کد خبر: ۳۶۳۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

رونمایی" آئودی" از خودرویی که می گوید رقیب پورشه است +عکس

"آ ئودی" TT RS با قدرت و فناورى‌هايى بيشتر از قبل بازگشته و با وجود قراردادهاى كوچك‌سازى موتور ٥ سيلندر خود را حفظ كرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش عصر ایران، موتور جديد RS " آ ئودی" ، كه در مدل‌هاى كوپه و رودستر ارائه شده، ٥ سيلندر است. در بدنه اين خودرو، براى جبران وزن زياد ، به جاى چدن از آلياژ سبك آلومينيوم استفاده شده است.

جدیدترین خودروی كوپه و رودستر

 مدير بخش توليدات  آ ئودی" در خصوص مدل RS گفت: عنصر و هسته اصلى اين مدل از " آ ئودی" موتور ٥ سيلندر آن است. اين موتور يكى از تاثيرگذارترين‌ها در كلاس خود به شمار مى‌آيد. با وجود اينكه اين موتور مورد بازطراحى‌هاى ويژه قرار گرفته، همچنان با صدايى مهيب، قدرتمند به نظر مى‌رسد و هيچ چيز مصنوعى در خصوص صداى آن وجود ندارد.  در تست‌هاى جاده‌اى مشخص شد كه عملكرد  آ ئودی" از تمام رقباى همسان آن بهتر است.

جدیدترین خودروی كوپه و رودستر

نيروى حاصل از موتور در نوع كوپه، در زمان 3.7 ثانيه سرعت ٠ تا 100 کیلومتر بر ساعت را رقم می‌زند.  در مدل رودستر، با دو دهم ثانيه اختلاف
" آ ئودی" به سرعت مشابه دست می‌یابد. مانند عملكرد تمام مدل‌هاى "آ ئودی" ،TT RS  نيز با استاندار ديفرانسيل تمام چرخ توان حركت دارد.

در سامانه حرکتی تمام چرخ تقسیم قدرت شناور بین چرخ ها صورت می‌گیرد. یعنی یک دستگاه الکترونیکی وظیفه تقسیم قدرت در بین چرخ ها را با توجه به شرایط جاده بر عهده دارد و به صورت دائم در حال تغییر است.

جدیدترین خودروی كوپه و رودستر

این انتقال قدرت به دو روش کلی الکترونیکی و مکانیکی صورت می گیرد. RS نمونه کاملی از این مدل است که ازنوع الکتریکی بهره می‌برد. در این نوع خودروها یک رایانه مرکزی، حدود صد بار در ثانیه به پردازش اطلاعاتی مشغول است که در طول مسیر دریافت می‌کند. دریافت اطلاعات از حسگرهایی که براساس حرکت چرخ‌ها عمل می‌کنند صورت می‌گیرد تا سیستم مرکزی بتواند قدرت را به بهترین شکل بین چرخ‌ها تقسیم کند.

با وجود اينكه هيچ نشانى از گيربكس‌هاى دستى ديده نمى‌شود،  آ ئودی" اعلام كرده كه مدل TT RS به سامانه دو كلاچه و هفت دنده مجهز خواهد شد.

رونمایی

رونمایی
 چراغ هاى تعويض دنده و سرعت‌سنج در كنار بسته طراحى خاكسترى و قرمز كه با كمربندهاى ايمنى هماهنگ مى‌شوند در زيبايى فضاى داخلى موثرند.

در قسمت پشت خودرو يك بال بزرگ وجود دارد كه مى‌توان آن را با توجه به ترجيح راننده از خودرو حذف كرد. اين تغيير هيچ مشكلى در عملكرد نهايى خودرو ايجاد نمى‌كند.

همانگونه كه انتظار مى رود، گروه سازنده گزينه‌هاى زيادى را بسته به نظر مشتريان روى خودرو مهيا مى‌كند. در بدنه خارجى حدود ١٩ تا ٢٠ آلياژ براى طراحى بدنه و مجموعه‌هاى آلومينيومى براى طراحى چرخ‌ها وجود دارد.

آبشن های اختيارى
مشتريان مى‌توانند آبشن های زيادى را براى طراحى و نوع آلياژ چرخ‌ها و مجموعه آلومينيومى براى طراحى بدنه خارجى را در اختیار داشته باشند.
 مشتريان همچنين با توجه به نياز خود می‌توانند از ترمزهاى سراميكى ويژه يا اگزوز اسپورت بهره‌مند شوند. صفحات دیسک سرامیکی به‌راحتی قادر به انجام وظایف خود تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد هستند واین به لطف پروسه عمل‌آوری الیاف کربن است که قبلا در اتومبیل‌های فرمول یک با موفقیت انجام شده و هم اکنون وارد دنیای خودروهای غیرمسابقه‌ای شده‌اند.

رونمایی

 در این ترمز‌ها به دلیل پایین بودن وزن مخصوص مواد به‌ کار رفته، حرارت کمتری تولید می‌شود. در فضای داخلی افزايش حجم دکمه‌هاى روى داشپورت و گزينه‌هاى درخواستی مشتریان نيز امكان پذير است.

قيمت مدل هاي كوپه و رودستر
. قيمت پايه " آ ئودی" كوپه از ٦٦ هزار و ٤٠٠ يورو شروع شده و در  انواع رودسترها تا ٦٩ هزار يورو می رسد. اين قيمت RS را هم ردیف پورشه باكستر ٧١٨ مدل S قرار مى‌دهد. هر چند برخلاف پورشه تعداد سيلندرهاى آ ئودی  ثابت باقى مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین