کد خبر: ۳۶۳۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی از امروز7 اردیبهشت ماه درشبکه نمایش خانگی سوره توزیع می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، سعیدخندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» درسطح کشور گفت: «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی و به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از صبح سه‌شنبه7 اردیبهشت ‌ماه توسط موسسه هنرهای تصویری سوره درشبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

وی افزود: فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» قصه فیلم تکراری نیست. استفاده از سوژه‌های اجتماعی انقلابی از نکات خوب فیلم است. در حقیقت چیزهایی را خواستند به تصویر بکشند که دیگران به آن توجه نداشته‌اند و بودن اینگونه فیلم‌ها در سبد کالای خرید مردم در شبکه نمایش خانگی می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست، اما اگر پرنده‌ای پرید شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند، اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس‌العمل‌شان را یکپارچه کرده‌اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می‌دانند.آنها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن «آئین دلاوری» زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.

در این فیلم مصطفی زمانی ، مریلا زارعی و همایون ارشادی ایفای نقش دارند.

نمایش"فصل بهار نارنج" تمدید شد

اجرای نمایش" فصل بهارنارنج "به کارگردانی غلامرضا عربی تا روز پنج شنبه 16 اردیبهشت ماه در خانه نمایش اداره تئاتر تمدید شد.

نمایش" فصل بهار نارنج "نوشته محمود ناظری و به کارگردانی غلامرضا عربی که با حضور هشت بازیگر نابینا از 16 فروردین ماه اجرای خود را آغاز کرده است ، به علت استقبال تماشاگران تا روز پنج شنبه16 اردیبهشت ماه 95 در خانه نمایش اداره تئاتر تمدید شد.

این نمایش در طول اجرای خود میزبان هنرمندانی چون فخر الدین صدیق شریف ، مهدی شفیعی، مهدی حاجیان ،نرگس آبیار، دکتر محمد رضا خاکی، دکتر عطا الله کوپال محمد طاهری راد، فرشاد منظوفی نیا، علی برجی بوده است.

در این نمایش ندا سلیمانی، علی بلبلی، مریم دیهیم بخت،حجت الله سنگانه، بابک محمد زاده،محسن رستمی،حمید رضا کیانی خواه،شیما شوری به ایفای نقش می پردازند. و از دیگر عوامل گروه می توان به طراح صحنه و لباس (جواد مرآتی)،دستیار کارگردان (زهرا میمندی پاریزی)، روانشناس(محمد محمد پور)،ساخت موسیقی(حسین جوانمرد)مشاور امور رسانه(احمد حجار زاده)عکاس(اختر تاجیک)برنامه ریز(آزاده حاجی حسینعلی) ، مدیر صحنه (وحید عربی و محمد سعیدی ) اشاره کرد.

نمایش " فصل بهار نارنج" به کارگردانی غلامرضا عربی تا 16 اردیبهشت ماه 95 هر روز به جزء شنبه ها ساعت 19 در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه است.

فراخوان اجرای نمایشنامه خوانی در اداره تئاتر

اداره تئاتر برای برگزاری و اجرای نمایشنامه خوانی سال 95 در چایخانه مجموعه از تمامی علاقمندان دعوت به عمل می آورد.

اداره تئاتر در نظر دارد در سال 95 هر هفته روزهای شنبه ساعت 18 برنامه ی اجرای نمایشنامه خوانی در چایخانه این مجموعه داشته باشد.

لذا تمامی علاقه مندان به این امر می‌توانند با ارائه سه نسخه از متن نمایشی و مجوز کتبی نویسنده یا ناشر به دفتر مدیریت اداره تئاتر واقع در میدان فردوسی خیابان شهید موسوی کوچه شهید محمد آقا مراجعه کنند.

نمایشنامه‌های رسیده پس از بازخوانی، انتخاب و با برنامه ریزی صورت گرفته به صورت متوالی در دوهفته روزهای شنبه ساعت 18 در چایخانه مجموعه اداره تئاتر توسط گروه درخواست کنند خوانش می شوند.

«پسرانی با گوش‌های شکسته» به موزه سینما می‌روند

آیین افتتاح فیلم «پسرانی با گوش‌های شکسته» ساخته نیما شایقی چهارشنبه هشت اردیبهشت ماه ساعت بیست در موزه سینما انجام می‌شود.

این فیلم که در سال ٩٢ در بخش مستند «حقیقت» جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، اولین فیلم بلند نیما شایقی به شمار می‌رود. او پیش از این، چند فیلم کوتاه و مستند را در خارج از کشور ساخته بود که در جشنواره‌های جهانی هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

«پسرانی با گوش‌های شکسته» که تهیه‌کنندگی آن بر عهده سیامک شایقی کارگردان است و روایت‌گر بلوغ نوجوانان کشتی‌گیری است که سودای قهرمانی المپیک را دارند، ولی در عمل با آن چیزی که روبه‌رو می‌شوند و دست و پنجه نرم می‌کنند نه تنها قهرمانی بلکه واقعیت و مصائب زندگی خودشان است. این فیلم تلاش می‌کند تا نگاهی انسانی و صمیمانه به آرزوها و چالش‌های زندگی کشتی‌گیران نوجوانی که در حال گذار و آماده‌سازی برای مواجهه با بزرگترین رویداد زندگی‌شان هستند داشته باشد. به همین جهت در «پسرانی با گوش‌های شکسته» زندگی پنج نوجوان کشتی‌گیر در طول یک سال از زوایای مختلف نشان داده می‌شود و فیلمساز تلاش می‌کند پس‌زمینه‌های قومی، فرهنگی، وضعیت معیشتی، آمال و آرزوها و نوع و تغییر نگرش آنان به زندگی و کشتی را آنچنان که هست به تصویر بکشد.

عوامل این فیلم عبارتند از:نیما شایقی «کارگردان»، سیامک شایقی «تهیه‌کننده»، گلریز کلاهی، دیوید الموتی، نیما شایقی «تهیه‌کنندگان همکار»، فریدون آو، ایرج شیروانی، دامنیک یانگ «مشاوران تهیه»، ایرج حقیقی‌پور، راجر ایتان «مدیر تصویربرداری»، آرتو سلمی «تدوین»، کایرون مگوایر «موسیقی»، میشا اسلامیه، جیمز مرگان، علی ابوالصدق، استیفن باند، حسین ابوالصدق «صدا»، ملکوم الیسون «اصلاح رنگ و نور»

این فیلم علاوه بر شرکت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر، در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و توانست عناوین مختلفی را از آن خود کند که مهمترین آنها عبارتند از حضور در بخش مسابقه جشنواره‌های بین‌المللی تاییده شده اسکار نظیر مستند آمریکا، بیگ اسکای و ویژن دو ریل سوئیس. این فیلم در جشنواره‌های دیگری نظیر بارسلون و کولورادو هم حضور داشت و مورد تقدیر قرار گرفت.

موافقت با ساخت 2 فیلم در شبکه نمایش خانگی

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت دو فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی ، بر اساس جلسه 5 اردیبهشت شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم‌نامه‌های "بسته " به تهیه کنندگی علی مردانی و کارگردانی علی اسدالهی و" حس خوب زندگی" به تهیه کنندگی حسن داها و کارگردانی فرزانه امینی موافقت به عمل آمد.

همچنین در این جلسه با ساخت دو عنوان فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

ایران و ایتالیا هنرجویان فیلم‌سازی را مبادله می‌کنند

تبادل هنرجویان فیلم‌سازی بین کشورهای ایران و ایتالیا،مهم‌ترین توافقی بود که در دیدار مدیرعامل انجمن سینمایی جوانان ایران با نمایندگان موسسه فیلم لوکانا کشور ایتالیا در بازار جهانی فیلم فجر، صورت گرفت.

فرید فرخنده کیش در دیدار با نمایندگان این موسسه که فعالیت‌هایی مشابه با انجمن را در کشور ایتالیا به عهده دارند با تبادل 5 یا 6 هنرجوی فیلم‌سازی بین دو کشور توافق کرد.

بر اساس این توافق، هنرجویان هر کشور که در کشور مقابل آموزش می‌بیند، پروژه‌هایی را خواهند ساخت که به‌عنوان نتیجه این جریان، طی مراسمی در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره‌های فیلم ایتالیا به نمایش درمی‌آیند.

فرید فرخنده کیش با اعلام این خبر افزود: ایتالیا از کشورهای به نام صنعت سینماست و سینمایی شناخته شده و جریان‌ساز دارد که مخاطبان جدی سینما با آن آشنا هستند. سینمای ایران نیز در منطقه سینمایی جهانی و صاحب هویت است. درواقع تجربیات گران‌بهایی در سینمای هر دو کشور وجود دارد که می‌تواند به صنعت سینمای کشور مقابل، کمک کند.از سوی دیگراین‌گونه تعاملات می‌تواند اولین گام برای معرفی فرهنگ و تمدن کهن و ریشه‌دار هر دو کشور به هم باشد.

بر پایه این گزارش، یکی دیگر از توافقات صورت گرفته در این دیدار، معرفی و ارسال فیلم‌های کوتاه ایتالیایی به جشنواره فیلم کوتاه تهران قبل از اتمام مهلت ارسال آثار و از سوی دیگر معرفی فیلم‌های کوتاه ایرانی به جشنواره‌های فیلم ایتالیایی بود که قرار شد این ارتباط به جریانی هدفمند و مستمر تبدیل شود تا جشنواره‌های فیلم هر کشور فرصت مناسبی برای معرفی استعدادهای فیلم‌سازی طرف مقابل باشند. همچنین نمایش فیلم‌هایی که از فرهنگ‌های مختلف آمده‌اند در موقعیتی متفاوت، جذابیت خاص خود را دارد.

معرفی یک فیلم‌ساز ایتالیایی به جشنواره فیلم کوتاه تهران و زمینه‌سازی برای معرفی و حضور کارشناسان سینمایی در حوزه دست آوردهای جدید دیجیتالیvisualeffects) )به‌منظور برگزاری کارگاه‌های تخصصی در جشنواره فیلم تهران از دیگر مواردی بود که مورد تأیید طرفین این دیدار قرار گرفت.

هفته فیلم منتخب اسکار 2016 در خانه‌ی هنرمندان ایران

هشت فیلم از میان فیلم‌های برتر اسکار 2016 طی 4 روز در سینماتک خانه‌ی هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

دوشنبه 13 اردیبهشت فیلم " Brooklin" به کارگردانی جرج کراولی ساعت 17:30 و فیلم "Bridge of Spies" به کارگردانی استوین اسپیلبرگ ساعت 20 در سالن استاد ناصری به نمایش در می‌آیند.

چهارشنبه 15 اردیبهشت فیلم "Room" به کارگردانی لنی آبراهمسون ساعت 17 و فیلم "The Big Short" به کارگردانی آدام مک­کی ساعت 20 در سالن استاد شهناز به نمایش در می‌آیند.

پنجشنبه 16 اردیبهشت فیلم " Spotlight" به کارگردانی تام مک­کارتی ساعت 17 و فیلم "The Revenant" به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینارینو ساعت 20 در سالن استاد شهناز به نمایش در می‌آیند.

جمعه 17 اردیبهشت "Creed" به کارگردانی رایان کوگلر ساعت 17 و فیلم " The Martian" به کارگردانی رایدلی اسکات ساعت 20 در سالن استاد شهناز به نمایش در می‌آیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین