کد خبر: ۳۶۴۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

فروش شارژ ارزان‌قیمت توسط کلاهبردار حرفه‌ای

مرد جوان با شگردی خاص رمز اینترنتی کارت‌‌های عابر بانک افراد میانسال را فعال کرده و در فرصتی مناسب اقدام به خرید شارژ تلفن همراه می‌کرد. متهم سابقه‌دار شارژها را به قیمتی ارزان در بازار به فروش می‌رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال شکایت‌های سریالی از افراد سالمند در رابطه با سرقت از عابر بانک‌هایشان، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی قرار گرفت. در بررسی‌ها مالباختگان مدعی بودند که کارت عابر بانکشان را در اختیار کسی قرار نداده و نمی‌دادند به چه صورتی از حساب آنها برداشت صورت می‌گیرد.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند که تمامی برداشت‌ها به صورت اینترنتی و توسط یک نفر صورت می‌گیرد. با شناسایی عامل این برداشت‌ها، مرد جوان به نام سروش بازداشت شد. سروش که چندین سابقه کیفری در پرونده خود داشت، ابتدا منکر ماجرا بود اما در مواجه با دلیل و مدارک پلیسی لب به اعتراف گشود و به افسر پرونده‌اش گفت: در مقابل عابربانک‌ها پرسه می‌زدم و با دیدن افراد میانسال و کهنسال که کار با دستگاه عابر بانک را به خوبی نمی‌‌دانستند، به سراغ آنها می‌رفتم. سعی می‌کردم با گفتن اینکه عجله دارم، آنها را هل کنم. آنها هم که تسلط زیادی نداشتند، دست پاچه می‌شدند و در مرحله بعدی با این بهانه که اگر نمی‌توانید من کمک‌تان کنم، خودم مقابل دستگاه عابر بانک می‌رفتم و کارهای بانکی آنها را انجام می‌دادم. در این فرصت رمز اینترنتی آنها را فعال می‌کردم. بعد از آن با استفاده از رمز اینترنتی و مشخصات کارتی که برداشته بودم، به صورت اینترنتی شارژ تلفن همراه خریداری می‌کردم و آنها را در بازار با قیمت ارزان‌تر به فروش می‌رساندم.

به گزارش آنا، محمد یزدانی پور، فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام در این رابطه گفت: تا کنون 14 شاکی پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی این پرونده ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین