیل اصلی بقای این انقلاب ستون خیمه آن بوده است که از آغاز تا امروز رهبری است.

محمدیان با بیان اینکه خیمه انقلاب مردم هستند، عنوان کرد: بدون مردم نه انقلابی اتفاق می‌افتاد و نه نظامی باقی می‌ماند. این ستون است که خیمه را به پا نگه داشته و هویت و کاربرد آن را حفظ می‌کند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه خاطر نشان کرد: جریان بیداری اسلامی به معنای واقعی رخ داده بود اما به دلیل نبودن این ستون خیمه این‌ها به نتیجه نرسید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: ما گردنه‌های بزرگی را پشت سر گذاشتیم که هر کدام می‌توانست یک پرتگاه باشد البته در داخل این خیمه مشکلاتی داریم ولی همگی تاکنون جایگاه این ستون را حفظ کرده‌ایم. خدا شکر تاکنون به این ستون آسیبی نرسیده است.

محمدیان اظهار کرد: نکته حیاتی در حفظ این ستون توجه به اصول راهبردی وی است و به این مسأله باز می‌گردد که ببینیم راهبردهای او تا چه حد مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: حفظ روحیه انقلابی به خصوص در میان مسئولان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری است. چون صراحتاً به حفظ گفتمان انقلابی تاکید می‌کند و در این زمینه نگرانی دارند.

محمدیان خاطر نشان کرد: یک تلاشی در سطح برخی از نخبگان ما وجود دارد که یا باید با آمریکا کنار بیاییم و یا سختی‌ها را تحمل کنیم. معنای این حرف این است که تحمل سختی بیش از این امکان پذیر نیست و باید با آمریکا کنار آمد.

وی تاکید کرد: اما راه سومی نیز وجود دارد و آن این است که همانطور که ملت ما با ایستادگی دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است ما نیز با ایستادگی می‌توانیم سختی‌ها را کم کنیم.

محمدیان ادامه داد: یکی از ترفندها برای ایجاد این تفکر تزریق بی‌اعتمادی به خود است. مهمترین راهبرد ما در گذشته این بود که ما می‌توانیم اما عده‌ای می‌گویند نمی‌شود.

وی با اشاره به مسأله نفوذ آن را دیگر دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود:‌ مسأله نفوذ در ادامه بحث تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ نرم است. در حال حاضر نیز این مسأله شروع شده و برنامه ریزی‌هایی نیز برای نفوذ داشته‌اند.

محمدیان تاکید کرد:‌ دیپلماسی علمی قطعا یکی از راه‌های نفوذ است اما این به معنای آن نیست که درهای کشور بسته شود و هیچ کس نیاید و نرود. آن چه که راه نفوذ را باز می‌کند شیفتگی است که در عده‌ای نسبت به آمریکا و غرب وجود دارد. به گونه‌ای که برخی از مسئولین می‌گویند باید دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا شکسته شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه این مسأله موجب ایجاد اشکال در محاسبات نخبگان می‌شود، اظهار کرد: آن‌ها ما را به تروریسم متهم می‌کنند و دو میلیارد دلار ازدارایی‌های ما را به حکم دادگاه به خاطر اتفاقی که افتاده نمی‌پردازند. آن‌ها می‌خواهند ما از حمایت در منطقه عقب نشینی کنیم. یکی از اهرم‌های قدرت ما نفوذ در منطقه است.

محمدیان اضافه کرد: ما را به حمایت تروریسم متهم می‌کنند تا اهرم قدرت را از ما بگیرند. ما را در زمینه حقوق بشر متهم می‌کنند در داخل عقب نشینی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر در دوران دفاع مقدس موشک داشتیم صدام جرات حمله نداشت. یکی دیگر از اهرم‌های قدرت ما بحث موشکی و هوافضا است. این طبیعی است که دشمن به دنبال تضعیف اهرم قدرت ما باشد.

محمدیان بیان کرد:‌ بیشترین جمله‌ای که رئیس جمهور آمریکا چه پیش و چه پس از برجام در مورد ایران به کار برده کلمه تغییر است. او به دنبال تغییر در رفتار جمهوری اسلامی ایران است. این شیفتگی نسبت به غرب مشکلی است که وجود دارد و از ابتدای انقلاب نیز کسانی بودند که می‌گفتند باید با آمریکا کنار بیاییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما باید از نیروهای انقلابی در دانشگاه حمایت کنیم. نیروی انقلابی یعنی هر مجموعه‌ای « چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا» به ستون و نظام دل بستگی دارد‌. ما نسبت به تک تک دانشجویان مسئولیت داریم و حتی معتقدم نسبت به دانشجویانی که مخالف جریان حاکم هستند وظیفه بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمدیان تاکید کرد:‌ از نیروهای انقلابی باید حمایت شود و این حمایت باید روحی، معنوی، عاطفی و ... باشد. این نیروها باید معاون فرهنگی دانشگاه را از خود انقلابی‌تر بداند. آن‌ها باید دغدغه‌های انقلابی را در ما ببینند.

وی تصریح کرد: وقتی مجموعه‌ای به عنوان انجمن اسلامی که خود حامی این نظام است نامه سرتاپا افترا یک فرد به مقام معظم رهبری را در بُرد خود می‌زند باید کمی رگ غیرت ما بجنبد. البته من مخالف برخورد انضباطی هستم.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور اظهار کرد: دکتر روحانی گفته بود که همه ما در یک کشتی هستیم و ستون این خیمه رهبری است. حالا یک فرد عقده‌ای نامه‌ای بنویسد و انجمن اسلامی آن را در بُرد خود منتشر کند که به این ستون ضربه بزند.

محمدیان عنوان کرد: نیروهای انقلابی هم اشتباه می‌کنند و ممکن است برداشت غلط و تحلیل نادرست داشته باشند اما اگر تندروی دارد باید آن را تحمل کرد. این دانشجویان فرزندان ما هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: در یک طرح پیمایش از 30 هزار دانشجو در وزارت علوم انجام شد بیش از 90 درصد از دانشجویان ما از صمیم دل به خدا و قرآن اعتقاد دارند و بیش از 70 درصد آن‌ها نماز می‌خوانند. 80 درصد از آن‌ها قرآن را بهترین سبک زندگی می‌دانند.

وی تاکید کرد: ما برخی جاها کوتاهی کرده‌ایم. یک جوان سوال و انتقاد دارد و ما باید خود را به جای آن‌ها بگذاریم. نکته‌های امید بخش زیاد است اما اشکالاتی هم وجود دارد.

محمدیان در بخش انتهایی سخنان خود با اشاره به اقتصاد مقاومتی آن را یکی دیگر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: دانشگاه‌ها در این حوزه بیش از آنچه که فکر می‌کنید ظرفیت دارند. شهر ما کشوری غنی است. با این حال حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارد که باید آن‌ها را استخراج کرد. این دانشگاه‌ها هستند که این حلقه‌های مفقوده را می‌توانند بشناسند و معاون فرهنگی هر دانشگاه عنصر کلیدی آن است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین