کد خبر: ۳۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

ربیعی: هنگام افزایش 9درصدی دستمزد با تورم 38درصدی، دلسوزان كجا بودند

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: برخی به ظاهر برای كارگران دل می سوزانند و می گویند افزایش دستمزد در اسفند سال گذشته، كفاف زندگی كارگران را نمی دهد؛ اما سوال اینجاست كه این به ظاهر دلسوزان، هنگام افزایش 9درصدی دستمزد با تورم 38درصدی چرا سكوت كردند؟
آفتاب‌‌نیوز : علی ربیعی عصر امروز(سه شنبه) در همایش «كارگر امید به آینده و تامین اجتماعی» در سالن ورزشی نگین تهران، با بیان اینكه انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان بود، افزود: سخن در هفته كارگر در مورد محرومانی است كه به طور عام دیده نمی شوند؛ در صورتی كه این موضوع را پیوسته به خود یادآوری نكنیم، محرومان در چرخه توسعه فراموش می شوند.

وی با تاكید بر اینكه «به تامین اجتماعی پویا در جامعه نیاز داریم» ادامه داد: زمانی كه صندوق تامین اجتماعی را از دولت دهم گرفتیم مجبور شدیم منابع و مصارف صندوق را تامین كنیم.
وزیر تعاون گفت: خدا را شكر می كنم كه ساختار تامین اجتماعی امروز تغییر یافته است و مدیرانی بر سر این صندوق كار می كنند كه دلسوز مردم، كارگران و بازنشستگان هستند.

ربیعی گفت: حتی مجبور شدیم موضوع درمان را از مجموعه سرمایه گذاری تامین كنیم.
وی خطاب به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: با وجود داشتن 280 ورزشگاه كارگری در كشور، با 285 ورزشگاه دیگر نیز تفاهمنامه امضا كردیم تا كارگران بازنشسته تامین اجتماعی بتوانند از آنها استفاده كنند.

وی، همچنین از تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای سفر بازنشستگان خبر داد و گفت: با تفاهمنامه هایی كه در این زمینه با بخش های ذی ربط منعقد شده است، شرایط برای سفر آنها فراهم كرده ایم.

وزیر تعاون به سابقه كارگری خود اشاره كرد و افزود: هرچند اكنون به دلیل موقعیت شغلی در شرایط رفاهی بهتری بسر می برم اما به دلیل همان سابقه كارگری، می توانم شرایط دشوار زندگی خانواده های كارگری را احساس كنم؛ بنابراین خود را متعهد به انجام كارهای بیشتر برای خانواده های كارگری می دانم.

وی، از توسعه بیمارستان هایی همچون میلاد در گستره های جنوب شهر در تهران و دیگر استان های كشور خبر داد و گفت: با همه شرایط دشواری كه در فضای كار و اشتغال وجود دارد تردیدی نیست باید به فكر حفظ اشتغال موجود باشم.
ربیعی گفت: امسال دستمزد كارگران 14درصد افزایش یافت اما قول می دهم در طول سال، معیشت آنها با تمهیداتی بهتر شود.

وی با بیان اینكه «به عنوان وزیر كار، مسئول پایدار بودن فعالیت واحدهای تولیدی هستم»، افزود: اگر دستمزد كارگران 30 درصد افزایش می یافت آیا كارفرمایان قادر به ادامه فعالیت در بنگاه های خود بودند؟

وی تاكید كرد: در دولت یازدهم تصمیم های خوبی برای بهبود وضعیت زندگی كارگران گرفته شد و همچنان تلاش می شود با اتخاذ تصمیم های درست، وضعیت زندگی مردم بهبود یابد.
وزیر تعاون خاطرنشان ساخت: تلاش می كنم شرایط كار و اشتغال و معیشت خانواده های كارگری را بهبود دهیم. تلاش هایی كه در سه سال گذشته انجام شد برای رفع ساختار نامناسبی بود كه از دولت دهم به ارث رسیده بود؛ آن هم بعد از حیف و میل كردن بیش از 800 میلیارد دلار درآمد.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین ربیعی پاسخگوی شماری از كارگرانی بود كه كار خود را به دلیل مشكلات ایجاد شده در سال های اخیر از دست داده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین