کد خبر: ۳۶۴۵۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

دیگر دلیلی برای محاکمه‌نکردن احمدی‌نژاد وجود ندارد

نعمت احمدی، حقوقدان خواستار محاکمه احمدی نژاد به خاطر سهل انگاری در سرمایه گذاری در آمریکا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 احمدی،، درباره مصادره دو میلیارد دلار اموال ایران و نقش دولت احمدی نژاد در آن گفت: می توان به جرات گفت این کار عمدی بوده است. آن کسانی که این کار را انجام داده اند و آن دولتمردانی که چنین حرکت نادرستی را برضد منافع ملی ایران انجام داده اند باید پاسخگوی نظام و مردم باشند.

وی در ادامه افزود: اگر ناآگاه بودند و از روی نادانی انجام دادند، می توان گفت لیاقت این را نداشتند که مملکت را مدیریت کنند. 

احمدی تصریح کرد: احکامی که ما در دادگاه ها داریم و صادر می شود بر این مبنا است که دولت آمریکا، دولت متخاصم است و ما با آن دولت خصومت داریم، پس چطور می شود رفت آنجا و سرمایه گذاری کرد؟ این پرونده قبل از اینکه یک پرونده قضایی باشد یک پرونده سیاسی است، چون حادثه به یک تصمیم در دادگاه-های آمریکا برمی گردد. در سال 1983 که در آن زمان تفنگداران آمریکایی در بیروت بودند، یک ماشین بمبگذاری شده به داخل ساختمان تفنگداران رفت و کل ساختمان منفجر شد که 248 نفر کشته شدند. از همان تاریخ شکایات و دعاوی علیه ایران مطرح شد و اعلام کردند ایران پشتیبان حزب الله است و این عمل را تهران انجام داده است، لذا ما باید از ایران خسارت بگیریم. 

این حقوقدان تاکید کرد: از سال 1983، یعنی 4 سال بعد از انقلاب، هر دولتی در ایران سر کار بود در این قضیه واقعاً منفعل برخورد کرد و راهکار حقوقی پیش نبردند که به هرحال دادگاهی که دارد ایران را محکوم می کند، ایران باید از خودش دفاع بکند، هیچ جا ثابت نشده حزب الله یا ایران در آن قضیه دست داشته است.

احمدی گفت: به هر حال دیوان عالی دادگاه آمریکا حالتی مانند شورای نگهبان ما دارد که تصویب قانون می کند، 9 قاضی دارد، که یک نفر از آنها فوت کرده است و 8 نفر باقی مانده اند و هیچ کدام از آنها  اظهانظر نکرده اند که از ایران پول بردارید یا برندارید، پرسیده شده از دیوان عالی کشور آمریکا، آرای مربوط به محکومیت ایران، قابلیت اجرا نسبت به اموال ایران در داخل کشور دارد یا ندارد؟ آنها هم اعلام کرده اند که دارد. این رای بسیار خطرناک است؛ علتش این است که فقط این 2 میلیارد نیست، ما کلی اموال در آنجا داریم.

وی با اشاره به اینکه مطمئنا این اقدامی که آقای احمدی نژاد و دولتمردانش انجام داده اند عمدی بوده است گفت: این افراد اصلا نباید وارد وادی سیاست می شدند. مگر می شود یک دولتمردی این میزان منافع ملی را درنظر نگیرد؟ اگر هم عمدی داشتند باید پرسید چرا این کار را کردند. اگر به یک بچه می گفتند که 2 میلیارد سهام بگیرد این کار را انجام نمی داد.

به گزارش انتخاب،این حقوقدان خواستار ورود قوه قضائیه به این ماجرا شد و گفت: اگر تا الان از محاکمه احمدی نژاد و اطرافیانش پرده پوشی و جلوگیری می شد الان دیگر، آن دلیل از بین رفته است و الان باید محاکمه شوند، آن هم قاطعانه. این ها پول مردم را در آمریکا به باد دادند. کسانی که آمده اند و این پول را علیرغم اینکه داد می زدند مرگ بر آمریکا، همان زمان رفتند و داخل آمریکا پول گذاشته اند. اینها عمد داشتند و باید محاکمه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
بازم میخواهید بگم بگم راه بندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
موافقم کاملاصحیح است بقول قدیمی هامیگن خرج که ازکیسه میهمان بوودحاتم طاعی.......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین