کد خبر: ۳۶۴۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

دفاعیه پیروانی از عزیزی/پیروانی: آقای علیفر به پیشکسوتان توهین کردید

کاپیتان سابق تیم ملی ایران می گوید صحبتهای اخیر علیفر درباره خداداد عزیزی توهین به بسیاری از پیشکسوتان فوتبال بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
افشین پیروانی در گفتگو با "ورزش سه" درباره انتقادهای علیفر علیه خداداد عزیزی خطاب به این گزارشگر اظهار کرد: من نمی خواستم به بحث شما ورود کنم اما دو، سه جمله تان به من برخورد. شما گفته اید تاریخ مصرف خداداد عزیزی گذشته است اما این درد فوتبال ایران است که به قول شما تاریخ مصرف بازیکن بزرگی چون خداداد که از نظر من جزو سه بازیکن تاریخ فوتبال ایران است با این همه خلاقیت و توانایی گذشته است.

وی افزود: این ضعف فوتبال ایران و مدیریت آن را نشان می دهد. در فوتبال دنیا باشگاه اینترمیلان با خاویر زانتی قرارداد مادام العمر  می بندد اما در ایران یک بازیکن به محض اینکه از دیده می رود، از دل هم می رود.

مدیر تیم ملی با اشاره به‌خصوصیت اخلاقی عزیزی اظهار کرد: علی دایی صمیمی ترین دوست من و خداداد اولین رفیق فوتبالی من است. من و او از تیم المپیک با هم همبازی بوده ایم و در یک اردوی تیم ملی که علی دایی حضور نداشت، با او هم اتاقی بودم. درست است که در آن برهه من کاپیتان تیم ملی بودم اما به لحاظ سنی با خداداد نزدیک هستم اما او چنان احترامی می گذاشت که نمی شود نمونه اش را دید. حقیقتا از لحن صحبتهای آقای علیفر عزیز علیه خداداد دلم به درد آمد. واقعا حیف است که ما فوتبالی ها پشت هم نباشیم و وظفه داریم از هم دفاع کنیم.

پیروانی افزود: شما گفته اید که خداداد در هر تیمی بوده آن تیم نتیجه نگرفته است اما باید بگویم خداداد جناح یا باندی نداشت و اهل زد و بند نبود ولی شهامت داشت و در تیمهای ضعیف مسوولیت قبول می کرد. او می توانست به تیمهای پولداری برود که امنیت شغلی داشته باشد اما انقدر سلامت کاری داشت و و شهامت در وجودش بود که در تیمهای ضعیف کار کند. به نظرم او با توجه به هوش و ذکاوتش می تواند از بهترین مربیان ایران باشد. شاید او بعضی وقتها تند صحبت کند اما هیچ کس نباید در سلامت کاری اش ذره ای تردید کند.

وی با اشاره به بخش دیگری از صحبتهای علیفر علیه خداداد اظهار کرد: برای من جای سوال دارد که چگونه گفته اید خداداد نان همان یک گل به استرالیا را می خورد. گلی که او زد در تاریخ ورزش ایران بی مانند است و باید به خاطر آن گل و آن صعود روز هشتم آذر را به عنوان روز ملی ورزش ثبت می کردند. حق خداداد نبود که شما با این لحن درباره او صحبت کنید.

پیروانی درباره این جمله علیفر که خداداد بی سواد است، گفت: خداداد به خاطر روزهایی که در تمرینات، مسابقات، اردوها و مصدومیتها گذرانده تا دل مردم ایران را شاد کند لایق عنوان پروفسور است. نه تنها خداداد بلکه امثال او. این مریض بودن ورزش ایران است که شما اینطور به چنین بازیکنی حمله کردید. برای خیلیها جای سوال است که شما چگونه به خودتان اجازه دادید به مربیان بزرگی چون گواردیولا و مورینیو با این لحن ایراد وارد کنید.

وی افزود: شما به لحن خداداد انتقاد وارد کردید اما خودتان که مجری و گزارشگر تلویزیون هستید باید لحن بهتری داشته باشید و به نظرم باید لحن تان را بررسی کنید. اینکه شما می آیید و درباره یکی از بهترین مربیان دنیا می گویید پول مفت می گیرد یا اینکه درباره تیپ و استایل مربیان حرف می زنید مثل این می ماند که هر فردی به خودش اجازه بدهد که درباره گزارشهای شما اظهار نظر کند و ایراد بگیرد.

با سابقه ترین کاپیتان تاریخ پرسپولیس به ادعای علیفر مبنی بر حضورش در فصل بعد روی نیمکت یکی از تیمهای لیگ برتری اشاره کرد و گفت: در این فوتبال که همه از بیمار بودنش سخن می گویند آرزویم این است که شما هم سرمربی یکی از تیمهای لیگ برتری شوید، آن هم در شرایطی که مربیان کارکشته ای چون غلامحسین پیروانی، رسول گربکندی، ابراهیم قاسمپور، منصور ابراهیم زاده، اصغر مدیر روستا و بقیه افراد سالم و سلامت در آن خانه نشین هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دردهای فوتبال ما این است که اگر علی دایی نوعی با چنین سابقه فوتبالی و این درجه از تحصیلات بخواهد در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند، اساس نامه اجازه نمی دهد اما یک فرد بی ارتباط با فوتبال که سابقه بازی هم ندارد می تواند. آقای علیفر عزیز این هم یکی دیگر از موارد بیماری فوتبال ماست.

پیروانی افزود: از خداداد خواهش می کنم سکوت کند. همچنین از دیگر پیشکسوتانی که قصد داشتند از او حمایت کنند هم خواهش می کنم در این مورد سکوت کنند. من هم اگر از خداداد دفاع کردم به خاطر این است که او از بهترین ورزشکاران تاریخ ایران است. اینکه آقای علیفر عزیز گفته تاریخ مصرف خداداد  گذشته توهین به ورزشکاران و بازیکنان زیادی است، به همین خاطر قصدم از این مصاحبه اول دفاع از خداداد و در درجه بعدی دفاع از پیشکسوتان عزیزی است که با صحبتهای انجام شده مورد توهین قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
این آقای علیفر تاحالاکجابودندکه اینقدر داغ فوتبال رادارند؟چندتاگزارش فوتبال مگه ادم مربی میشه حالاچهارتاکلاس هم رفته باشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین