کد خبر: ۳۶۳۵۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

درسی که فوتبال ایران باید از عراق بگیرد/با وجود مخالفت فیفا؛ عراقی‌ها هم‌چنان بر بازی در ایران اصرار دارند

در جلسه مشترکی که با حضور مسوولان فدراسیون فوتبال عراق، کمیته المپیک و وزارت ورزش این کشور برگزار شد، بار دیگر تاکید شد که اگر فیفا ممنوعیت بازی در خاک عراق را بر ندارد آنها ایران به عنوان میزبان خود انتخاب می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روزنامه المدی عراق، با وجود این که عراق در انتخابی جام جهانی 2018 از ایران به عنوان میزبان بازی‌های خود یاد کرده بود، اما فدراسیون فوتبال عربستان در ادامه اقدامات غیر منطقی خود تاکید کرد که در خاک ایران به میدان نخواهد رفت.

پیش بینی می‌شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین المللی فوتبال با خواسته عراق موافقت کنند و سعودی‌ها این بار مجبور شوند که علی رغم میل باطنی خود در ایران به میدان بروند اما هم FIFA و هم AFC در اقدامی عجیب و به دور از انتظار با پیشنهاد میزبانی عراقی‌ها مخالفت کردند و از فدراسیون فوتبال این کشور خواستند تا میزبان دیگری به غیر از ایران را پیشنهاد دهد که این باعث خشم و ناراحتی عراقی‌ها شده است.

در جلسه‌ی مشترکی که پس از اظهانظر فیفا با حضور وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال عراق، کمیته المپیک و رسانه‌های عراقی برگزار شد، همه عراقی‌ها تاکید کردند که باید بازی‌های این کشور در انتخابی جام جهانی یا در خاک عراق برگزار شود یا این که آنها حق دارند میزبان خود را انتخاب کنند و در ایران به میدان بروند.

بعد از این جلسه اضطراری و مهم بیانیه‌ای صادر شد که در آن آمده است: "فدراسیون بین المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در حق عراقی‌ها ظلم کردند،بازی‌های عراق در انتخابی جام جهانی 2018 یا در خاک خود عراق برگزار خواهد شد و یا این که ما این حق را داریم که میزبان خود را انتخاب کنیم و ما هم ایران را انتخاب کرده‌ایم، چرا که نزدیک به کشور عراق است و از طرف دیگر هم هواداران ما به راحتی می توانستند وارد خاک ایران شوند و از تیم خود حمایت کنند. درست است که ما بسیار ناراحت هستیم، اما مسئولیت بزرگی روی دوش ما است و باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا بهترین تصمیم را بگیریم".

در ادامه این بیانیه آمده است: "فدراسیون بین المللی فوتبال دو راه در پیش دارد یا اینکه با بازی‌های تیم ملی فوتبال عراق را در خود عراق برگزار کند و یا این که ما این اختیار را داریم که میزبان انتخاب کنیم و نباید با درخواست میزبانی ما که کشور ایران است مخالفت کنند و اگر با این دو خواسته مخالفت شود مجبور می شویم که به دادگاه داوری ورزشی شکایت کنیم".

به گزارش ایسنا، اصرار چندباره عراقی‌ها برای بازی در ایران نشان می‌دهد که علی‌رغم آشوبهای داخلی در این کشور و برخلاف ایران، مسوولان فوتبال عراق با وحدت و همدلی و در کنار سایر ارگان‌های ورزشی خود هم‌چنان از خواسته‌های مشروع شان دفاع می‌کنند، نکته‌ای که در مناقشه فوتبالی ایران و عربستان هیچ توجهی به آن نشد و در حد چند اظهارنظر سطحی و بدوین استراتژی مسوولان فوتبال ایران، در نهایت مجبور به پذیرش نظر سعودی‌ ها شدیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
1
یاد بگیرن
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
1
یاد بگیرید خوب هم یاد بگیرید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
1
خب اونجا کسی به منافع شخصی و زیر میزی فکر نمی کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین