کد خبر: ۳۶۴۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

واکنش سوریه به ورود 150 نظامی آمریكا به خاکش

وزارت امور خارجه سوریه اعزام 150 نظامی آمریكا به خاك سوریه را تجاوز آشكار و غیر قانونی اعلام و تاكید كرد كه این اقدام مداخله در امور داخلی بوده و بدون موافقت دولت سوریه انجام گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
یك مقام مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت: خبر مربوط به اعزام 150 نظامی آمریكایی به منطقه رمیلان را در كمال نگرانی دریافت كردیم.

به گزارش سانا، وی افزود: سوریه به شدت این اقدام كه تجاوز آشكار، مداخله خطرناك و نقض حاكمیت كشور به شمار می رود را محكوم و تاكید می كند كه این مداخله مردود و غیر قانونی است و بدون موافقت با دولت انجام گرفته است و نقض آشكار قوانین بین المللی به شمار می رود.

این مقام مذكور افزود: دولت و ملت قهرمان سوریه به مبارزه با گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی مرتبط با این گروه ها ادامه می دهد و از جامعه بین الملل می خواهد كه اقداماتی را در قبال تجاوز آشكار آمریكا اتخاذ كند.

منابع امنیتی اعلام كردند، روز گذشته حدود 150 نیروی نظامی آمریكا وارد شهر رمیلان در شمال سوریه شده اند.

به گفته این منابع، برخی از این نیروها از طریق بالگرد وارد فرودگاه رمیلان شده‌اند و برخی دیگر از طریق مرز اقلیم كردستان وارد مناطق كردنشین سوریه شده اند.

 آمریكا روز دوشنبه گذشته اعلام كردكه علاوه بر 50 نیروی نظامی كه در حال حاضر مشغول آموزش نظامی به نیروهای كُرد و عرب هستند، 250 نیروی نظامی دیگر را به سوریه اعزام می كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین