کد خبر: ۳۶۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶

لتیان و شادی آب+تصاویر

سد «لتیان» یکی از سدهای مهم تهران است. خیلی از تهرانی‌ها وقتی شیر آب را باز می‌کنند، آبی را می نوشند که از رودخانه جاجرود، کُندرود، افچه و یا رودخانه برگ جهان سرچشمه گرفته و مدت‌ها پشت سد لتیان در انتظار بوده و مسیر درازی را طی کرده تا به خانه ما برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
سد لتیان که بر روی رودخانه جاجرود و در نزدیکی لواسان قرار گرفته نامش را از روستای کوچکی گرفته که با احداث این سد، زیر آب رفته و نامش را به این سد داده است و ساکنانش هم در بخش‌های مختلف لواسان ساکن شده‌اند.

سد لتیان از آنجا که بخش بزرگی از بارِ تامین آب تهران را بر دوش می‎کشد، همیشه حجم آب پشت آن پراهمیت و نشان‌گر بخشی از ذخیره آب تهران است، ذخیره‌ای که سال پیش به درجه هشدار رسیده بود، اما امسال به دلیل بارش‌های پی‌در پی وضعیت بهتری دارد.

اینجا پارک جنگلی تلو است که بر روی تپه تلو قرار گرفته و مشرف بر سد لتیان است، از این نما سطح آب لتیان کاملا مشخص است و می‎توان دید که سطح آب لتیان بالا آمده و سد تقریبا پر است و خط‌های خاکی کنار سد که تا همین چند وقت پیش از کام خشک سد خبر می‌داد، زیر آب رفته و رنگ زندگی گرفته است.

به گزارش ایسنا، با این حال باران‌های خوب اخیر هنوز برای سراب کردن کام تشنه تهران کافی نیست و کم‌آبی همچنان یکی از بزرگترین مشکلات پایتخت است؛ خطری که با نزدیک شدن به تابستان و بالا رفتن مصرف آب، هر لحظه در کمین است و هر کدام از ما می‌توانیم کمی نسبت به مصرف آب حساس‌تر باشیم تا کام سدهای تهران خشک نشود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین