کد خبر: ۳۶۳۴۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به هجمه دلواپسان به دولت

عده‌ای دولت را تحت فشار قرار داده‌اند/توصیه‌ای به صداوسیما

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به فشارهای داخلی وارده به دولت اظهار کرد: امیدواریم مخالفان به انتقاد بسنده کنند؛ عده ای در داخل دانسته و ندانسته دولت را تحت فشار تبیلغاتی قرار داده اند که عملا همسو با فشار اسرائیل، عربستان و لابی صهیونیست ها است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری صبح امروز دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام کارگر که به مناسبت هفته کارگر در پالایشگاه نفت تهران برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  و هفته کارگر اظهار کرد: در قرآن و کلمه همه بزرگان دین، کارکردن مورد ستایش قرار گرفته است. پیامبر اکرم (ص) تلاش کارگران برای تامین معیشت زندگی خود و خانواده شان را جهاد تعبیرکرده است. هیچ تفاوتی  بین کسانی که اسلحه به دوش برای دفاع از کشور جان خود را در دست گرفته اند  و کسانی که عمر و آسایش خود را در میدان تولید به کار گرفته اند تا جامعه پویاتر باشد، وجود ندارد.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: وظایف همه مسئولان و قوا این است که بستر برای مجاهدان عرصه کار و تولید فراهم کنند و برای بهبود زندگی و معیشت و ارتقا سطح امنیت شغلی آنان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به مطالبات جامعه کارگری گفت مطالبات به حقی در جامعه کارگری وجود دارد که باید با همفکری و تعامل جامعه کارگری و پیشتازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقدام دولت و مجلس محقق شود.

مسوولان برای برون رفت از مشکلات تدبیر و عزم لازم را دارند

 انصاری با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هشتم خرداد شاهد گشایش مجلس دهم خواهیم بود که به نظر می رسد با ترکیبی که مردم در هفتم اسفند انتخاب کردند، مجلسی با مشی اعتدالی بیشتر شکل بگیرد. دولت نیز از ابتدا آمادگی خود را اعلام کرده است تا با همفکری نمایندگان منتخب ملت، قوانین راهگشا و مورد نیاز را در عرصه اقتصاد تقدیم و مجلس شورای اسلامی تصویب کند تا بتوانیم گام های بلندی در این عرصه برداریم. 

 معاون رئیس جمهور با بیان اینکه  کشور در شرایط دشواری قرار دارد، افزود: این دشواری ها را همه می دانیم اما مهم آن است که مسوولان برای برون رفت از مشکلات تدبیر و عزم لازم را داشته باشند که این تدبیر، عزم و تلاش  در حال حاضر وجود دارد. 

وی با  اشاره به سپری شدن کمتر از سه سال از  عمر دولت یازدهم خاطرنشان کرد: گام به گام موانع مسیر رشد و توسعه کشور برداشته شده و دکتر روحانی از همان ابتدا با اشرافی که به دلیل مسئولیت هایشان از ابتدای انقلاب تا کنون داشته اند و مشکلات کشور را می شناختند اولویت دولت برای رفع مشکلات به خصوص در حوزه اقتصادی را طراحی و به اجرا درآوردند.  اولین مشکلی که درعرصه اقتصاد کشور و سایر عرصه ها خودنمایی می کرد و سایه آن بر همه بخش ها تحمیل شده بود مساله تحریم های تحمیلی بر ملت بود. 

 معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به تحریم های وضع شده در سالهای گذشته علیه ایران گفت: تحریم های تحمیلی بر ملت و دشمنی های مضاعف در پرتو قطعنامه های پی در پی سازمان ملل و شورای امنیت و دیگر مجامع جهانی علیه مردم به زور و ظلم تحمیل شده بود و بهانه آنان مساله هسته ای بود. در مساله هسته دو موضوع مطرح شد که یکی اصل موضوع هسته ای و دیگری  بهانه فرعی پرونده پی ام دی بود.

 وی افزود: دکتر روحانی از ابتدا همت خود را گذاشت و اولویت دولت را برپایان دادن بر این پرونده که توسط صهیونیست ها ساخته شده بود و مدام توسط اسرائیل و دشمنان ایران به آن کوبیده می شد، قرار داد البته در تحمیل این تحریم ها بی تدبیری ها و درشت گویی ها افرادی نیز مزید بر علت شده بود.

 انصاری با بیان اینکه، ما در آغاز روزهای دولت یازدهم برای انتقال چند هزار دلار و وارد کردن پول نفت با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم که این مشکلات سایه خود را در بخش سلامت، دارو، حمل و نقل ریلی و هوایی، تامین قطعات و سایر بخش ها گذاشته بود.  گرچه مردم مقاوم ایران با مقاومت تحریم ها را تحمل کردند اما بالاخره تحمل تحریم ها یک بحث است و هموارسازی مسیر برای سرعت بخشیدن به توسعه کشور بحثی دیگر است. 

 معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: ملت ایران ملت مقاومی است و اهل جنگ نیست اما اگر جنگ تحمیل شود مثل دوران هشت ساله مردانه و جانانه مقاومت و جانفشانی می کند. 

 وی با بیان اینکه  هیچ ملت و دولتی از تحریم و قطع روابط با جامعه جهانی استقبال نمی کند. افزود: تحریم ها یک ظلم بود و اشغال سرزمین اقتصادی ما به وسیله دشمنان متجاوز محسوب می شد؛ همانطور که در دوران دفاع مقدس همه مسوولان و مردم برای آزادسازی میهن از اشغالگران مجاهدت کردند و شهید دادند. درعرصه دیپلماسی نیز می باید فداکارانه اقدام می کردند که تحریم ها به مثابه اشغال عرصه اقتصادی بود، برداشته و اشغالگران عقب رانده شوند که این کار را در دولت یازدهم با هدایت رهبر معظم انقلاب، حمایت مردم و مجاهدت تیم مذاکره کننده هسته ای انجام داد. 

در دنیای امروز هیچ کسی تئوری برد ـ باخت را نمی پذیرد

وی با اشاره به لغو تحریم ها و بسته شدن پرونده پی ام دی اظهار کرد: امروز دولت سربلند است که در پرتو به ثمر رسیدن برجام همه تحریم ها لغو شده و پرونده پی ام دی که کسی تصور نمی کرد این پرونده به زودی بسته شود، بسته شده است. 

 انصاری بابیان اینکه مجاهدت سخت و مذاکرات نفس گیر و عزتمندی انجام شد افزود: مذاکره کننده ما بیش از 18 ماه متوالی بر سر منافع ملت ایستادند و مقاومت کردند و گام به گام برای تحقق خواسته های مردم براساس تئوری برد ـ برد تلاش کردند زیرا در دنیای امروز هیچ کسی تئوری برد ـ باخت را نمی پذیرد و هیچ کشوری زیر بار  تئوری برد و باخت نمی رود. 

وی با اشاره به نمایان شدن آثار برداشته شدن تحریم ها گفت: آثار برداشته شدن تحریم ها روز به روز آشکار می شود اما عده ای دلواپسان در داخل وقتی تحریم ها وضع می شد و قطعنامه های مختلف علیه کشور صادر می شد، می گفتند تاثیر ندارد حال که سه ماه از برجام گذشته عجله دارند و می گویند چرا تحریم ها برداشته نمی شود. 

 انصاری با اشاره به  سفر هیات های عالیرتبه خارجی  به کشور یادآور شد: در مدت سه ماه سوئیفت حل شده و تحریم دارویی و قطعات کشتیرانی و هواپیمایی برداشته شده است و سفر مقامات عالیرتبه کشورهای مختلف جهان و دعوت از مقامات ایرانی را شاهد هستیم.  اینها آدم های بیکاری نیستند که برای گردش به ایران بیایند، آنها به همراه خود تیم های بازرگانی و اقتصادی را دارند که در این سفرها قراردادها و توافقنامه هایی نیز برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی امضا می شود. 

94 اولین سالی بود که بازرگانی غیرنفتی ما به تراز مثبت رسید

وی ادامه داد: در شرایط مذاکره و در سایه تحریم سال 1394 اولین سالی بود که بازرگانی غیرنفتی ما به تراز مثبت رسید. البته هنوز آغاز راه هستیم و گام های بلندی در عرصه توسعه به خصوص در بخش کشاورزی برداشته شده و پیش رو داریم. 

 معاون رئیس جمهور به نامگذاری سال 95 تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری  اشاره کرد و افزود: دولت با همه اعتقاد این نسخه شفابخش را به عنوان نقشه راه خود قرار می دهد و معاون اول رییس جمهوری مامور شده است و تکالیف تک تک دستگاه های اجرایی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سال جاری مشخص و ابلاغ کرده است. 

دولت توانسته است ذخایر استراتژیک کشور را به میزان بی سابقه ای افزایش دهد

انصاری  با اشاره به  افزایش بی سابقه ذخایر استراتژیک کشور گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی دولت توانسته است ذخایر استراتژیک کشور را به میزان بی سابقه بعد از انقلاب و حتی قبل از انقلاب افزایش دهد. در آغاز کار دولت یازدهم ذخیره گندم در برخی استان ها به سه روز رسیده بود اما امروز ذخیره گندم به بیش از 10 ماه رسیده است. 

 معاون رئیس جمهور با بیان اینکه  امروز خوزستان به کارخانه بزرگی برای تبدیل 500 هزار اراضی زیر سدها تبدیل شده است  افزود: این امر در سال سوم دولت یازدهم در حال نهایی شدن است در حالی که 17 سال پیش در سفر رهبر معظم انقلاب به خوستان این موضوع مطرح شده بود. 

 وی همچنین گفت: در امور مجلس با بیان این که اقتصاد مقاومتی به عنوان انزوای اقتصادی ایران نیست گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زا و برون گرا با تکیه بر دارایی های داخلی یعنی نیروی انسانی و تعامل سازنده با دنیا است. 

ایران باید حداقل 10 درصد از بازار غذای حلال را به خود اختصاص دهد

انصاری همچنین با اشاره به گردش سالانه دو هزار میلیارد دلاری محصولات حلال در جهان خاطرنشان کرد: حتی غیرمسلمان ها از این محصولات حلال استقبال می کنند اما جمهوری اسلامی ایران در این بازار بزرگ غایب است در حالی که تمام آنچه در کشور تولید می شود با شاخص سازی حلال است. جمهوری اسلامی ایران باید حداقل 10 درصد از این بازار را به خود اختصاص دهد. 

معاون رییس جمهور در امور مجلس یادآور شد: برون نگر بودن اقتصاد به این معنا است که با کل اقتصاد جهان ارتباط داشته باشیم و تک محصولی بودن و خام فروشی فاصله بگیریم. برای توسعه اقتصادی چاره ای جز تعامل سازنده با جهان نداریم، با پرخاشگری و فحاشی نمی شود ارتباط برقرار کرد البته در برابر دشمن و صهیونیست ها مقاوم هستیم. 

تنها راه توسعه، سرمایه گذاری در کشور است

 وی  با به اشاره به ابعاد صلح جویانه اسلام و انقلاب اسلامی گفت:  انقلاب ما انقلاب اسلامی است و شعار اسلام سلام است که پاسخ آن واجب است. دین ما دین رحمت وصلح خواهی است البته در برابر زورگویی می ایستیم.  پروسه ایران هراسی و شیعه هراسی  در سالهای گذشته علیه ایران شکل گرفته بود و شهدا را نشانه خشونت معرفی کرده بودند در حالی که آنان نشانه دفاع از سرزمین و ناموس هستند و ایران در طول 36 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است. 

 انصاری افزود: در کشور آرامش و نشاط و امنیت برقرار است اما نباید فقط به پول نفت چشم داشته باشیم بلکه باید به فکر آیندگان نیز باشیم. تنها راه توسعه، سرمایه گذاری در کشور است و برای سرمایه گذاری باید امنیت کسب و کار تقویت شود و این جز همبستگی، همراهی و توسعه ارتباط با جامعه جهانی امکان پذیر نیست. 

مخالفان دولت به انتقاد بسنده کنند

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فشارهای داخلی وارده به دولت  اظهار کرد: امیدواریم مخالفان به انتقاد بسنده کنند؛ عده‌ای در داخل دانسته و ندانسته دولت را تحت فشار تبیلغاتی قرار داده‌اند که عملا همسو با فشار اسرائیل، عربستان و لابی صهیونیست‌ها است. برخلاف فضای مسمومی که از صحبت‌های آقای سیف در جامعه ایجاد شد آقایان ظریف و سیف گزارش خوبی از مذاکرات در دولت ارائه کردند. 

 به گزارش جماران، وی در پایان از رسانه‌ها  و صدا و سیما خواست با پرهیز از بزرگ‌نمایی عیوب، خدمات دولت را انعکاس دهند و برای تقویت روحیه امید در جامعه تلاش کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
6
رسانه میلی فقط شده رسانه جلیلی.متاسفم
مسلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
1
7
زمان احمدی نزاد رسانه یه کمی ملی طوری وانمود میکرد که که کشور در حال پرواز به قله های بزرگ پیشرفت است و همه چیز بر وفق مراد است ولی حالا طوری برخورد میکنه که کشور سر شار از مشکلات ااست و دولت هم نشسته نگاه میکنه
علی معرف
|
United States of America
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
درود بر انصاری راد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین