کد خبر: ۳۶۴۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰

بازتاب دور دوم انتخابات مجلس دهم در رسانه‌های خارجی

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن کاندیداهای که نتوانستند 25 درصد از کل آراء را در مرحله یک به دست آورند از ساعت 8 صبح روز جمعه در 55 حوزه انتخاباتی به رقابت پرداختند در رسانه‌های خارجی بازتاب داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
روز جمعه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران برگزار شد. در این مرحله از انتخابات نامزدهایی که نتوانستند در دور اول 25 درصد از مجموع آراء را کسب کنند برای کسب 68 کرسی باقی‌مانده از صندلی‌های بهارستان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

از ساعات اولیه روز جمعه و آغاز رأی‌گیری در شعبه‌های اخذ رأی، رسانه‌های مطرح خارجی مثل دویچه وله، ‌بی‌بی‌سی، فرانس24 و دیلی میل برگزاری دور دوم انتخابات مجلس را بازتاب داده‌اند.

شبکه خبری فرانس 24 ضمن اعلام این خبر به پیروزی لیست امید در مرحله اول اشاره کرد که همه 30 کرسی تهران را به خود اختصاص دادند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز با تیتر دولت روحانی به دنبال کرسی‌های بیشتر پارلمان ایران؛ این خبر را بازتاب داد.

این روزنامه نوشت: ایرانی‌ها روز جمعه با رأی خود سرنوشت حدود یک چهارم از کرسی‌های پارلمان را تعیین خواهند کرد در حالی که محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان هر دو به دنبال کسب کرسی‌های باقی‌مانده هستند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری‌های دویچه وله آلمان و بی‌بی‌سی نیز هر یک خبر برگزاری دور دوم انتخابات مجلس ایران را بازتاب دادند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین