کد خبر: ۳۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

7 دوپینگی که وزنه‌بردار چینی را قهرمان کرد

قهرمان و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی جهان و المپیک هفت عامل را در تبدیل شدنش به یک قهرمان موثر می‌داند.
آفتاب‌‌نیوز :
 لیو ژیا جون، و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ مطرح چین است که سه مدال طلا و یک نقره جهان و طلای المپیک لندن را در کارنامه دارد.

این و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ همچنین رکوردار یک ضرب و مجموع جهان و المپیک در دسته 77 کیلوگرم است. ژیا جون با وجود این که در مسابقات جهانی 2015 ناکام ماند و اوت شد، اما برای المپیک ریو برنامه دارد که دومین مدال طلای المپیک خود را نیز شکار کند. این و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ مطرح چین در مورد رسیدن به موفقیت صحبت کرده و هفت مورد را در تبدیل شدنش به یک قهرمان موثر می‌داند.

ژیا جون در این مورد هفت نکته می‌گوید:

1. کار کردن در یک رشته ورزشی دیگر می‌تواند مفید باشد

به گزارش ایسنا،قبل از این که در 14 سالگی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی را شروع کنم، در دوی سرعت کار می‌کردم. فکر می‌کنم داشتن زمینه در دوی سرعت از عواملی بود که به من کمک کرد وقتی می خواستم وزنه را بلند کنم حرکات انفجاری انجام دهم . تمرین کردن در رشته ورزشی دیگر بعضی اوقات کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود حفظ موقعیت در هنگام زدن وزنه آسانتر شود.

2. نیروی ذهنی به اندازه نیروی فیزیکی مهم است

شما علاوه بر نیروی فیزیکی خوب به نیروی ذهنی عالی نیز نیاز دارید. مانند اشتیاق به موفقیت، قابلیت مبارزه با استرس و توانایی چالش با محدودیت‌های فیزیکی خودتان. شما وقتی که وزنه می‌زنید احتیاج دارید یک ذهن پاک داشته باشید. این که بتوانید بر روی یک موضوع تمرکز کنید و اجازه ندهید هیچ چیزی بر روی تمرکزتان وقتی می خواهید یک حرکت را انجام دهید تاثیر بگذارد، بسیار مهم است.

در طی یک رویداد من سعی می‌کنم در حالی که میلم به پیروزی را حفظ کرده‌ام، ذهنم را نیز آرام نگه دارم، من سعی می‌کنم وقتی بر روی تخته مسابقات می روم فقط بر ریو عملکردم تمرکز کنم.

3. ریلکس کردن

راه‌های متفاوتی برای ریلکس کردن عضلات و ریکاوری خود بعد از فصل تمرینی سخت یا یک مسابقه وجود دارد. من معمولاً بعد از هر فصل تمرین به شنا و سونا می روم. پیاده روی در پارک رو باز هم بخشی از کار روزانه من است. وقتی زمان اضافه دارم از گذراندن وقتم با همسر و فرزندم و گرفتن عکس لذت می‌برم. من یک عکاس حر‌فه‌ای نیستم، اما از این که عکس‌هایم را با دوستان نزدیکم در میان بگذارم لذت می برم.

4. خوب غذا خوردن

خوردن غذا به استقامت بدنم کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که سخت تمرین کنم. من غذاهای ادویه‌دار را خیلی دوست دارم و گاهی اوقات می‌توانم زمانی را به این اختصاص دهم که با دوستانم برای شام بیرون بروم و رژیم غذایی روزانه خود را تغییر دهم.

من غذاهای دریایی را واقعا دوست ندارم فقط غذاهای hot pot. البته خیلی سخت است که با این غذاها وزن بدنم را برای مسابقات در حد ایده‌آل نگه دارم.

5. تمرین سخت

دو مرتبه در روز و شش روز هفته‌ و حتی بیشتر تمرین می‌کنم وقتی که باید برای یک رویداد آماده شوم سعی می‌کنم روی تخته مسابقات هر وزنه‌ای را بزنم. شما هرگز نمی دانید رقیبانتان چقدر قوی هستند. بنا‌بر‌این فقط می توانید بر روی خودتان تمرکز کنید و سعی کنید بهترین باشید.

6. حمایت و پشتیبانی خوب

آماده سازی من برای المپیک لندن پر از فراز و نشیب بود و برای کمک همه تشکر می‌کنم. موفقیت فردی من درسال 2012 به دلیل حمایت و پشتیبانی خوب بود که البته این موفقیت تیم پشتیبانی من نیز محسوب می شود.

7. تمرکز بر روی اهداف

من برای المپیک 2016 سخت تمرین می‌کنم. هنوز فکر می‌کنم جوان هستم و هر سال از و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی لذت می‌برم. بنا‌بر‌این امیدوارم موفق شوم و شانس در المپیک ریو نیز به من روی آورد. اگر کسی من را در وزن 77 کیلوگرم به چالش بکشد، ممکن است در مورد بازنشسته شدن فکر کنم، اما تا زمانی که آن این اتفاق بیفتد می‌خواهم تا المپیک 2020 توکیو بهترین باشم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین