کد خبر: ۳۶۴۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
با تاكید بر گسترش همكاری های مالی؛

بازدید هیات كره جنوبی از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران

هیاتی به سرپرستی رئیس كمیسیون خدمات مالی كره جنوبی و رئیس كمیسیون اوراق بهادار و اوراق آتی بازار این كشور با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران دیدار كرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، «ژئونگ اون بو»، رئیس كمیسیون خدمات مالی و رئیس كمیسیون اوراق بهادار و اوراق آتی بازار كره جنوبی، «تارك یونگ سونگ» مدیر بخش خدمات مالی بین المللی و «چویی جونگ وون» معاون وی با مدیران ارشد رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران مذاكره كردند.
محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این دیدار با تشریح تاریخچه همكاری دو بورس ایران و كره جنوبی، همكاری آتی بسیار درخشانی را برای هر دو نهاد در آینده ای نزدیك پیش بینی كرد.

در ادامه، 'اون بو' به نمایندگی از FSC (كمیسیون خدمات مالی بازار كره جنوبی) آمادگی این نهاد را برای افزایش تعاملات با همتای ایرانی خود اعلام و ادامه این همكاری را برای هر دو طرف مفید ارزیابی كرد.
كمیسیون خدمات مالی بازار كره جنوبی یك نهاد مركزی دولتی برای اجرای سیاست های خدمات مالی و نظارت بر بازارهای مالی است.
این كمیسیون، وظیفه وضع و تصویب مقررات و تنظیم پیش نویس قوانین بازارهای مالی را بر عهده دارد. نظارت و بازرسی بر موسسه های خدمات مالی از دیگر وظایف این نهاد است.
همچنین، اعطای مجوزهای قانونی نظارتی و مجوزهای مربوط برای فعالیت موسسات خدمات مالی، نظارت بر بازارهای سرمایه و نظارت بر معاملات خارجی موسسات خدمات مالی از دیگر وظایف این نهاد در كره جنوبی محسوب می شود.

در پایان این دیدار، مقرر شد با برگزاری جلسات متعدد در ایران و همچنین كره جنوبی، زمینه های جدیدی برای همكاری دو طرف ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، «پاك كوئن های» رئیس جمهوری كره جنوبی فردا (دوشنبه) با سفر به تهران با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و گفت وگو خواهد كرد.
این نخستین سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط سیاسی میان دو كشور است.

هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری، رئیس جمهوری كره جنوبی را در این سفر همراهی می كنند.
بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.
پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیك، قطعات ترمز خودرو، كاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین كالاهای وارداتی ایران از كره جنوبی به شمار می رود.

بوتان، پروپان، هیدروكربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این كشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین