کد خبر: ۳۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

انتقاد روسیه از عربستان

روسیه دو گروه تروریستی ضد سوری را كه به عنوان اصلی‌ترین گروه‌های مسلح مورد حمایت عربستان سعودی شناخته می شوند، همسو با داعش خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری اسپوتنیك امروز (شنبه) به نقل از سرگئی لاوروف اعلام كرد: گروه های جیش الاسلام و احرارالشام كه نمایندگان آنها در مذاكرات سوری ژنو شركت داشتند در عمل ثابت كرده اند كه با دیدگاه های گروه تروریستی داعش موافق هستند.

لاوروف خاطرنشان كرد: این گروه ها در عمل تایید كرده اند كه با راهكارهای غیر انسانی و ضد بشری داعش و جبهه النصره موافق هستند.

وزیر خارجه سوریه همچنین در واكنش به اقدام یك تشكل با نام خود خوانده كمیته عالی مذاكرات در اعلام خروج از مذاكرات سوری سوری ژنو، گفت كه شماری از معارضان از این مجموعه خارج شده اند و برخی گروه های تروریستی از جمله جیش الاسلام در آن حضور دارند.

داعش و جبهه النصره براساس توافق برقراری آتش بس سوریه شامل پیمان ترك مخاصمه نیستند و مواضع آنان زیر حمله های نیروی هوا فضای روسیه و نظامیان سوری قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، پس از شكست عملیات پنج ساله ضد سوری گروه های تروریستی تكفیری مورد حمایت چند كشور غربی عربی بویژه آمریكا و عربستان، گسترش تروریسم به اروپا و شكل گیری حركت موج پناهندگان سوری به كشورهای این قاره، سبب شد آمریكا اسفند ماه گذشته راهبرد روسیه و ایران را برقراری آتش بس در سوریه را بپذیرد، ولی گروه های مسلح مورد حمایت عربستان كه از تندروترین گروه های تروریستی شناخته می شوند در صدد بازگشت به دوران درگیری هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین