کد خبر: ۳۶۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

سه نظامی ترکیه در حمله پ‌ک‌ک کشته شدند

ارتش ترکیه از کشته شدن سه نظامی این کشور در حمله راکتی شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در جنوب شرق ترکیه خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز : پرس تی وی: به گزارش رویترز، ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله راکتی شبه نظامیان کرد که روز یک شنبه (12 اردیبهشت) در شهر نصیبین در جنوب شرق ترکیه روی داد، سه سرباز ترکیه کشته و 14 نفر زخمی شده اند.

این حمله یک روز پس از آن رخ داد که ارتش ترکیه اعلام کرد مواضع شبه نظامیان کرد در عراق را بمباران کرده است.

همچنین به گفته منابع امنیتی، بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده مقابل مقر پلیس در شهر غازی عینتاب در جنوب شرق این کشور، یک افسر پلیس کشته و 9 تن زخمی شدند.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

منطقه عمدتا کردنشین جنوب شرق ترکیه بعد از شکست آتش بس در جولای گذشته (مرداد 94) ، با توجه به درگیری میان نیروهای امنیتی دولت و عناصر گروه «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) شاهد موج جدید خشونت و ناآرامی بوده است.

ارتش ترکیه از دسامبر 2015 (آذر 94) عملیات گسترده‌ای را در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور آغاز و هدف از آن را مبارزه با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان اعلام کرد. این در حالی است که به گفتۀ گروه های مدافع حقوق بشر، غیرنظامیان نیز در این عملیات هدف قرار گرفته‌اند.

پ ک ک از سال 1984 برای خودمختاری مناطق کردنشین با دولت مرکزی ترکیه می جنگد. بیش از سه دهه درگیری میان عناصر پ.ک.ک و دولت مرکزی ترکیه دست کم 40 هزار کشته برجا گذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین