کد خبر: ۳۶۴۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

تظاهرات ضدسعودی‌ یمنی‌ها/ 348 کشته در حملات یک ساله عربستان به صنعاء

همزمان باتظاهرات گسترده مردم یمن در محکومیت جنایت‌های آل سعود، مسئولان بیمارستانی پایتخت یمن اعلام کردکه بالغ بر 348 تن در یک سال گذشته در حملات ائتلاف متجاوز عربی به صنعاء کشته شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
خالد المنتصر، مدیر کل اداره بهداشت و درمان استان صنعاء‌ اعلام کرد که بالغ بر 348 تن از جمله 53 کودک و 32 زن در حملات جنون آمیز ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به استان صنعاء‌ ظرف یک سال گذشته کشته شده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد که در این حملات 1550 تن از جمله 123 کودک و 103 زن نیز زخمی شد‌ه‌اند.

خبرگزاری سبأ به نقل از المنتصر اعلام کرد که در میان کشته‌ها و مجروحان این حملات بخش‌ جحانه در استان صنعاء بالاترین تعداد کشته‌های حملات عربستان را دارد و در یک سال گذشته 92 یمنی در این منطقه کشته شده‌اند.

علاوه بر این یک منبع نظامی در یمن اعلام کرد که در حمله روز جمعه مزدوران یمنی و جنگنده‌های آل سعود به منطقه غراب در استان تعز یک شهروند غیر نظامی کشته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی با ادامه حملاتشان به مناطق مسکونی یمن طی ساعات گذشته برای دهمین روز متوالی آتش بس در یمن را نقض کردند.

در همین حال ساکنان شهر حجه یمن روز جمعه و پس از اقامه نماز جمعه تظاهراتی را در محکومیت جنایت‌های آل سعود برگزار کردند.

در این تظاهرات که تحت عنوان "به پایداری ادامه می‌دهیم و جز در صورت توقف دشمنی و محاصره یمن مذاکره نمی‌کنیم" برگزار شد، شرکت کنندگان شعارهایی را در محکومیت جنایات ائتلاف عربی و محاصره مردم یمن توسط عربستان سر دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین