کد خبر: ۳۶۴۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
مشاور رئیس سازمان سنجش تشریح کرد

جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد هفته آینده/ نتایج نهایی بورس تحصیلی شهریور اعلام می‌شود

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 را تشریح کرد و خبر داد داوطلبان از دوشنبه 13 اردیبهشت می‌توانند کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با آنا، خبر داد آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 95 در 143 کدرشته امتحانی و 6 گروه آموزشی برگزار می‌شود و گفت: «ثبت‌نام برای شرکت در 136 کدرشته امتحانی از 143 کدرشته امتحانی منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. ‌ثبت‌نام و برگزاری آزمون 7 کدرشته امتحانی دیگر از 143 کدرشته به صورت جداگانه و از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با هماهنگی سازمان سنجش انجام می‌شود.»

او افزود: «برای شرکت در آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 95 و اولین مرحله آزمون بیست‌ویکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور، 761هزار و 116 داوطلب ثبت‌نام کردند که 392هزار و 481 نفر زن و 368هزار و 635 نفر مرد هستند.»

توکلی خبر داد 68هزار و 503 داوطلب علاقه‌مندی خود را به شرکت در کدرشته امتحانی دوم علاوه بر کدرشته امتحانی اول اعلام کرده‌اند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:‌ «با توجه به اینکه آزمون هر کدرشته امتحانی به طور جداگانه و در یک جلسه برگزار می‌شود، هر داوطلب برای حضور در هر کدرشته باید پرینت کارت همان آزمون را داشته باشد. برای داوطلبانی که علاوه بر کدرشته اول علاقه‌مندی خود را به شرکت در کدرشته امتحانی دوم اعلام کردند، دو کارت ورود به آزمون صادر شده است. بنابراین برای برگزاری آزمون، 829هزار و 619 کارت صادر می‌شود.»

به گفته توکلی اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه دریافت کارت شرکت در‌ آزمون و برگ راهنمای مربوط و همچنین تاریخ، محل و نحوه برگزاری آزمون، از دوشنبه هفته گذشته، 6 اردیبهشت در سایت سازمان سنجش و نشریه پیک سنجش منتشر شده است و در روز 13 اردیبهشت نیز در نشریه پیک سنجش دوباره منتشر می‌شود.

زمان توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد

توکلی گفت: «کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط از دوشنبه، 13 اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند حداکثر تا روز چهارشنبه، 15 اردیبهشت به سایت سازمان سنجش مراجعه و پرینت کارت شرکت در‌ آزمون و برگ راهنمای مربوط را دریافت کنند.
او افزود: «بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، ‌آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 و اولین مرحله آزمون بیست‌ویکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور، صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه 16 و جمعه 17 اردیبهشت در 66 شهرستان و 148 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.»
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره شیوه برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد گفت: «فرایند برگزاری این آزمون، صبح‌ها از ساعت 7 و 30 دقیقه و بعدازظهرها از ساعت 14 و 30 دقیقه آغاز می‌شود و در حوزه‌های امتحانی نیز رأس ساعت 7 و 14 بسته می‌شود.»

او ادامه داد: «بعد از بسته شدن در سالن‌های امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه‌های برگزاری آزمون ممانعت می‌شود.»

توکلی تاکید کرد داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات تستی باید از مداد سیاه نرم پررنگ استفاده کنند و با توجه به رشته امتحانی خود لوازم مورد نیاز مانند سنجاق، مداد پاک‌کن، مداد تراش، مداد سیاه نرم به همراه داشته باشند و پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار را هم ارائه کنند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: «داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی مانند ساک دستی، کیف دستی، پیجر، تلفن همراه یا هرگونه وسایل ارتباطی الکترونیکی، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب و اقلامی مانند این‌ها خودداری کنند، زیرا به همراه داشتن هر کدام از این وسایل به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلب خاطی برابر آیین‌نامه تقلب و تخلف سنجش و آموزش کشور برخورد می‌شود.

نتایج خرداد اعلام می‌شود

توکلی خبر داد نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه همه داوطلبان نیمه خرداد منتشر می‌شود. او گفت: «داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه خرداد برای انتخاب کد رشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از میان کدرشته امتحانی مجاز اقدام و کد رشته‌محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

او هم‌چنین درباره معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت بورسیه گفت: «اطلاعیه مربوط به معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌محل‌های بورسیه یا شرایط خاص، زمان انجام مصاحبه یا آزمون کدرشته‌های دارای آزمون تشریحی یا پروژه نیز در نیمه اول تیرماه اعلام می‌شود.»

توکلی خبر داد بعد از گزینش نهایی فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در دهه دوم شهریورماه منتشر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین