کد خبر: ۳۶۴۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

ریزگردها در بام ایران به مرز هشدار رسید

مدیركل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: با افزایش دامنه نفوذ ریزگردها كه از كشورهای عراق و عربستان وارد مناطق جنوب و غرب كشور شده است، روز شنبه میزان ذرات معلق در هوای این استان به مرز هشدار رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
شهرام احمدی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: میزان ذرات معلق 10 میكرون اوایل صبح امروز یازدهم اردیبهشت ماه به 114میكروگرم در مترمكعب و ذرات معلق 2.5 میكرون نیز در هوای استان 97 میكروگرم بود.

وی اظهار داشت: میزان ذرات معلق 10میكرون دراستان به 224میكروگرم در مترمكعب و ذرات معلق 2.5میكرون نیز 199میكروگرم است.

وی گفت: بروز پدیده گرد و غبار، دلایل مختلفی از جمله وزش باد و خشكسالی بستگی دارد و ریزگردهای موجود در استان منشا خارجی دارد. 

احمدی، با اعلام هشدار به خانواده ها گفت: در این شرایط افراد مسن و دانش آموزان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی به جزء موارد ضروری از منزل خارج نشوند و همچنین حركات ورزشی وپیاده روی در استان انجام ندهند.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان گفت: ازابتدای سالجاری تا كنون هشت روز هوای استان به مرز هشدار رسیده است.

احمدی افزود: سال گذشته 41روز به علت پدیده گرد و غبار ناسالم و درمرز هشدار بوده است.

به گزارش پایگاه هواشناسی استان چهارمحال وبختیاری، به علت تشكیل چشمه های گرد و خاك تا اواخر امروز آسمان استان در برخی ساعات غبارآلود(رقیق) خواهد بود.

پیش از این به دلیل ارتفاع زیاد استان چهارمحال و بختیاری و وجود جنگلهای زاگرس میانی و رودخانه های متعدد ریزگردها كمتر به بام ایران می رسید، اما خشكسالی های هشت ساله اخیر میزان روزهای آلوده به ذرات معلق و ریزگرد را افزایش داده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین