کد خبر: ۳۶۴۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

درباره فواید تربچه و آبلیمو بیشتر بدانید

فعالیت کردن در فصل بهار واقعا برای روح و روان انسان‌ها خوب است، اما این فعالیت زمانی تاثیر بهتری می‌گذارد که با رژیم غذایی سالم همراه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
فعالیت کردن در فصل بهار واقعا برای روح و روان انسان‌ها خوب است، اما این فعالیت زمانی تاثیر بهتری می‌گذارد که با رژیم غذایی سالم همراه شود. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید انرژی‌تان را افزایش دهید و سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید، حتما این مواد غذایی را در فصل بهار مصرف کنید.

یکی از فیزیولوژیست‌های ورزشی توصیه می‌کند که در بهار حتما از تربچه به‌عنوان یک میان‌وعده سالم استفاده کنید. این گیاه کوچک سرشار است از ویتامین C، پتاسیم و فیبر، ترکیب‌هایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند. راه‌های مختلف و ساده‌ای برای خوردن تربچه وجود دارد، اما بهترین راه این است که تربچه را همراه با سالاد، لیموی تازه، نمک و فلفل بخورید.

ویژگی دیگر تربچه، کالری کم آن است. یک فنجان تربچه، کمتر از ۲۰ کالری دارد. خواص ضدالتهابی تربچه نیز به کاهش تورم و رفع احتقان در فصل بهار کمک می‌کند.

به گزارش سایت سلام دکتر، برای این‌که صبح را با سم‌زدایی بهتری شروع کنید، مقداری آب همراه با آب لیموی ‌تازه بنوشید. 

لیموی تازه، سرشار از پتاسیم و ویتامین C است و خواص مختلفی دارد. لیموی تازه برای هضم بهتر مناسب است، سطح pH بدن را متعادل می‌کند، عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را تمیز نگه می‌دارد.

لیموها از بیوفلاونوئید، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هایی سرشار هستند که به مقابله با خستگی کمک می‌کنند. حتی نقش مهمی در محافظت از بدن در مقابل سرماخوردگی، آنفلوآنزای فصلی و انواع خاصی از سرطان بر عهده دارند.

منبع:prevention
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین