کد خبر: ۳۶۴۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

ماجرای توت فرنگی‌های آلوده به «وبا»

امسال نیز این اقدامات کنترلی با قوت بیشتری دنبال خواهد شد و مقرر شده است برخورد قانونی با متخلفینی که با این اقدام، سلامت مردم کل کشور را در معرض تهدید قرار دهند صورت پذیرد.
آفتاب‌‌نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تا به حال موردی از طغیان بیماری وبا در کشور مشاهده نشده است، گفت: اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بهداشتی در مورد این بیماری زودتر شروع شده است.

به گزارش تسنیم، محمدمهدی گویا - رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره بیماری «وبا» در کشور اظهار داشت: معمول این است که طغیان‌های وبا در کشور هرچند سال یک بار شدت می‌گیرد و از آنجا که ما در چند ساله اخیر چنین طغیانی نداشتیم، وظیفه ایجاب می‌کند که با آمادگی بیشتری به این مساله بپردازیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز زود است که منتظر طغیان وبا در کشور باشیم و تاکنون هیچ موردی از این بیماری در کشور رخ نداده است،گفت: آنچه باعث شده نسبت به این بیماری توجه ویژه کنیم، بیشتر مربوط به کشورهای همسایه ما می‌شود.

گویا با یادآوری این موضوع که سال گذشته کشور عراق، یک همه‌گیری نسبتاً بزرگ وبا در اواخر تابستان داشته است، گفت: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت وضعیت عراق باید با دقت دنبال و اقدامات کنترلی تشدید شود و این احتمال وجود دارد که در فصل بهار در آن کشور شاهد طغیان بیماری وبا باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه به دنبال همه گیری بیماری وبا در کشور عراق فعالیت‌های پیشگیرانه خود را زودتر شروع کردیم، گفت: نخستین نشست ما با معاون‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خوزستان قبل از وقوع سیل در استان‌های غربی کشور برگزار شد.

وی افزود: در این نشست هماهنگی‌های لازم برای تشدید اقدامات کنترلی در مورد سلامت آب آشامیدنی و همچنین مواد غذایی صورت گرفت و خوشبختانه بسیار تاثیرگذار بود و اتفاقی هم رخ نداد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین از برگزاری نشست دیگری با دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب و جنوب کشور در شهر اهواز خبر داد و گفت: در این نشست نیز مجدداً اهمیت موضوع مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد معاونت‌های بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی  و ستاد مرکزی معاونت بهداشت وزارت بهداشت کنترل‌های خود را زودتر از سال‌های قبل آغاز نمایند که همین کار هم صورت گرفت.

گویا افزود: همزمان، با مسئولین اداره کل آب و فاضلاب کشور نیز هماهنگی صورت گرفته تا کنترل‌ها بر روی سلامت آب آشامیدنی به خصوص استان‌های جنوب غربی کشور تشدید شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به موضوع آبیاری سبزیجات با فاضلاب گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با هماهنگی‌هایی که با وزارتخانه‌های کشور و جهاد کشاورزی صورت گرفته است، اقدامات مشترک و مراقبتی جهت جلوگیری از آبیاری سبزیجات با فاضلاب در تمام استان‌های کشور تشدید شده است.

گویا تصریح کرد:  امسال نیز این اقدامات کنترلی با قوت بیشتری دنبال خواهد شد و مقرر شده است برخورد قانونی با متخلفینی که با این اقدام، سلامت مردم کل کشور را در معرض تهدید قرار دهند صورت پذیرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین  خبر آلودگی توت فرنگی‌ها در استان گلستان و مراجعه و بستری شدن تعدادی از هموطنان به دلیل بیماری وبا را که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده بود، به شدت تکذیب کرد و گفت: مردم اطمینان داشته باشند که هر گونه اطلاع رسانی در مورد این بیماری در کوتاهترین زمان ممکن از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت و از مردم انتظار می‌رود فقط اطلاعات خود را از این طریق کسب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین