کد خبر: ۳۶۳۷۲۶
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
خطر را به مسئولان دولت احمدی‌نژاد گوشزد كرده بودند اما گوش نكردند

واکنش وزیر‌ اطلاعات‌ به کنایه سخنگوی‌ قوه‌ قضائیه به دولت روحانی درباره افشای یک خطای دولت احمدی‌نژاد

وزیر اطلاعات در نشست شورای اداری هرمزگان گفت: سهل انگاری دولت گذشته (نهم) باعث شد تا دستگاه قضایی آمریكا دو میلیارد دلار از دارایی‌های نقدی ایران را مصادره كند.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در این نشست در تشریح این موضوع افزود : در زمان مذاكرات ازطریق آنان (طرف های مذاكره كننده) اطلاعاتی در خصوص مبلغ چهار میلیارد دلار بدست آوردیم كه دولت نهم با آن اوراق قرضه خریده بود.

به گزارش آفتاب، وی اضافه كرد: دارایی بانك مركزی یك وقت بصورت پول نقدی توی حسابها است كه نمی توانند به آن دست بزنند و یك وقت، املاك است كه (امریكایی ها) املاك ایران را براساس آن چیزهایی كه خودشان دارند، دست روی آن می گذارند؛ همانطوری كه بنیاد علوی را در آمریكا مصادره كردند.

وزیر اطلاعات بیان داشت: دردولت نهم چهارمیلیارد دلار دركشور ایتالیا اوراق قرضه خریدند كه سفیر وقت ایران همان موقع با گوشزد كردن خطر ناشی از این كار ، به آنان گفته بود تبدیل پول به اوراق قرضه، هرچند ممكن است سودی برای ما داشته باشد اما اگر دست آمریكایی های بیاید، می توانند روی آن دست بگذارند و آن را مصادره كنند.

وزیر اطلاعات با بیان اطلاع داشتن مدیران دولت نهم ازاین قبیل كارها ابراز داشت: 'همان وقتی كه رئیس جمهوری برای شركت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریكا می رفت، هواپیما پس از پیاده كردن او و اعضای هیات ایرانی ، در فرودگاه نظامی می نشست زیرا دستگاه قضایی آمریكا هواپیما را به عنوان یكی از اموال ایران مصادره می كرد'.

علوی یادآور شد: در چنین شرایطی، عزیزان رفته اند مبلغ چهار میلیارد دلار اوراق قرضه خریده اند كه 2میلیارد دلار آن اوراق قرضه آمریكا بوده ، یعنی از بورس آمریكا سهم خریده اند كه می شود نام این كار را 'گوشت انداختن در دهان گربه گذاشت'، طوری كه هم اكنون می بینیم گربه آن را به دهان گرفته است.

وزیر اطلاعات افزود: 'ما در جریان مذاكرات متوجه شدیم كه چنین چیزی است و دنبال كردیم دیدیم از4 میلیارد دلار یك میلیارد و800 میلیون دلار آن در لوكزامبورگ است كه با حل مشكلات بانكی قابل برداشت است و دومیلیارد دلار آن در آمریكا بوده كه اوراق قرضه آمریكا را خریده اند كه (امریكایی ها) همان موقع دست روی آن گذاشتند.

وی اضافه كرد: هرچند، آن موقع توانستند دو تا از این اوراق را به ارزش 250میلیون دلار تبدیل به پول كنند و به داخل كشور انتقال دهند اما بقیه را نتوانستند.

وزیر اطلاعات اظهار كرد: همه این اتفاقات مربوط به پنج سال قبل از روی كار آمدن دولت یازدهم بوده كه ما این قضیه را متوجه شدیم و اینها (آمریكایی ها) گفتند كه یك میلیارد و 800 میلیون دلار آن در دست دادگاه پترسون است و ما نمی توانیم در مورد آن تصمیم بگیریم و باید سیر قضایی آن تمام بشود كه اگرآزاد شد، به شما پس می دهیم.

وی تصریح كرد: الان متاسفانه در رسانه ها طوری مطرح می كنند كه انگار این دولت رفته این دو میلیارد دلار را در اختیار آمریكایی ها گذاشته است، درحالی كه این گوشت را قبلا عزیزان در دهان گربه گذاشته‌اند؛ هرچند كه قصد خیانت نیز نداشته‌اند اما اشتباه و خطا كردند و دقت نكردن، این آفت ها را هم دارد.

علوی گفت: ما این مساله را هفت - هشت ماه پیش می دانستیم و یك كلمه نگفتیم كه در دولت گذشته چنین چیزی صورت گرفته زیرا بنای سیاه‌نمایی نداریم، بنا نداریم كه مردم بطور مكرر مطلع بشوند كه چه كارهای خبطی در دولت گذشته صورت گرفته، زیرا اگر اعتمادشان به نظام و به هر دولتی سلب بشود، تاثیر روی دولت موجود هم می گذارد.

وی افزود: ما اینها را نگفتیم، (اما وقتی) یك دفعه این مساله مطرح می شود و دادگاه و كنگره آمریكا آن را انعكاس می دهند، آقایان به گونه ای و طوری آن را مطرح می كنند كه گویی كار این دولت بوده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وقتی مسئولی می گوید بر اثر سهل انگاری دولت گذشته این مساله پیش آمده، یك عزیزی می آید و می گوید اگر ساعت یك دقیقه و 30 ثانیه جلو باشد آیا این ربطی به دولت قبل دارد و مگر بایستی هر چیزی را به دولت قبل نسبت بدهیم.

وی اضافه كرد: اگر عزیزی می‌گوید سهل انگاری دولت قبل بوده است، بخاطر این است كه این كار، آن موقع انجام شده و سفیر وقت ایران نیز آنها را از این كار منع كرده و گفته است كه ریسك این كار بسیار بالاست و با وجود اینكه خطر را به آنان گوشزد كرده اما گوش نكردند و انجام دادند ودرنتیجه این مشكل را برای كشور درست كردند.

وزیراطلاعات خاطرنشان ساخت: ما درجریان مذاكرات متوجه وجود 400میلیون دلار دارایی نقدی ایران در یكی از بانكهای آمریكا شدیم كه مربوط به قبل از انقلاب اسلامی بود.كشور ایران قبل از انقلاب 400 میلیون دلار نفت به آمریكایی ها فروخته بود كه قرار بوده آمریكا به جای این مبلغ ، اسلحه بدهد و با پیروزی انقلاب اسلامی قضیه به هم خورده و پول نیز همانجا مانده و خود آنها (آمریكایی ها درحین مذاكرات) گفتند به جای این وضعیت دو میلیارد دلار، ما 400 میلیون دلار را با سودش به شما می دهیم.

علوی بیان داشت: طرف آمریكایی محاسبه كرد كه با سودش شد یك میلیارد و710 میلیون دلار كه دولت تدبیرو امید این مبلغ را را زنده كرد و عمده آن بصورت نقد وارد كشور شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه چرا عزیزان این را تیتر نكردند، ادامه داد: ما ( قبلا موضوع را) به خاطر مصالحی نگفتیم. ما از این مسائل زیاد داریم و استدعای ما این است كه اگر یك مسئولی می گوید سهل انگاری گذشته، از باب حب و بغض نیست بلكه از سر دلسوزی است و بیایند بررسی كنند كه این چهار میلیارد دلار چه زمانی، چگونه و در اثر چه اشتباهی صورت گرفته است.

علوی افزود: ما امیدواریم منابع كشور كه متعلق به 80 میلیون نفر جمعیت است با دقت هزینه و یا تبدیل به سرمایه گذاری بشود و فرصت های شغلی با آن به وجود بیاید.

به گزارش ایرنا،وزیر اطلاعات تاكید كرد: اینطور نباشد كه ملت ایران دارایی داشته باشد و این طرف و آن طرف، گیر باشد و برطرف كردن آنها فرصت و مهلت زیاد و انرژی بسیار زیادی از مسئولان كشور بگیرد .

عضو كابینه دولت تدبیر و امید در پایان ، اظهار امیدواری كرد: این موارد حل و پول ملت با دفاع خوب حقوقی وكلای ما بازگردانده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
10
109
پول مردم بدبخت وبیچاره است احمدی نژاد باید محاکمه بشه واین پول گرفته بشه ازش چرا تمام جوانان افسرده شدن از این اوضاع کشور نه کاری و این تورم حالا احمدی نژاد با ندانم کاریش پول این مردم به باد داده تو این تحریمها کمر مردم شکست فساد وقتلها داره بیداد میکنه همش از بدبختی وفشار اقتصادی
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
کمر مردم با دیدن ویلاهای م و پورشه سواری پسران ع وزارت ورزش در کنار فقر کودکان کار شکست
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
5
70
حالا خوبه احمدی نژاد رابطش با ...خوب نیست خوب بود چی میشد.....
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
1
76
...درد این یا اون آقا نیست،درد بیسوادی و نالایقی .مدیران...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
5
56
.. ... از کاه کوه می سازند احمدی از اولش با بگم بگم سیاه نمایی می‌کرد حالا یکی کارهای اون بخواد بگه چقدر باید بگه
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
3
50
برای خودش ساختمان چندطبقه ساخت ولی کاری کرد مانمی‌توانیم یک آلاچیق درست کنیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
89
20
تمام مشکلات از زمان حضرت آدم تقصیر احمدی نژاده!!!!!! ....... قبول... شما برای مملکت چه کار کردید؟؟؟؟؟ اگر راست می گید شما یک کاری بکنیدکه اوضاع خوب بشه حالا صد روزه نشد لااقل هزار روزه که باید بشه!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
همين که مرغ را کيلويي 9500 تومان ميخريدي الان 4850 تومان ميخري وهر روز صبح که از خواب بلند ميشي نميروي سراغ قيمت طلا و دلار و ارزهاي ديگر و همين که چند ساله ميتواني با پولت خانه بخري يا برنامه ريزي براي خريد بکني کافي است يادت رفته مردي گفت 6 ماه خريد نکنيد همه چيز ارزان ميشه و من احمق تر از او هم باور کردم و خانه از متري 3 ميليون تومان شد 7ميليون تومان . و اين يعني نابودي سرمايه خريد من . نتايج کارهاي ان مرد الان صدايش در امده
سیمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
ما اگه بخوایم کاری کنیم که اوضاع درست شه باید امثال این ها محاکمه کنیم و پولای مردم رو از حلقشون بکشیم بیرون..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
2
57
مگر نشنیده ای که خراب کردن به آنی و آباد کردن به سالی ، چه توقعی داری در مدت هشت سال به اندازه صدسال به عقب رفتیم حالا می خواهی دوساله همه چی آباد بشه زهی خیال باطل افسوس از مدیران نالایق...
بشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
40
مدیریت عالی و میانی باید تمام ضرر و زیان اقدام خود را بپذیرد کسانی که باعث این حیف و میل بیت المال شده اند باید محاکمه شوند
فعال اقتصادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
1
37
به والله من کارآفرین بودم و برای 12 نفر ایجاد شغل کرده بودم..صاحب 4 خودرو و منزل بودم و همه را از زحمت بدست آورده بودم..الان که دارم این نظر را تایپ میکنم خودم بیکار هستم و دنبال شرکتی که خرج زندگی ام را در بیاورم.دولت نهم و دهم برای من کابوس بود.همه جوانی و همه زحماتم را به باد دادن با سیاست های ارزی..الان اسم احمدی نژاد را میشنوم لرزه میگیرم
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
23
چه زیبا نوشته ناشناس:
همين که مرغ را کيلويي 9500 تومان ميخريدي الان 4850 تومان ميخري وهر روز صبح که از خواب بلند ميشي نميروي سراغ قيمت طلا و دلار و ارزهاي ديگر و همين که چند ساله ميتواني با پولت خانه بخري يا برنامه ريزي براي خريد بکني کافي است يادت رفته مردي گفت 6 ماه خريد نکنيد همه چيز ارزان ميشه و من احمق تر از او هم باور کردم و خانه از متري 3 ميليون تومان شد 7ميليون تومان . و اين يعني نابودي سرمايه خريد من . نتايج کارهاي ان مرد الان صدايش در امده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
1
42
عجیبه که عالم و آدم از خیانت احمدی نژات و دار و دسته اش می کن حتی وزیر محترم اطلاعات که ستون این نظام است اما احمدی نژاد راست راست واسه خودش می چرخد
یک ایرانی معترض به خیانت احمدی نژاد
|
Netherlands
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
2
27
متاسفانه احمدی نژاد و دارو دسته بی تدبیرش خیانتهای زیادی به این کشور کردند اگر بگوییم صدسال این کشور را به عقب بردند گزاف نگفته ایم ، مملکت را با ارز ۹۰۰ تومانی تحویل گرفتند و با ارز ۳۶۰۰ تومانی تحویل دادند ، قیمت مسکن را به ۴ برابر ، بیکاری را ۳ برابر ، هزاران کارخانه را تعطیل و به برکت نفت بشکه ای ۱۴۰ دلار و کسب ۷۰۰ میلیارد دلار در آمد باد آورده و بر باد دادن آن دولت بدهکار و ۸۰ میلیون جیره بگیر تحویل دولت بعد دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
قیمت مسکن و قیمت خیلی چیزهای دیگه 10 برابر شد، نه 4 برابر...
بطور مثال نان بربری 50 تومان (سال 84 - 85) شد 500 تومان...
قیمت زمین یا خونه متری 400 - 500 هزار تومان شد متری حداقل 3 - 4 میلیون تومان...
حتی مستأجرها هم که سالی 30 تا 50 هزار تومان به اجاره خونشون اضافه می کردن یا پول پیششون سالی 1 میلیون اضافه می شد، الان باید سالی 10 میلیون اضافه کنند... بسته یا بازم از دستاوردهای دکتررررررر بگیم؟
به کارفرما اختیار تام داد و خیلیها بیکار شدن...
مسکن مهر درست کرد که همه خونه دار بشن؛ ولی بالای 90 درصد خونه های مهر از خونه های کلنگی وضعش بدتره؛ امکانات که نداره هیچ؛ یا دیوارش 10 سانت بازه، یا پی و ستون محکمی نداره... بالاخره بی مشکل نیست!
اونم از یارانه که گفت مردم یه چیزی هم پس انداز میکنن باهاش... یارانه قرار بود فقط پول قبض آب و برق و گاز رو جواب بده، نه که قیمت همه چی سوبله چوبله شد به خاطر همون یارانه...
ثبات قیمتی هم که قربونش برم خیلی داشتیم... یه مغازه میوه رو میده یه قیمت؛ مغازه بغلی یه قیمت دیگه... 4 تا مغازه اونور تر هم هر چی دوست داشت میده؛ بعد دکتررررر میگه بیاین محله ما بخرید... محلشون جواب 75 میلیون نفرو میداده حتما...
دیگه از چه شاهکارش میخوان حمایت کنن؟
شهرام
|
United States of America
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
2
19
بدبختانه ملت ما ، حتی بخش بزرگی از قشر تحصیلکرده هم به شدت طرفدار گفتمان و عقاید سیاسی پوپولیستی هستند ، سخنرانی های هاله نور ی معجزه هزاره سوم بیشتر شبیه صحبت های نماینده غرفه داران میدان میوه و تره بار در جمع اعضا بود تا رییس جمهور ایران ، تا ابد خجالتی که از برخورد احمدی نژاد با مدودف رییس‌جمهور سابق روسیه احساس کردم را فراموش نمیکنم وقتیکه در جواب حالتان چطوره؟ بعد از کلی زور زدن گفت ، سال نو مبارک !!! موندم فکر ی که ایشون رفرنس های دکترا شو چطوری مطالعه میکرد ه وقتی یک احوالپرسی ساده رو به انگلیسی نمیتوانست انجام دهد، ایکاش مجلس اجازه انحلال سازمان نخبه گرای برنامه و بودجه را آز ایشان سلب میکرد تا الان شاهد این همه درافشانی احمدی نژاد ی در همه جای کشور نبودیم .جالبی عملکرد رییس دولت مهرورزی در این بود که آدم فوق‌العاده منصفی بود، در همه امور و شئونات کشور تا توانست خرابکاری کرد ، بدون کوچکترین استثنا !!! «جاودان باد ایران»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
1
21
عین کشور چین باید محاکمه و اعدام بشه هر کس که ریالی به مملکت ضرر زده هر کسی که باشه
جهانپور حسنی
|
-
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
9
این همه مدارک از داخل وخارج از کشور بر علیه احمدی نژاد چرا محاکمه نمی کنید.....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
1
2
من معتقدم رییس دولت سابق بخاطر فسادها و مشکلات عدیده ای که برای کشور و مردم و نظام و اقتصاد و فرهنگ و حتی دین بوجود آورده باید پاسخگو باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
1
1
در جریان برجام، پولهای بلوکه شده ایران، از زمان قبل انقلاب، آزاد شد، نزدیک به 2 میلیارد دلار.
چرا این ها را نمیگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
1
در دو توافق شش ماهه قبل از برجام، چند میلیارد پول به ایران پرداخت شد، در چند قسط. اینها دستاوردهای برجام نیست؟
کی ما میخواهیم انصاف داشته باشیم؟
و خیلی دستاورد های دیگر الان نفت در برابر غذا بودیم و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
1
1
قیمت مرغ 4800 هست زمان احمدی نژاد 7000 تومن بود. مردم میفهمند این چیزها رو....
خلیج فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
1
خوب امیدوارم شما ها که فکر میکنید آبادانی صد سال طول میکشه دولت محترم را یاری کنید.
زری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
4
واقعا کشور را به باد داده ولی برخی از افراد بی اطلاعات بی فکر باز از وی حرف حمایت می زنند این شخص قصد خراب کردن کشور را داشتند با حرف هایش همه را فریب داد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین