کد خبر: ۳۶۳۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مـُلک سلیمان در دست اصلاحات؛

مدیران هسته‌ای و نظامی احمدی‌نژاد رقیب اصلاح‌طلبان نشدند +جدول

شیراز چهار نماینده دارد و هر چهار نفر اول انتخابات از لیست امید بودند. گرچه آرای علی اکبری به بیست و پنج درصد نرسید تا انتخابات شیراز هم برای نفر چهارم دو مرحله‌ای شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، تغییر ترکیب مجلس تهران را همه دیدند، اما کمتر کسی دید که در شیراز هم اصلاح‌طلبان کاری کردند کارستان؛ فراموش نکنیم که پیش از این اصولگرایان شیرازی حتی سخنرانی علی مطهری را در دانشگاه‌های شهر برنمی‌تابیدند و از فرودگاه با سنگ از او استقبال کرده بودند و بعد هم گفتند خودجوش بود! حالا خودجوش‌ها مانده‌اند و یک سبد رای خالی.

شیراز چهار نماینده دارد و هر چهار نفر اول انتخابات از لیست امید بودند. گرچه آرای علی اکبری به بیست و پنج درصد نرسید تا انتخابات شیراز هم برای نفر چهارم دو مرحله‌ای شود.

از پیش از انتخابات صحبت می‌شد که وضع اصولگرایان آشفته است و وقتی حضور مصطفی معین برای حضور از شهر شیراز در انتخابات قطعی شد، نگرانی اصولگرایان شیرازی‌ بیشتر شد.

نمایندگان فعلی کارنامه قابل دفاعی نداشتند. پس تلفن‌ها به کار افتاد تا فریدون عباسی به شیراز بیاید که رییس سابق سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران بود و اصولگرایان دوست داشتند او را معمار هسته‌ای شدن ایران نشان دهند. فقط او نبود؛ که فرماندار احمدی‌نژادی شیراز هم آمده بود.

ابراهیم عزیزی که از فرمانداری شیراز به استانداری هرمزگان رسیده بود هم در میان نامزدها بود. حسین نجابت هم از تهران به شیراز برگشته بود تا جمع اصولگرایان جمع تر شود. اما صد و هشتادهزار رای اصلاح‌طلبان کجا و هشتاد هزار رای اصولگرایی کجا؟

از همه اینها کاری برنیامد و فقط جعفر قادری ماند تا در دور دوم با نامزد لیست امید رقابت کند. البته به نظر می‌رسد لیست اصولگرایان در بعضی حوزه‌ها مثل مرودشت و سروستان پیروز انتخابات باشند اما واقعیت این است که در این شهرستان‌ها نیز در نبود نامزد شش دانگ اصلاح‌طلب، نیروهای اعتدالگرا و حامی دولت با این افراد مذاکره کرده‌اند و این افراد با حمایت نیروهای اعتدالی وارد مجلس شده‌اند.

در فیروزآباد و اقلید و لامرد و مُهر نیز نامزدهای لیست امید وارد مجلس شده‌اند و در ممسنی و نیریز  و داراب و زرین‌دشت انتخابات به مرحله دوم افتاده است.

در سپیدان و فسا و کازرون نیز نیروهای مستقل در حالی در انتخابات پیروز شده‌اند که وعده همراهی با دولت روحانی را به حامیان خود داده‌اند. تا به حال تغییر دوازده نماینده از هجده نماینده استان فارس قطعی شده است.

جدول زیر وضعیت انتخابات در استان فارس را نشان می‌دهد:

مدیران هسته‌ای و نظامی احمدی‌نژاد رقیب اصلاح‌طلبان نشدند +جدول
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین